• 17-03-2014, 17:14:00
    #1
    Yemek sitelerindeki resimleri başka sitelerde yayınlasam telif hakkı olarak ne gibi durumlarla karşılaşabilirim ?

    https://www.r10.net/webmaster-genel-k...i-tutarmi.html r10'da 2008 yılından kalma bir konu var konuda yazılan yorumlar da;
    Alıntı
    Yemekleri yapacak fotoğraflarını çekecekseniz tutar. yoksa bloglardan tarif ekleyerek bu işe girecek olursanız dünya başınıza yıkılır 20 30 tane bayan birden sizi dava eder mail bombardımanına tutar resimlerimi almışlar diye interneti dar ederler tecrübe ile sabittir.
    Alıntı
    Ramazan ayında 150k hiti çok rahat görürsün.
    Ama Odin' in dediklerini yapman gerek. Başkalarının yemek resimleriyle iş yaparsan başın derde girer.
    yazıyor. Yemek sitelerindeki resimleri başka sitelerde paylaşsam böyle bir durumla karşılaşabilir miyim?
  • 17-03-2014, 18:20:50
    #2
    Karşılaşman çok yüksek. Hatta kesin gibi. Kadınlar bu konuda çok dikkatli davranıyor. Birbirlerinin facebook sayfalarında örgütlenip toplu halde facebook ve google'a şikayet bildiriminde bulunuyorlar. Bu konuda çok katılar. Tarif sahibi görmese bile birbirlerinin tariflerini tanıyorlar nasıl oluyorsa. Sonra birbirlerini haberdar edip topluca organize olup şikayet yapıyorlar.
  • 17-03-2014, 19:58:48
    #3
    Mahmut.EFE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Karşılaşman çok yüksek. Hatta kesin gibi. Kadınlar bu konuda çok dikkatli davranıyor. Birbirlerinin facebook sayfalarında örgütlenip toplu halde facebook ve google'a şikayet bildiriminde bulunuyorlar. Bu konuda çok katılar. Tarif sahibi görmese bile birbirlerinin tariflerini tanıyorlar nasıl oluyorsa. Sonra birbirlerini haberdar edip topluca organize olup şikayet yapıyorlar.
    Yazıları kendim yazacağım için yazı olarak şikayet olacağını sanmıyorum ama resim olarak tehlikeli gibi. Peki resimleri %80 civarı kalacak şekilde kırpsam(kessem) üzerine de site ismi yazsam yine de bir sorun olur mu ? Yoksa hiç riske girmesem mi ?
  • 18-03-2014, 03:25:27
    #4
    Özgünlük her zaman kazandırır. Yeri geldiğinde rewrite'da yap ama arada özgün içerik ve fotoğraf eklemeyi unutma. Yakın zamanda bende yemektarifleri sitemi sattım inan 30 özgün makale ile düzenli 70 misafir vardı günlük tekil.
  • 18-03-2014, 06:38:57
    #5
    FierOzgur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Özgünlük her zaman kazandırır. Yeri geldiğinde rewrite'da yap ama arada özgün içerik ve fotoğraf eklemeyi unutma. Yakın zamanda bende yemektarifleri sitemi sattım inan 30 özgün makale ile düzenli 70 misafir vardı günlük tekil.
    Özgün içerikten kastınız yemeği kendimiz yapıp fotoğraf'ını kendimiz çekmemiz değil mi ? Eğer açarsam yemek tariflerinin bir kısmını İngilizce'den de Türkçeye çevireceğim için sorun olmaz diye düşünüyorum.

    Ayrıca cevabınız için teşekkür ederim.
  • 18-03-2014, 08:29:39
    #6
    hocam tam net ne olucağını belki kimse bilemez ama sen siteyi açarsan birde
    İLETİŞİM menüsü yap ve footer'a falan ufak bi yazı ekle...

    Resimleride kırpman site ismi yazman faydalı olacaktır hani %100 çekmen daha riskli hiç değilse sen değiştirmiş oluyorsun
  • 18-03-2014, 12:41:13
    #7
    onetwo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Özgün içerikten kastınız yemeği kendimiz yapıp fotoğraf'ını kendimiz çekmemiz değil mi ? Eğer açarsam yemek tariflerinin bir kısmını İngilizce'den de Türkçeye çevireceğim için sorun olmaz diye düşünüyorum.

    Ayrıca cevabınız için teşekkür ederim.
    Kesinlikle fotoğraflar kendi çekiminiz olursa çok iyi olur. Sıcaklık hissi verirsiniz daha samimi olur gerçekten. Yemek siteleri sahipleri genelde bayanlar oldukları için sürekli birbirlerini takip ederler bizzat şahit oldum. Samimiyeti hissettirdiğinizde inanın çok iyi hitler kazanırsınız diye düşünüyorum. Ve ve sakın aceleci olmayın sabırlı olun zaman içerisinde hakettiğiniz yere gelip emeğinizin karşılığını alacaksınız. Çeviri olur tabiki güzel fikir.

    Rica ederim.
  • 18-03-2014, 17:24:46
    #8
    FierOzgur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kesinlikle fotoğraflar kendi çekiminiz olursa çok iyi olur. Sıcaklık hissi verirsiniz daha samimi olur gerçekten. Yemek siteleri sahipleri genelde bayanlar oldukları için sürekli birbirlerini takip ederler bizzat şahit oldum. Samimiyeti hissettirdiğinizde inanın çok iyi hitler kazanırsınız diye düşünüyorum. Ve ve sakın aceleci olmayın sabırlı olun zaman içerisinde hakettiğiniz yere gelip emeğinizin karşılığını alacaksınız. Çeviri olur tabiki güzel fikir.

    Rica ederim.
    O zaman rakiplerimi inceleyeyim. Ona göre ne yapmam gerektiğine karar vereyim. Ayrıca cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim.

    Ek olarak: Bir kaç dakikalık resim üzerine inceledim. https://www.google.com.tr/search?tbs...w=1280&bih=911

    çoğu kişi aynı resmi koymuş sadece ilk sıradaki ve 1, 2 site daha resimleri özgün olarak ekliyor gibi gözüküyor. O sitelerin de yazar kadrosu mevcut galiba.
  • 18-03-2014, 18:40:16
    #9
    onetwo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O zaman rakiplerimi inceleyeyim. Ona göre ne yapmam gerektiğine karar vereyim. Ayrıca cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim.

    Ek olarak: Bir kaç dakikalık resim üzerine inceledim. https://www.google.com.tr/search?tbs...w=1280&bih=911

    çoğu kişi aynı resmi koymuş sadece ilk sıradaki ve 1, 2 site daha resimleri özgün olarak ekliyor gibi gözüküyor. O sitelerin de yazar kadrosu mevcut galiba.
    Tabiki rakipleri incelemeniz çok faydalı olacaktır. Rica ederim.
    Umarım incelediğiniz yerdeki ufak ama çok öenmli bir detayı yakalamışsınızdır;
    https://i.hizliresim.com/wOPlX3.jpg
    Kendiniz fotoğraf çekip koymanız seo + ziyaretçi sağlar (ziyaretçi ağırlıklı olur)
    Kullandığınız fotoğrafı aynı şekilde değilde boyutlrıyla oynarsanızda seo (ağırlıklı olur images vs.den) + ziyaretçi sağlar.

    Eğer ben foto çekemem olan fotoları kullanacağım diyorsanız boyutlandırma yapın mesela 600x400 ken 500x150 yapın 'ki google fotoyu yeni bir foto gibi görsün.