• 16-04-2019, 21:33:19
    #1
    İlk baştan belirtmek gerekirse durum bilişim ile ilgili değil, donanımhaber dışında buraya da yazmak istedim arkadaşlar. Biliyorsunuz Fi-yapı diye bir inşaat firması var ve yaptıklarını, insanlara yaşattıklarını biliyorsunuz az çok. Biz yaklaşık olarak 10 senedir bunlardan dairemize alamadık henüz. 5 sene kadar önce tapuyu aldık ama daireyi alamadık. Bunlar 2018 Haziran'ında bizi icraya vermişler aidatları ödemedik diye. Ne hizmet verdiniz veya daireleri bile almadık dediğimizde ise daha yeni yeni hizmet vermeye başladıklarını söylemişler. Haziran 2018'de icraya verdiklerini ben e-devlet üzerinde sorguladığım zaman farkettim, bize avukatın bilgi vermesi 1 hafta önce oldu.

    Biz hizmet almadığımız, hatta kullanmaya başlamadığımız daire için aidat vermek zorunda mıyız ? Karşı dava açmamız durumunda ne olabilir ? Veya hiçbir şey yapmazsak bu dava nasıl sonuçlanır sizce ?
  • 16-04-2019, 21:55:57
    #2
    daireyi teslim etmeden aidat toplamak, vay be diyesim geliyor, bir de icra mı göndermişler.
    bir avukattan bilgi alıp itiraz edebilirsiniz sanırım.
  • 16-04-2019, 21:57:58
    #3
    kavas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    daireyi teslim etmeden aidat toplamak, vay be diyesim geliyor, bir de icra mı göndermişler.
    bir avukattan bilgi alıp itiraz edebilirsiniz sanırım.
    Şu 10 sene neler neler yaşadık, bunlar normal geliyor artık. Burası Türkiye, sağolsunlar devleti yönetenler veya suyun başını tutanlar kafamıza vura vura öğretti bu gerçeği. Ama hakkımızı aramaya çalışıyoruz. İtiraz edersek dava düşer mi peki ? 80-90 kişiye daha dava açmışlar aldığım bilgiye göre.
  • 16-04-2019, 22:11:52
    #4
    Daireler oturuma açıldığı andan itibaren aidat isteyebilirler. Sizin oturmanız önemli değil.
    Ama etik olarak bildirmeleri gerekirdi.
    Oturuma açılıp açılmadığını bilmeden yazıyorum yorumu.
  • 16-04-2019, 22:12:29
    #5
    Üyeliği durduruldu
    solgentas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu 10 sene neler neler yaşadık, bunlar normal geliyor artık. Burası Türkiye, sağolsunlar devleti yönetenler veya suyun başını tutanlar kafamıza vura vura öğretti bu gerçeği. Ama hakkımızı aramaya çalışıyoruz. İtiraz edersek dava düşer mi peki ? 80-90 kişiye daha dava açmışlar aldığım bilgiye göre.
    Yanlış bilmiyorsam tapuyu aldıktan sonra ve o apartmanda oturan aidat veren varsa 1 kişi bile vermek zorundasın.
  • 16-04-2019, 22:19:57
    #6
    reprimond adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daireler oturuma açıldığı andan itibaren aidat isteyebilirler. Sizin oturmanız önemli değil.
    Ama etik olarak bildirmeleri gerekirdi.
    Oturuma açılıp açılmadığını bilmeden yazıyorum yorumu.
    OkyanusMaster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlış bilmiyorsam tapuyu aldıktan sonra ve o apartmanda oturan aidat veren varsa 1 kişi bile vermek zorundasın.
    Oturuma açılmış değil halen. Belki 1 ay bilemedin 2 ay önce oturum başlamıştır. Ama 10 seneden beri oturum yoktu. Bunlar zaten bize 2. bir sözleşme imzalatmıştı içini yaptırmadan vereceklerine dair, herkes de kabul edip imzalamıştı. Şu anda bazı daireler içini yaptırıyor, oturan yok yani.

    Bizden istedikleri aidat ise trafo, asansör yapımı ve buna benzer masraflar. Apartman aidatları ise daha başlamadı galiba.
  • 16-04-2019, 22:52:57
    #7
    icra dosyasının fotokopisini alıp, mail atarsan yardımcı olmaya çalışayım. takip talebinde alacak sebebi nedir bakılması lazım. anlattıklarından bakılırsa aidat alacağının ne zamandan beri istendiğine bakılması lazım ve oturmaya açıldı ise aidat alacağı başlar. bu durumda dava açman gerekir bu da menfi tespit davasıdır. kolay gelsin
  • 16-04-2019, 23:02:42
    #8
    katip25 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    icra dosyasının fotokopisini alıp, mail atarsan yardımcı olmaya çalışayım. takip talebinde alacak sebebi nedir bakılması lazım. anlattıklarından bakılırsa aidat alacağının ne zamandan beri istendiğine bakılması lazım ve oturmaya açıldı ise aidat alacağı başlar. bu durumda dava açman gerekir bu da menfi tespit davasıdır. kolay gelsin
    Teşekkür ediyorum. E-devletten çıkartıcam ancak icra dosyasını. Çünkü elime geçen bir dosya kağıdı yok maalesef. Veya geldi kayboldu. Tekrar teşekkürler.