• 28-10-2025, 20:52:29
    #19
    multiwhatsapp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşim ben benden daha iyisi bu forumda bulunmaz mı dedim? Konuyu nerelere getiriyorsunuz ya. Seni de raporluyorum.

    Edit:


    Madem o kadar iyi niyetlisin o zaman şu sorulara bi cevap ver de iyi niyetli misin değil misin herkes görsün.


    Burada ne demek istedin?


    Burada kinaye yaptın mı yapmadın mı? "react dehası" lafının kinayeli bir laf olduğunun farkında değil misin? Delikanlı gibi erkekçe cevapla.

    Ayrıca editlemeden önceki mesajında yine falsolu birkaç cümle daha vardı. Sonradan onları editlemişsin. Orjinal haline modlar bakıp ilk mesajındaki niyetini tespit ederler zaten.

    Sen tecrübeli dost tavsiyeleri vermeyi seven bir kardeşe benziyorsun. O zaman ben de sana tecrübeli bir dost tavsiyesi vereyim. Bir çorbaya bir damla zehir atarsan o çorba yenmez. Senin konuya girişin falsoluyken ondan sonra söyleyeceğin hiçbirşeyin anlamı yok. Fazla övgü sövgüdür. @maksem;
    Öncelikle editlemeden önceki ile sonraki mesaj arasında hiçbir fark yok...
    sadece net anlaşılması için TEK BİR KELİMEYİ BİLE DEĞİŞTİRMEDEN paragrafları düzelttim..
    VE KİNAYE YAPACAK OLSAM... GÜZELCE YAPARIM....
    ERKEKCE... DELİKLANLICA...
    Normalde seni muahatap alıp bu soruya cevap bile vermemeliyim...
    TEK KELİME BİLE DEĞİŞMEDİĞİNİ SEN DE ADIN GİBİ BİLİYORUN...
    Editlemeden önce de arkadaşlar okumuş . VE ONLARDA HALA SİZİN NEYE KIZDIĞINIZI ANLAYAMAMIŞLAR.. ... sanırım siz FAZLA EGO'LU BİR ARKADAŞSINIZ...
    EK NOT : Seni burada küçük düşürmek veya seni rencide etmek burada kimsenin işine yaramaz.. Bu kafayla gidersen, Bu forumda dost kazanamaz, yıllarca mesaj raporlarsın...
    İnsan gibi fikir almak istemişsin konuna yardımcı olmak için samimi bir dille mesaj yazdık, Kayserili olmamdan girdin, Tiynetime kadar dil uzattın.. Hala niyet okuyuculuğu yapmaya çalışıyorsun !
    VE BURADAN YAZIYORUM 7 YILDAN FAZLADIR BU FORMUN KULLANICISIYIM... 1 KELİME O MESAJDAN DEĞİŞTİRDİMSE... LÜTFEN HESABIMI KAPATIN ..
    Varmısın ? Hodri medyan !
  • 28-10-2025, 20:57:35
    #20
    multiwhatsapp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşim ben benden daha iyisi bu forumda bulunmaz mı dedim? Konuyu nerelere getiriyorsunuz ya. Seni de raporluyorum.

    Edit:


    Madem o kadar iyi niyetlisin o zaman şu sorulara bi cevap ver de iyi niyetli misin değil misin herkes görsün.


    Burada ne demek istedin?


    Burada kinaye yaptın mı yapmadın mı? "react dehası" lafının kinayeli bir laf olduğunun farkında değil misin? Delikanlı gibi erkekçe cevapla.

    Ayrıca editlemeden önceki mesajında yine falsolu birkaç cümle daha vardı. Sonradan onları editlemişsin. Orjinal haline modlar bakıp ilk mesajındaki niyetini tespit ederler zaten.

