• 28-10-2025, 18:29:40
    #10
    maksem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bak kayserili kardeşim. Ben çok kayserili gördüm hem gaziosman paşadan hem hacılardan hem de talas tepesinden anlıyor musun?
    BURAYI BİRAZ AÇAR MISIN ?? NE DEMEK İSTEDİĞİNİ BU CÜMLEDE NET OLARAK ANLAMAK İSTERİM ?
    KONUYU ISRARLA KÖTÜ NİYETLİ OLMADIĞIMI SÖYLEDİĞİM HALDE SEN UZATIYORSUN ?
    VE BENİ TEHDİT Mİ EDİYORSUN ?
    Bu kadar korkmana gerek yok kayserili kardeşim. Ben sadece senin tiyniyetini bildiğimi belirtmek istedim. Yani modları bana karşı kışkırtmaya çalışmana gerek yok. Senin iyi niyetinin de farkındayım maşallah iyi niyet abidesisin. Klavye arkasından iyi niyetini çok iyi gösteriyorsun. Tüm mesajlarını raporladım sen de benimkileri raporla. Modlar karar versin kim iyi niyetli kim klavye delikanlısı.
  • 28-10-2025, 18:34:51
    #11
    multiwhatsapp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu kadar korkmana gerek yok kayserili kardeşim. Ben sadece senin tiyniyetini bildiğimi belirtmek istedim. Yani modları bana karşı kışkırtmaya çalışmana gerek yok. Senin iyi niyetinin de farkındayım maşallah iyi niyet abidesisin. Klavye arkasından iyi niyetini çok iyi gösteriyorsun. Tüm mesajlarını raporladım sen de benimkileri raporla. Modlar karar versin kim iyi niyetli kim klavye delikanlısı.
    Yapma be kardeşim..
    Allah aşkına.. Hiçbir kötü niyetim yoktu... inan ki...
    Hala yazdıklarımı okuyorum nerde hata yaptım diye..
    ama Kayserili olmam.. tiyniyet... bu cümleler hoş değil..
    ve seni gerçekten kızdıracak birşey de yazmadım..
    Burada bir konuya cevap ancak diğer kullanıcılarında dikkatini çeksin ve güzel bir sohbet ve destek olunsun diye yazılır..
    Korkmaya gelince.. bence klavye arkasından tanımadığın insanlar hakkında bu şekilde öngörüde bulunman doğru bir davranış değil..
    Yaşın kaç bilmiyorum... 48 Yaşındayım ve ne seni ne başka birini rencide etmekten.. zevk alacak karakterde biri değilim.. burada çoğu da değil inan...
    Başka da birşey demiyorum.. konuyu kapatıyorum kendim için..
    Başarılar.. ilk cevabımda verdiğim öneriler geçerli sorun hakkında..
    (Eğer geçmiş hayatınızda bir Kayseri li ile sorun yaşadınız ise, tüm Kayserilileri aynı kefeye koymayın lütfen.)
    EDIT : Hiçbir mesajını raporlamayacağım.. Sen farkında olmadan kendini raporladın zaten..
  • 28-10-2025, 19:34:14
    #12
    Full Stack Developer
    multiwhatsapp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bak kayserili kardeşim. Ben çok kayserili gördüm hem gaziosman paşadan hem hacılardan hem de talas tepesinden anlıyor musun? Sizin fabrikanızın kodunu biz yazdık. Mesajın iyi niyetli mi yoksa kötü niyetli mi birazdan modlar karar verir. Şimdi laf cambazlığını al ötede mi oynuyorsun kumda mı oynuyorsun nerde oynuyorsan oyna.
    İnsanları ayrıştıran nefret söylemi gibi söylemler burada yasak bu mesajınızda reportlanacak buna emin olun

