• 19-11-2009, 18:26:01
    #1
    Arkadaşlar Php mi öğrenmek daha kolay yoksa Asp mi birini öğrenmek istiyorum ama hangisinden başlayacağımı bilmiyorum. Ve bununla ilgili görsel eğitim bulabileceğim siteler varmı yardımcı olursanız sevinirim.
  • 19-11-2009, 18:29:14
    #2
    Üyeliği durduruldu
    bu senin anlaman ile alakalı bişey ama şuda bi gerçek ki PHP en yaygın olanıdır. Asp ye göre daha öok döküman bulabilirsin

    ayrıca www.turkekip.com sitesinden eğitim seti satın alıp daha kolay öğrenebilirsin
  • 19-11-2009, 18:33:13
    #3
    klasik asp artık öldü gibi bir şey. asp.net basit işler için daha iyidir, mantığını komple anlamadan da işler yapabilirsin. membership diye component var mesela. sürükle bırak yapıyosun, üyelik sistemi oluyor. ama onu özellleştirebilmek vs. zor. ama asp.net in en büyük avantajı ide kodun büyük bir kısmını senin için yazıyor.

    php de ise, dreamweaver gibi editörlerin hazır bir kaç snippet i haricinde tüm kodu kendin yazıyorsun. yani php ci adam kodu sıfırdan kendi yazar genelde, belli başlı projeler kullandığı kodları vardır, mesela veritabanı sınıfı, türkçe karakterlerden sef url yapma fonksiyonu vs gibi, bunun dışında kendi yazar. koda müdehale edebilmek açısından da çok iyi. en büyük avantajı ise ms gibi tek bir kaynağa bağlı kalmaman.

    klasik asp ise, php ye benzer kod açısından. bence şu saatten sonra klasik asp öğrenmenin bir mantığı yok, asp.net de ya da php de karar ver derim.
  • 19-11-2009, 18:37:54
    #4
    sql adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    klasik asp artık öldü gibi bir şey. asp.net basit işler için daha iyidir, mantığını komple anlamadan da işler yapabilirsin. membership diye component var mesela. sürükle bırak yapıyosun, üyelik sistemi oluyor. ama onu özellleştirebilmek vs. zor. ama asp.net in en büyük avantajı ide kodun büyük bir kısmını senin için yazıyor.

    php de ise, dreamweaver gibi editörlerin hazır bir kaç snippet i haricinde tüm kodu kendin yazıyorsun. yani php ci adam kodu sıfırdan kendi yazar genelde, belli başlı projeler kullandığı kodları vardır, mesela veritabanı sınıfı, türkçe karakterlerden sef url yapma fonksiyonu vs gibi, bunun dışında kendi yazar. koda müdehale edebilmek açısından da çok iyi. en büyük avantajı ise ms gibi tek bir kaynağa bağlı kalmaman.

    klasik asp ise, php ye benzer kod açısından. bence şu saatten sonra klasik asp öğrenmenin bir mantığı yok, asp.net de ya da php de karar ver derim.
    yanlış düşünüyorsunuz öldü diye birşey yoktur.
    asp ile istediğin aklına gelen herseyi çok iyi yapabilirsin
    asp + access + mysql + mssql kullana bilirsin mssql ile çok iyi performans alırsın. Öğrenmeside kolaydır bir sürü bedava script var onalr ı editleyip öğrenmende kolaydır.

    ve bir çok büyük çük büyük sitelerin alt yapısı asp dir.
    tabi php çok çok çok dah aiyi bir dildir ama asp kullanması kolay kodlaması anlaşılması kolay dildir. istediğin scripti hemen çıakrabilmen an meselesi asp öğrendikten sonra

    2004 den beri asp ile ugraşıyorum
    ve memnun mutluyum
  • 19-11-2009, 18:49:08
    #5
    asp daha kolaydır fakat php öğrenmeni tavsiye ederim
  • 19-11-2009, 18:53:11
    #6
    evet düne kadar ekşi vs de tek makineyle klasik asp de çalışıyordu. çok ciddi projeler de yapılabilir açıkçası ama hala eski desteği var mı bilmiyorum. asp.net mağlum, klasik asp den apayrı bir şey. access ile ciddi bir şey yapılabileceğini düşünmüyorum ama mssql gerçekten çok sağlam bir veritabanı.

    php öğrenecekseniz de türkekip den uzak durun. çünkü oop tabanlı değil. biraz büyük bir proje geliştircekseniz oop şartır, prosedürsel kodlarla işin içinden çıkamazsınız.
  • 19-11-2009, 18:58:34
    #7
    rnmks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yanlış düşünüyorsunuz öldü diye birşey yoktur.
    asp ile istediğin aklına gelen herseyi çok iyi yapabilirsin
    asp + access + mysql + mssql kullana bilirsin mssql ile çok iyi performans alırsın. Öğrenmeside kolaydır bir sürü bedava script var onalr ı editleyip öğrenmende kolaydır.

    ve bir çok büyük çük büyük sitelerin alt yapısı asp dir.
    tabi php çok çok çok dah aiyi bir dildir ama asp kullanması kolay kodlaması anlaşılması kolay dildir. istediğin scripti hemen çıakrabilmen an meselesi asp öğrendikten sonra

    2004 den beri asp ile ugraşıyorum
    ve memnun mutluyum
    aynen asp forever
  • 19-11-2009, 19:05:41
    #8
    Üyeliği durduruldu
    sql adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    php öğrenecekseniz de türkekip den uzak durun. çünkü oop tabanlı değil. biraz büyük bir proje geliştircekseniz oop şartır, prosedürsel kodlarla işin içinden çıkamazsınız.
    türkekip sayesinde 10 larca ekmek yiyen insan tanıyorum ben, piyasada adam gibi php öğreten eğitim seti gösterebilirmisin bana ?
  • 19-11-2009, 19:08:49
    #9
    Üyeliği durduruldu
    iki dilide bilen biri olarak maliyet, kullanım ve performans açısından php daha avantajlı diyorum.