• 27-12-2007, 00:40:18
    #91
    Üyeliği durduruldu
    bilgi1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    zaten telekom akıllı olsa yurt içi hat fiyatlarını düşük tutarak tr trafiğini yurtdısına yonlendirmez, bu kadar yurtdısı bağlantısı sağlamak zorunda da kalmaz. bilmiyorum belkide cok akıllıdır, yurt içi hat fiyatlarını düşürmekten daha ucuza mal oldugu için bunu tercih ediyor da olabilirler
    Yurtiçi metro fiyatları sanırım ilk hizmete başlandığından beri aynı, ama yurtiçinde metro kullanımı her gün daha da artıyor, devamlı artan bir karı var, Yurtiçi hattı ,tüm kurulum maliyetleri sizin üzerinize olmak şartıyla, en ucuz olarak aylık 20-25$/Mbit fiyata paşa paşa satıyorsa neden fiyat düşürsün ki? Zaten rekabet diye bir olgu da söz konusu değil. İstanbuldaki bir kaç firmanın dışında tüm türkiyede alternatifsizler şuan.

    Sizin düşünceniz ekseninde;

    Yurtiçi hat ücretlerinden ettiği faiş karın yanında yurtdışına verdiği para kuş kadar kalıyorsa neden yurt içine yatırım yapsın ki Kulağa mantıklı geliyor.

    Ama düşüncenizi ters çevirince de,

    yurt dışı maliyeti daha ucuz ise neden yurt dışına yeteri kadar yatırım yapmıyor? 2-3 ayda bir yaşanan bu yurtdışı çıkışlarındaki sorunlar bir çok insanı türkiye içi sunuculara yönlendiriyor.

    Belki de ölüyü göster hastalığa razı et politikası uyguluyordur. İnsanlar bu sorunlar yüzünden 3 değil 5 verelim az sorun olsun, müşterinin dırdırı ile uğraşmayalım diyip yurtiçine yönleniyor. Şu başlıkta bile 2-3 kişi yurtiçine geçmeye karar vermiş bile.

    Bu kadar yetersiz bilgimize göre sonuç çıkarmamız mümkün değil bence; TT gibi firmalara bizlerden daha yakın firma sahipleri/kişiler ( roots vs.) daha doğru yorumlar yapabilirler.
  • 28-12-2007, 07:30:50
    #92
    Alıntı
    pessimyst´isimli üyeden Alıntı
    cok yanli$ bir hesaplama bu.
    1) yatirim yapiyorsan gelecegi du$unerek yapmalisin. gelecekteki sorunlari gorebilmelisin. ha netdirekt mu$teri kaybeder o benim sorunum degil, kendileri hesaplamali onu.
    2) internet kullanici sayisi isterse %10000 artsin, eger atiyorum 5000gbit ciki$ kapasitesi olsa, sunucu ba$i 100mbit'ten toplam:
    500 gbit/100mbit = 5000 adet sunucu satmasi gerek teknoas'in en fazla. adsl abonesi artarsa bile sadece senin sunucunu etkileyecek, ben 100mbitin tamamini kullanmiyorsam benden alamayacaksin, ben de etkilenmeyecegim. burada bireysel i$ yapan insanlariz, ba$kasinin sunucu yuku beni ilgilendirmez neticede. ben hakkim olan 100mbit'i almak isterim.
    3) kusura bakmayin tekrarlayacagim ama, turkiyede oradaki pop noktasinin yogunlugunu ayarlayabilecek tek firma teknoa$'tir. zaten onlara ait franfurt pop noktasi, rapid bile kullanmiyor oralari.
    bu arada teknoserver'in yapabilecegi, yeni aklima gelen cozum de $u:
    anlik hizlar 100mbitten 30-50 mbit'e indirilsin her sunucu icin! boylece hatlar son derece rahatlayacaktir.
    İllaki konuşturacaksınız dimi Arkadaşım O hat üstünden sadece Netdirekt mi geçiyor sanırıyorsun. Dünyanın En büyük ilk 50 Sitesine trace çek bakalım. Hangi nokta üzerinden çıkıyor. Yarısı oradan geçiyor. Bi netdirekt mi dokundu Ben sadece iki örnekle o hattın dolu olma nedenini açıklıyayım umarım bu siteler yeterli olur.
    Google
    fdcservers.net (koca DC ve unlimited trafik veriyo)
    YouTube - Broadcast Yourself.
    ve daha bu şekilde nice siteler var deneyin otorup onun araştırmasını tedaylı yapmim şimdi Telekomun suçunu veya yapması gerekenleri başka kişilerin kurumların üstüne yığmayalım. Koca google ya Kaç tane netdirek eder bi hesapla sen istersen
  • 28-12-2007, 11:44:27
    #93
    Üyeliği durduruldu
    düzeldimi ?
  • 28-12-2007, 12:00:29
    #94
    Üyeliği durduruldu
    vezir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    düzeldimi ?
    O düzelmez kolay kolay, TR verelim.
  • 28-12-2007, 12:16:03
    #95
    Üyeliği durduruldu
    AgaHosting adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İllaki konuşturacaksınız dimi Arkadaşım O hat üstünden sadece Netdirekt mi geçiyor sanırıyorsun. Dünyanın En büyük ilk 50 Sitesine trace çek bakalım. Hangi nokta üzerinden çıkıyor. Yarısı oradan geçiyor. Bi netdirekt mi dokundu Ben sadece iki örnekle o hattın dolu olma nedenini açıklıyayım umarım bu siteler yeterli olur.
    Google
    fdcservers.net (koca DC ve unlimited trafik veriyo)
    YouTube - Broadcast Yourself.
    ve daha bu şekilde nice siteler var deneyin otorup onun araştırmasını tedaylı yapmim şimdi Telekomun suçunu veya yapması gerekenleri başka kişilerin kurumların üstüne yığmayalım. Koca google ya Kaç tane netdirek eder bi hesapla sen istersen
    birincisi neden editledigim yazinin eski versiyonu uzerinden cevap veriyorsunuz (ki yanli$ noktalar vardi cok).
    ikincisi boylece sorunun kaynaginin netdirekt oldugunu kendi agzinizla kanitladiniz. digerlerinde gozle gorulur sorun yokken netdirekt sitelerindeki lag'in sucu netdirekttir demi$siniz. zaten birkac gun once mucize eseri iyile$tirmeyi telekom da yapmi$ olamaz.