    Burası herkese açık herkesin düşüncesini paylaşabildiği nezih bir ortam rn flutter değilde önce insanların düşüncesine ve insanlara saygılı ve nazik olmayı düşünün derim zira en önemlisi o
    r10 da herkes düşüncesini söyleyebilir konuşabilir
  • 28-10-2025, 20:03:57
    #13
    Native diller performans açısından iyi bir seçenek. Multiplatform dilleri ise hem projeyi erkenden yayınlama açısından hemde maliyet açısından daha avantajlı. Flutter mı react mı diye soracak olursan bence react projeleri hem hız olarak hemde boyut olarak flutterdan daha iyi kendi tecrübeme göre
  • 28-10-2025, 20:05:58
    #14
    emirozdemir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Native diller performans açısından iyi bir seçenek. Multiplatform dilleri ise hem projeyi erkenden yayınlama açısından hemde maliyet açısından daha avantajlı. Flutter mı react mı diye soracak olursan bence react projeleri hem hız olarak hemde boyut olarak flutterdan daha iyi kendi tecrübeme göre
    Mesajınız için teşekkürler. Bana da RN daha yakın geliyor. Muhtemelen RN ile başlayacağım projeye.
  • 28-10-2025, 20:13:57
    #15
    maksem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapma be kardeşim..
    Allah aşkına.. Hiçbir kötü niyetim yoktu... inan ki...
    Hala yazdıklarımı okuyorum nerde hata yaptım diye..
    ama Kayserili olmam.. tiyniyet... bu cümleler hoş değil..
    ve seni gerçekten kızdıracak birşey de yazmadım..
    Burada bir konuya cevap ancak diğer kullanıcılarında dikkatini çeksin ve güzel bir sohbet ve destek olunsun diye yazılır..
    Korkmaya gelince.. bence klavye arkasından tanımadığın insanlar hakkında bu şekilde öngörüde bulunman doğru bir davranış değil..
    Yaşın kaç bilmiyorum... 48 Yaşındayım ve ne seni ne başka birini rencide etmekten.. zevk alacak karakterde biri değilim.. burada çoğu da değil inan...
    Başka da birşey demiyorum.. konuyu kapatıyorum kendim için..
    Başarılar.. ilk cevabımda verdiğim öneriler geçerli sorun hakkında..
    (Eğer geçmiş hayatınızda bir Kayseri li ile sorun yaşadınız ise, tüm Kayserilileri aynı kefeye koymayın lütfen.)
    bende 2 defa okudum. buraya kadar geldim. sorun ne hala anlamadım. gayet güzel özenerek anlatmışsın hocam.
  • 28-10-2025, 20:20:03
    #16
    Bende anlamadım.. birden konu Kayseriliğe, Sizin fabrikanın yazılımını ben yaptım'a (Bu Arada.. Kayseride binlerce fabrika var artık hangisi ise.. ..) sonra Kayserinin isim yapmış bütün illegal semtlerini sayıp... Hatta benim tıynetime kadar uzadı.. Tek yaptığım yardımcı olmaya çalışmaktı... Sağlık olsun.. her insanın anlauışı farklı olabiliyor.. ne kadar iyi niyetli olmaya çalışırsak çalışalım bir yerinden tutulup, ters anlaşlabiliyor demekki.. Arkadaşa başarılar yine de... İnşaallah güzel hedeflere ulaşır..
  • 28-10-2025, 20:27:10
    #17
    multiwhatsapp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @maksem; kardeşim mesajını raporladım. Şimdi verdiğin cevabını, yapmadığın klavye delikanlılığını ve klavyeni al git ötede oyna. Birdaha da benim hiçbir konuma cevap yazma.

    ne kadar çirkin üslup, yorumları kaldıramayacaksan? yazmayacaksın, arkadaş güzelce yazmış? içinden geçeni söylemiş direk bir agresif tavır. SENİNLE iş yapacaksak, ve yapacaklara dikkat etsin o yüzden, bu şekilde bir tavır iş kaybettirir. Unutma senin her zaman daha iyin ve daha mükemmelin BU Forumda bulunur.
  • 28-10-2025, 20:37:05
    #18
    Nookta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ne kadar çirkin üslup, yorumları kaldıramayacaksan? yazmayacaksın, arkadaş güzelce yazmış? içinden geçeni söylemiş direk bir agresif tavır. SENİNLE iş yapacaksak, ve yapacaklara dikkat etsin o yüzden, bu şekilde bir tavır iş kaybettirir. Unutma senin her zaman daha iyin ve daha mükemmelin BU Forumda bulunur.
    Kardeşim ben benden daha iyisi bu forumda bulunmaz mı dedim? Konuyu nerelere getiriyorsunuz ya. Seni de raporluyorum.

    Edit:
    maksem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vay be kardeşim, 10 plus yıllık yazılımcı adamsın, backend'de blockchain'de takılmışsın, React'te uçan kaçan projeler yapmışsın, taa Rust/WASM'a kadar gitmişsin ama gel gör ki React Native (RN) mi Flutter mı ikileminde takılıp kalmışsın. Hem de bu kadar tecrübeyle "hangisini istiyorsan onu kullan" cevabının yetersiz geldiğini söylemen, aslında ne kadar derinlemesine bir cevap aradığını gösteriyor. Absürt falan değil bu soru, aksine bu seviyede bir tecrübeyle doğru mimari kararı verme sorumluluğunun getirdiği bir düşüncelilik.
    Senin durumun özel: React bilgin tavan. Bu, RN için çok büyük bir artı demek. Hadi gel, senin o "multi platform mu yoksa her platform için ayrı ayrı teknoloji mi" sorusundan başlayarak, tecrübelerimi samimi bir dille masaya yatıralım:

    Multi Platform mu, Yoksa Ayrı Ayrı mı?