    Sen tecrübeli dost tavsiyeleri vermeyi seven bir kardeşe benziyorsun. O zaman ben de sana tecrübeli bir dost tavsiyesi vereyim. Bir çorbaya bir damla zehir atarsan o çorba yenmez. Senin konuya girişin falsoluyken ondan sonra söyleyeceğin hiçbirşeyin anlamı yok. Fazla övgü sövgüdür. @maksem;

    hocam adam seni orda övmüş sen sövmüş gibi anlıyorsun. çok kaliteli bir dilde anlatmış anlayana
  • 28-10-2025, 21:00:01
    #21
    ADSEOM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam adam seni orda övmüş sen sövmüş gibi anlıyorsun. çok kaliteli bir dilde anlatmış anlayana
    Teşekkür ederim hocam.. Şükür anlayan çıktı..
  • 28-10-2025, 21:48:10
    #22
    maksem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkür ederim hocam.. Şükür anlayan çıktı..
    Valla kardeş ilk mesajını birkaç arkadaşa sordum, sorun yok dediler. Chatgpt'ye sordum, ilk cümle ikilemde bırakıyor ama devamına bakarsan kinaye yok diyor. Modlar da kontrol ettiler bir sorun görememişler. Muhtemelen ben gün içinde çok kod yazdığım için akşam akşam kafa biraz çorbaya dönmüş yanlış anlamışım kusura bakma.
  • 28-10-2025, 21:51:09
    #23
    multiwhatsapp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Valla kardeş ilk mesajını birkaç arkadaşa sordum, sorun yok dediler. Chatgpt'ye sordum, ilk cümle ikilemde bırakıyor ama devamına bakarsan kinaye yok diyor. Modlar da kontrol ettiler bir sorun görememişler. Muhtemelen ben gün içinde çok kod yazdığım için akşam akşam kafa biraz çorbaya dönmüş yanlış anlamışım kusura bakma.
    Sana ben kurban olurum... güzel kardeşim..
    ALLAH ŞAHİDİM.. Kolay kolay yemin etmem ama...
    KİNAYE VEYA KÖTÜ BİR AMACIM ASLA YOKTU...
    Sanırım senin takıldığın nokta şu : Forum Jarbonu... burada ortam elbette saygı sevgi çerçevesinde... biraz daha samimi ve sosyal medya kullanımına göre farklıdır..
    Akşam akşam güzel bir macera yaşamış olduk...
    İnşaallah hedeflerine ulaşırsın.. Başarılar..
    Saygılarımla..
  • 28-10-2025, 22:00:27
    #24
    @maksem sadece AI ile bir cevap yazmış, bunu ciddiye alıp da hepsini kendi tek tek yazdı diye de konu sahibi alınmış. şaka gibi bir atışma olmuş gerçekten
    bu kişileri banlamamak konuya da mesajlara da karışmamak lazım ki forum kullanıcılarına ibret olsun, anlamadan celallenmemek lazım fazla
  • 29-10-2025, 03:28:25
    #25
    ADSEOM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bende 2 defa okudum. buraya kadar geldim. sorun ne hala anlamadım. gayet güzel özenerek anlatmışsın hocam.
    maksem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende anlamadım.. birden konu Kayseriliğe, Sizin fabrikanın yazılımını ben yaptım'a (Bu Arada.. Kayseride binlerce fabrika var artık hangisi ise.. ..) sonra Kayserinin isim yapmış bütün illegal semtlerini sayıp... Hatta benim tıynetime kadar uzadı.. Tek yaptığım yardımcı olmaya çalışmaktı... Sağlık olsun.. her insanın anlauışı farklı olabiliyor.. ne kadar iyi niyetli olmaya çalışırsak çalışalım bir yerinden tutulup, ters anlaşlabiliyor demekki.. Arkadaşa başarılar yine de... İnşaallah güzel hedeflere ulaşır..
    Bence konu sahibi buraya alınmış: "Hadi bakalım, klavye delikanlılığı yapmadan" çünkü orta da onun da istemediği ancak @maksem;'in yazısında dile getirdiği ona zıt bir durum oluşmuş anlaşılan hocam.

    Ama fazla abartmış konu sahibi orası başka.

    Not: Konu içeriğine bak... Konu da ki atışmalara bak.
  • 29-10-2025, 11:16:06
    #26
    Projenin büyüklüğü, öncelikleri vb. kriterlere göre değerlendirmek gerekiyor aslında. Kısa bir örnek vereyim:

    -> Performans çok kritik mi?
    -> Proje çok büyük mü? (akış veya kullanıcı kitlesi olarak)
    -> Hem ios hem androidde ayrı ve tasarımı aynı olacak şekilde kodlayacak zaman var mı?

