evet düne kadar ekşi vs de tek makineyle klasik asp de çalışıyordu. çok ciddi projeler de yapılabilir açıkçası ama hala eski desteği var mı bilmiyorum. asp.net mağlum, klasik asp den apayrı bir şey. access ile ciddi bir şey yapılabileceğini düşünmüyorum ama mssql gerçekten çok sağlam bir veritabanı.

php öğrenecekseniz de türkekip den uzak durun. çünkü oop tabanlı değil. biraz büyük bir proje geliştircekseniz oop şartır, prosedürsel kodlarla işin içinden çıkamazsınız.