    Eğer elinde büyük bir ekip ve limitsiz bütçe/zaman yoksa, ve projenin odağı kod tekrarını azaltarak hızlıca ürünü piyasaya sürmek ise:
    Multi Platform (RN / Flutter)kesinlikle daha iyidir.

    Tek bir kod tabanıyla hem iOS'a hem Android'e çıkmak, hele ki senin gibi zaten tek bir teknolojide uzmanlaşmış bir React dehası için verimlilikte çağ atlamak demektir.

    Ayrı ayrı (Native: Kotlin/SwiftUI): Bu, genellikle performansın milisaniyelerle ölçüldüğü, çok spesifik donanım entegrasyonlarının gerektiği ya da %100 saf native görünüm takıntısının olduğu yerlerde mantıklı. Senin multiwhats.app projenin böyle bir zorunluluğu var mı? Sanmıyorum.

    Zaten Rust/WASM ile performans gerektiren işleri halledebilecek bir alt yapın var.

    Tecrübeli Bir Dost Tavsiyesi
    Kardeşim, sen zaten yıllarını React'e vermişsin. O kadar hakimsin ki, RN'e geçtiğinde elindeki o devasa bilgi birikimi doğrudan para edecek.

    Hızlı Başlangıç: RN ile projeye bir hafta içinde başlarsın ve muhtemelen bir ayda MVP'yi çıkarırsın. Flutter'a geçsen, en az bir hafta sadece Dart/Widget mantığını sindirmekle uğraşacaksın. Zaman, para demek.

    Tecrübeni Değerlendir: Sen sadece "kullanıcı" değilsin, React'te problem çözen bir uzmansın. RN'de takıldığın yerde, web'den öğrendiğin React felsefesiyle çözümü bulma olasılığın çok yüksek.
    Performans Endişesi:
    Senin gibi performans odaklı bir adam için RN'in olası performans eksiği problem bile değil. Sen zaten arka planda Rust/WASM ile donanım hızında işlem yaptırmayı biliyorsun. O tip kritik işlemleri oraya atarsın, UI'ı da RN ile çatır çatır yaparsın.

    Sonuç: Senin gibi ustalaşmış bir React geliştiricisi için, React Native şu anlama gelir: Maksimum verimlilikle, en az öğrenme maliyetiyle, en hızlı şekilde pazara çıkış

    Flutter güzel bir teknoloji, eyvallah. Ama şu anki en büyük avantajın olan React uzmanlığını görmezden gelmek, bana kalırsa çok büyük bir fırsat kaybı olur. RN'i dene, o eski bilgisayarın sorun çıkardı diye vazgeçme. Artık makineler güçlü, RN'in tooling'i de çok gelişti.

    Hadi bakalım, klavye delikanlılığı yapmadan, içten bir tecrübe paylaşımı yapmışızdır umarım.

    Saygılar..
    Madem o kadar iyi niyetlisin o zaman şu sorulara bi cevap ver de iyi niyetli misin değil misin herkes görsün.

    maksem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vay be kardeşim, 10 plus yıllık yazılımcı adamsın, backend'de blockchain'de takılmışsın, React'te uçan kaçan projeler yapmışsın, taa Rust/WASM'a kadar gitmişsin ama gel gör ki React Native (RN) mi Flutter mı ikileminde takılıp kalmışsın
    Burada ne demek istedin?

    maksem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tek bir kod tabanıyla hem iOS'a hem Android'e çıkmak, hele ki senin gibi zaten tek bir teknolojide uzmanlaşmış bir React dehası için verimlilikte çağ atlamak demektir
    Burada kinaye yaptın mı yapmadın mı? "react dehası" lafının kinayeli bir laf olduğunun farkında değil misin? Delikanlı gibi erkekçe cevapla.

    Ayrıca editlemeden önceki mesajında yine falsolu birkaç cümle daha vardı. Sonradan onları editlemişsin. Orjinal haline modlar bakıp ilk mesajındaki niyetini tespit ederler zaten.

    Sen tecrübeli dost tavsiyeleri vermeyi seven bir kardeşe benziyorsun. O zaman ben de sana tecrübeli bir dost tavsiyesi vereyim. Bir çorbaya bir damla zehir atarsan o çorba yenmez. Senin konuya girişin falsoluyken ondan sonra söyleyeceğin hiçbirşeyin anlamı yok. Fazla övgü sövgüdür. @maksem;