    Bu sorulardan biri bile evet ise cevabınız Flutter veya RN değil. Eğer hayır ise size tavsiyem RN. 2 yıldır Flutter kodluyorum normalde flutter tavsiye ederdim ama tecrübenize dayanarak RN sizin için daha uygun. Yine de bildiğim kadarıyla avantaj ve dezavantajları yazayım:

    - RN react yapısına çok benzer olduğu için react bilen biri için geçiş daha kolay ama paket yönetimi çok kötü. Bugün derlediğiniz bir uygulamayı 3 ay sonra derlerken bayağı sıkıntı yaşayabilirsiniz.
    - Flutter içerisinde nerdeyse tüm temel widgetleri içerdiği için ek paket olmadan bile iyi tasarımları kısa sürede çıkarmak mümkün. State management kısmında da gelişmiş. Eksilerine gelecek olursak RN'e göre performans kısmında daha geride kalıyor. Paket çeşitliliği RN'ye göre daha az bazı spesifik kısımlarda eksiklik hisettiğim oluyor (örneğin xmpp)

    Daha fazla şey yazılabilir ama temelde bunlar yardımcı olur diye düşünüyorum.
  • 29-10-2025, 12:08:26
    #27
    mhmtgncdl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Projenin büyüklüğü, öncelikleri vb. kriterlere göre değerlendirmek gerekiyor aslında. Kısa bir örnek vereyim:

    -> Performans çok kritik mi?
    -> Proje çok büyük mü? (akış veya kullanıcı kitlesi olarak)
    -> Hem ios hem androidde ayrı ve tasarımı aynı olacak şekilde kodlayacak zaman var mı?

    Bu sorulardan biri bile evet ise cevabınız Flutter veya RN değil. Eğer hayır ise size tavsiyem RN. 2 yıldır Flutter kodluyorum normalde flutter tavsiye ederdim ama tecrübenize dayanarak RN sizin için daha uygun. Yine de bildiğim kadarıyla avantaj ve dezavantajları yazayım:

    - RN react yapısına çok benzer olduğu için react bilen biri için geçiş daha kolay ama paket yönetimi çok kötü. Bugün derlediğiniz bir uygulamayı 3 ay sonra derlerken bayağı sıkıntı yaşayabilirsiniz.
    - Flutter içerisinde nerdeyse tüm temel widgetleri içerdiği için ek paket olmadan bile iyi tasarımları kısa sürede çıkarmak mümkün. State management kısmında da gelişmiş. Eksilerine gelecek olursak RN'e göre performans kısmında daha geride kalıyor. Paket çeşitliliği RN'ye göre daha az bazı spesifik kısımlarda eksiklik hisettiğim oluyor (örneğin xmpp)

    Daha fazla şey yazılabilir ama temelde bunlar yardımcı olur diye düşünüyorum.
    Mesajınız için teşekkürler. Fluttera yıllar önce ufak bir proje yapmıştım. O zamanlar flutterın paketleri npm paketlerinden bile daha karışıktı. Bazı paketler googleda ilk sırada çıkıyor ama ya çalışmıyor ya geliştirmesi durmuş filan. Bu yüzden fluttera hiç girmek istemiyorum ama diğer taraftan material design oluşu ve hiç paket kullanmadan hızlıca arayüzleri oluşturabiliyor olmak avantajlı gibi duruyor. Ama yapacağım proje mutlaka başka paketlere ihtiyaç duyacaktır diye düşünüyorum. Bu yüzden flutterı eliyorum. Sorularınıza hızlıca cevap verecek olursam şöyle:

    -> Performans çok kritik mi? Pek değil.
    -> Proje çok büyük mü? (akış veya kullanıcı kitlesi olarak) Biraz büyük yani yüzlerce ekran olmaz ama 20-30 arası sayfa olabilir şuan için.
    -> Hem ios hem androidde ayrı ve tasarımı aynı olacak şekilde kodlayacak zaman var mı? Malesef çok vaktim yok, hızlıca ortaya birşeyler koymam lazım.

    Muhtemelen ben de RN ile başlayacağım projeye. Orta vadede iş görür diye umuyorum. İlerleyen zamanlarda durumlar ve ihtiyaçlar değişirse belki başka şekilde tekrardan app'i geliştirebilirim ama şimdilik en iyisi RN gibi duruyor benim durumum için.