• 18-09-2007, 10:03:18
    #37
    Üyeliği durduruldu
    volkanbagcali Abi Ben 20 Yaşına bastım iki senelik üniv bitti sözlerine bire bir katılıyorum çok iyi yorumlamışsın abi ne idi o günler lise 1 başlamıştım bir forumda arkadaş davet etti topu topu günde foruma 6 veya 7 kişi giroyr bide mod yapmıştıki beni üff göreceksiniz sanki reis i cumhur oldum sınıfta arkadaşa diyorum böyle böyle site var ben yöneticiyim sizde gelin bunlada kalmadım ben irc işine girmiştim sohbet.net islam kanalında az opluk yapmadım ah ah hey gidi günler hey sonra lise 2 oldu free forum olan forumkurdundan bir forum almıştın pr 3 olmuştu sonra forumkurdu kapandı dedim artık kendim güzel bişeyler yapayım şuan kendi kendimize emeklemeye çalışıyoruz işte..


    Bu arada yazu için teşekkürler
  • 18-09-2007, 10:21:13
    #38
    Üyeliği durduruldu
    üniversite mezunu olupda çok şey bilen insanlar belki az,belki biz üniversite okumamamıza rağmen olardan daha fazla şeyler biliyoruz ama buradan anlatılmak istenilen bu değil,

    bir ortama girdiğinde bunu kimseye anlatamazsın sadece senin bilmende işe yaramaz.
    girdiğin ortamda saygınlık istiyorsan kabulleneceksin.
    en basit örneği olaylara bakış açın değişecek, fikirlerin düşüncelerin değişecek fakat sen bunları dediklerimi yaşağıdında anlayacaksın.
  • 18-09-2007, 10:43:03
    #39
    Üyeliği durduruldu
    Liseliler için yapılan yorumlara katılıyorum; Fakat üniversite ortamındaysanız kesinlikle başlama zamanı gelmiş demektir. Bu işe üniversite 1.-2. sınıfta başlayın çift diploma ile mezun olun. Üniversitede özellikle benim gibi öğretmenlik gibi büyük ihtimalle memur olarak çalışabileceğiniz bir meslek seçmişseniz ileride mutlaka size katkısı olacaktır. Şuan bir öğretmen haftada maksimum 30 saat derse giriyor. Yani çalıştığınız zamandan çok daha fazlasını evde yapabileceğiniz bu tip bir ek işe ayırabilirsiniz. Hem bir hobi, hem bir kazanç kaynağı, hem de vatana millete hayırlı işler yapabilirsiniz.(Örneğin ben meseleğime başlayınca alanımda kapsamlı bir site hazırlamayı planlıyorum.)
  • 18-09-2007, 11:01:51
    #40
    Üyeliği durduruldu
    Bi' ozdeyis vardir: `do what you love, f.ck the rest`
  • 18-09-2007, 11:04:38
    #41
    Okumak güzeldir abi okuyacaksın insan lise günlerini özlüyo.
  • 18-09-2007, 11:09:02
    #42
    yaşadıklarınız çoğu web ile ilgilenenler gibi benimki ilede aynı.. Pi$manmıyım EVET bas bas bağıra bağıra EVET .. şimdi ki durum..

    Üni 2. sınıf bitti alttan bi tomar ders var biter bitmez belli değil..
  • 18-09-2007, 11:12:01
    #43
    lise 2de okulda 3. olan ben lise 3te sınıfta sondan 3. oldum
  • 20-09-2007, 17:31:14
    #44
    eNerGy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir Bilgisayar programcısıyım demek için 2 yıl, mühendis demek için 4 yıl okuyacaksam hiç okumayım. Ne Mühendislik okuyanlar varda html bilmez ne lise mezunları vardır ki aldıkları sertifikalar ile yaptıkları projeler ile geliştirdikleri sistemler ile kendisini eğitmesiyle saten o mühendis sıfatını çoktan kazanmış olur, he resmi olarak mı hayır ama sonuçta mühendisten daha fazla bilgisi olabilir, yada başka bir bölüm okumuştur ama IT sektöründe çalışmaktadır bu işi gerçekten hakkını vererek yapmaktadır.
    Bende liseyi bu sene bitirdim sınıfı zar zor geçtik hatta sınıfları zar zor geçtik aşırı tembel bir öğrenciydim okula defter götürmeye üşenirdim götürdüğüm okulda kalırdı. Hiç birşey çalışmam tüm lise hayatım bilgisayar başında geçmişti sınavsız geçiş hakkım vardı bu sene giremedim. Bilgisayar Programcılığı okudum fakat okulda ben hiç birşey öğrenmedim üstüne ben gösterdim galiba
    Ben şimdi gidipte 1 yıl sınava hazırlanıp ya kazanırım ya kazanmazsam diye düşünceye kapılmak istemem beni sıkar ya kazanmazsam seneye tekrar olmadı seneye tekrar bu hayat bu kadar kolaymı tüm senemi saçma sapan hayatımı belirleyecek bir 2 saat için harcayayım.
    Lise mezunuyum ve memnunum ne mi yapacam belki gidip özel bir yazılım eğitimi alır sertifikasyon sınavların girer işe başlarım askerliği erteletmek ve askerliğin kısalması için bir açık öğretim ve 2 yıllık okumaya çalışırım.
    Ama öyle tüm senemei kazanacam diye harcamam boş zamanlarımda çalışırı barajı geçeceğime emin olana kadar sonra girer açık öğretim ve yüksek okula askerliği erteletir işime devam ederim.
    Sonuçta kendini geliştirmeyen bir insan değil 4 yıl 14 yıl o eğitimi alsa kendini geliştirmediği sürece o aldığı mühendis sıfatı ve aldığı diplama sadece bir köşede durur ve bir halta yaramaz. Üstüne millet dalga geçer o kadar yıl boşuna mı okudun diye