    itirafiniz icin te$ekkurler.
  • 28-12-2007, 13:13:35
    #96
    Üyeliği durduruldu
    iBiL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O düzelmez kolay kolay, TR verelim.
    ibreler tamamen TR ye döndü zaten.

    nixconda tek stok varmış ama neyse ya bekleyecez yada ona talim etcez.

    nixcon şansıma birde cpaneli ücretli yapmış. pleski öğreneceğiz mecbur. zor bir dönem benm için
  • 28-12-2007, 14:49:36
    #97
    iBiL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O düzelmez kolay kolay, TR verelim.

    Bana verebilirsin hemen teslim isterim ama ..
  • 28-12-2007, 19:10:51
    #98
    pessimyst adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    birincisi neden editledigim yazinin eski versiyonu uzerinden cevap veriyorsunuz (ki yanli$ noktalar vardi cok).
    ikincisi boylece sorunun kaynaginin netdirekt oldugunu kendi agzinizla kanitladiniz. digerlerinde gozle gorulur sorun yokken netdirekt sitelerindeki lag'in sucu netdirekttir demi$siniz. zaten birkac gun once mucize eseri iyile$tirmeyi telekom da yapmi$ olamaz.
    itirafiniz icin te$ekkurler.
    Gözle görülür bi yavaşlık yokmu. Gir bakalım Youtube den 2 dakkalık video yu kaç saatte izliyebileceksin. FDC nin makinalarında download hızları nasıl bi bak bakalım Googlenin zaten bakılacak bişeyi yok. 10 kb lık yazı dosyası resim mi var animasyon mu var ses mi var Ve bu dediklerimi kontrol ederken sorun olduğu an kontrol et
  • 28-12-2007, 20:40:20
    #99
    Halen sorunun Netdirekt'ten olduğu iddia ediliyor ya... Hayret bir olay. Hadi diyelim sorun Netdirekt'teydi, bir tek Türkiye'ye yavaştı, neden yurtdışındakiler etkilenmedi bu yavaşlıktan? Datacenterda 20 dakikalık bir kesintide bile WHT'de konu açılıyor, 1 hafta süren bu yavaşlıkla ilgili olarak neden en ufak bir konu dahi açılmadı?

    vezir; 3-4 gündür düzgün durumda, önceki sayfalarda yazmıştım.