    1) Bilgisayar mühendisleri html bilmez, bilmeleri de gerekmez. Bilgisayar mühendisi tasarımcı değildir. (benim gibi hobi olarak ilgilenen yok mudur vardır.) Bilgisayar mühendisleri algoritmalar geliştirir bunları uygular. Matematik bilir. Yapay zeka programları yazar, network yapılarıyla ilgilenir, server administration yapar. Gerçek hayat problemleriyle uğraşır.

    Hepsinden önemlisi teknolojiyi bilgisayar mühendisi geliştirir siz kullanırsınız.

    2) Okuldan hiç bir şey almadığınızı iddia etmenizi talihsiz bir açıklama olarak yorumluyorum.

    3) Her öğrenci öss yi kazanacak diye bir şey yok tabii ki ama öss ye hazırlanıp da kazanamayacak insan tanımıyorum. Çünkü gerçekten zor bir sınav değil. Bence sorun insanımızın tembel olması. Ayrıca kazanan öğrenciler aptallar mıdır ki o kadar çalışmışlardır, sizin deyiminizle 1 senelerini boşa harcamışlardır ve 4 senelerini daha boşa harcayacaklardır. Bu arada ben lise boyunca hazırlandım öss ye 4 sene liseydi. 8 senem varsın boşa gitsin

    4) Bilinçli insan kendini yetiştirir. Zaten bu tarz konuları açanların genelde pek bilinçli olmadıklarını düşünmekteyim.


    Not: Aşağıdaki linkten henuz okulu bitirmemiş kişilerin projelerine göz atabilirsiniz. Umarım faydalı olur. Bu projeler arasında yapabileceklerin varsa helal olsun diyorum.

    Y.T.Ü. Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
  • 20-09-2007, 20:10:32
    #45
    Üyeliği durduruldu
    yLdRm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1) Bilgisayar mühendisleri html bilmez, bilmeleri de gerekmez. Bilgisayar mühendisi tasarımcı değildir. (benim gibi hobi olarak ilgilenen yok mudur vardır.) Bilgisayar mühendisleri algoritmalar geliştirir bunları uygular. Matematik bilir. Yapay zeka programları yazar, network yapılarıyla ilgilenir, server administration yapar. Gerçek hayat problemleriyle uğraşır.

    Hepsinden önemlisi teknolojiyi bilgisayar mühendisi geliştirir siz kullanırsınız.

    2) Okuldan hiç bir şey almadığınızı iddia etmenizi talihsiz bir açıklama olarak yorumluyorum.

    3) Her öğrenci öss yi kazanacak diye bir şey yok tabii ki ama öss ye hazırlanıp da kazanamayacak insan tanımıyorum. Çünkü gerçekten zor bir sınav değil. Bence sorun insanımızın tembel olması. Ayrıca kazanan öğrenciler aptallar mıdır ki o kadar çalışmışlardır, sizin deyiminizle 1 senelerini boşa harcamışlardır ve 4 senelerini daha boşa harcayacaklardır. Bu arada ben lise boyunca hazırlandım öss ye 4 sene liseydi. 8 senem varsın boşa gitsin

    4) Bilinçli insan kendini yetiştirir. Zaten bu tarz konuları açanların genelde pek bilinçli olmadıklarını düşünmekteyim.


    Not: Aşağıdaki linkten henuz okulu bitirmemiş kişilerin projelerine göz atabilirsiniz. Umarım faydalı olur. Bu projeler arasında yapabileceklerin varsa helal olsun diyorum.

    Y.T.Ü. Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
    verdiğin linkteki insanların ünvanları prof,doç,dr v.s. yani ağır bi örnek olmuş.daha yeni mezun olan bir insan bile o tip projeleri gerçekleştiremez.illa ki gerçekleştirmesi lazım mühendislik projesi kapsamında ama o kadar da kapsamlı şeyler olmaz.ben de bilgisayar mühendisliği okuyorum ve diğer arkadaşlar gibi hiç bir şey kazandırmadığını düşünmüyorum ama öğretilen her şeyin de çok önemli olduğunu düşünmüyorum.öğretilen her şeyi hafızama alacak olsam işte o zaman aptallık etmiş olurum.işime yarıyacağımı düşündüğüm şeyleri elimden geldiğince öğrenip uygulamaya çalışıyorum ama misal bilgisayar mühendisliğine giriş dersinde verilen "ilk bilgisayarı kim icad etti,nasıl bir yapısı vardı o bilgisayarın,ilk kadın programcı kim" gibi şeyleri de sınavdan sınava aklımda tuttuğum şeyler.üniversite okumak güzel bir şey.işin ilmini almak elbette hoş ama verilen her bilgiyi de alıp kafada yer işgal etmesini göz yummak da bence aptallık.