• 18-09-2007, 02:34:22
    #28
    bende internetle lise cagımda tanıstım ama o kadar fazla merak yoktu lise sona geldigimde yawas yawas bilgisayar tutkusu bende kendını belli etmeye basladı bilg. muh. olmak istedım ama ders calısmıodum internet yuzunden össye ilk girismde olmadı ama 2. iyte bilgisayara gırdım yine ınternet yuzunden hazırlıgı cift dikis yaptım zorla gectım su anda ıstedıgım bolumdeyım ama gunde 8-9 saatım ınternette gecıo bole olursa da bu okul bıtmez

    yazı icinde ayrıca teskkrler gercekten gusel olmus
  • 18-09-2007, 03:08:37
    #29
    güzel yazı teşekkürler hayata 5 yaşından başlamak isterim
  • 18-09-2007, 03:30:38
    #30
    Çok güzel bir yazı olmuş..

    Geleceği düşünmeye erken yaşlarda başlamak ve ilerdeki şartların nasıl olacağını önceden kestirmek gerekli.

    Ve bazı şeyler de vaktinde anlaşıldığında değerli oluyor.Başkalarının tecrübeleri bizler için kazançtır tabi o tecrübelerden gerekli dersler çıkarıldığında..
  • 18-09-2007, 04:10:04
    #31
    Üyeliği durduruldu
    ErsinAcar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dimi bugun dışarda bi amcaya web sitesi yapıyorum de amca direk bizim torunda yapıyo oda işmi modunda dolaşıyor
    Ama bilgisayar programcısıyım de akan sular durur hele mühenndis gelirse ünvanın içine deme keyfine..
    Bir Bilgisayar programcısıyım demek için 2 yıl, mühendis demek için 4 yıl okuyacaksam hiç okumayım. Ne Mühendislik okuyanlar varda html bilmez ne lise mezunları vardır ki aldıkları sertifikalar ile yaptıkları projeler ile geliştirdikleri sistemler ile kendisini eğitmesiyle saten o mühendis sıfatını çoktan kazanmış olur, he resmi olarak mı hayır ama sonuçta mühendisten daha fazla bilgisi olabilir, yada başka bir bölüm okumuştur ama IT sektöründe çalışmaktadır bu işi gerçekten hakkını vererek yapmaktadır.
    Bende liseyi bu sene bitirdim sınıfı zar zor geçtik hatta sınıfları zar zor geçtik aşırı tembel bir öğrenciydim okula defter götürmeye üşenirdim götürdüğüm okulda kalırdı. Hiç birşey çalışmam tüm lise hayatım bilgisayar başında geçmişti sınavsız geçiş hakkım vardı bu sene giremedim. Bilgisayar Programcılığı okudum fakat okulda ben hiç birşey öğrenmedim üstüne ben gösterdim galiba
    Ben şimdi gidipte 1 yıl sınava hazırlanıp ya kazanırım ya kazanmazsam diye düşünceye kapılmak istemem beni sıkar ya kazanmazsam seneye tekrar olmadı seneye tekrar bu hayat bu kadar kolaymı tüm senemi saçma sapan hayatımı belirleyecek bir 2 saat için harcayayım.
    Lise mezunuyum ve memnunum ne mi yapacam belki gidip özel bir yazılım eğitimi alır sertifikasyon sınavların girer işe başlarım askerliği erteletmek ve askerliğin kısalması için bir açık öğretim ve 2 yıllık okumaya çalışırım.
    Ama öyle tüm senemei kazanacam diye harcamam boş zamanlarımda çalışırı barajı geçeceğime emin olana kadar sonra girer açık öğretim ve yüksek okula askerliği erteletir işime devam ederim.
    Sonuçta kendini geliştirmeyen bir insan değil 4 yıl 14 yıl o eğitimi alsa kendini geliştirmediği sürece o aldığı mühendis sıfatı ve aldığı diplama sadece bir köşede durur ve bir halta yaramaz. Üstüne millet dalga geçer o kadar yıl boşuna mı okudun diye
  • 18-09-2007, 04:33:57
    #32
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    eNerGy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir Bilgisayar programcısıyım demek için 2 yıl, mühendis demek için 4 yıl okuyacaksam hiç okumayım. Ne Mühendislik okuyanlar varda html bilmez ne lise mezunları vardır ki aldıkları sertifikalar ile yaptıkları projeler ile geliştirdikleri sistemler ile kendisini eğitmesiyle saten o mühendis sıfatını çoktan kazanmış olur, he resmi olarak mı hayır ama sonuçta mühendisten daha fazla bilgisi olabilir, yada başka bir bölüm okumuştur ama IT sektöründe çalışmaktadır bu işi gerçekten hakkını vererek yapmaktadır.
    Bende liseyi bu sene bitirdim sınıfı zar zor geçtik hatta sınıfları zar zor geçtik aşırı tembel bir öğrenciydim okula defter götürmeye üşenirdim götürdüğüm okulda kalırdı. Hiç birşey çalışmam tüm lise hayatım bilgisayar başında geçmişti sınavsız geçiş hakkım vardı bu sene giremedim. Bilgisayar Programcılığı okudum fakat okulda ben hiç birşey öğrenmedim üstüne ben gösterdim galiba
    Ben şimdi gidipte 1 yıl sınava hazırlanıp ya kazanırım ya kazanmazsam diye düşünceye kapılmak istemem beni sıkar ya kazanmazsam seneye tekrar olmadı seneye tekrar bu hayat bu kadar kolaymı tüm senemi saçma sapan hayatımı belirleyecek bir 2 saat için harcayayım.
    Lise mezunuyum ve memnunum ne mi yapacam belki gidip özel bir yazılım eğitimi alır sertifikasyon sınavların girer işe başlarım askerliği erteletmek ve askerliğin kısalması için bir açık öğretim ve 2 yıllık okumaya çalışırım.
    Ama öyle tüm senemei kazanacam diye harcamam boş zamanlarımda çalışırı barajı geçeceğime emin olana kadar sonra girer açık öğretim ve yüksek okula askerliği erteletir işime devam ederim.
    Sonuçta kendini geliştirmeyen bir insan değil 4 yıl 14 yıl o eğitimi alsa kendini geliştirmediği sürece o aldığı mühendis sıfatı ve aldığı diplama sadece bir köşede durur ve bir halta yaramaz. Üstüne millet dalga geçer o kadar yıl boşuna mı okudun diye

    bu yazinin bir ss cek.belki forum falan kapanir bu konu kalmaz.5 sene sonra oku.;

    5 sene sonra eger;
    hala ayni fikirdeysen helal olsun derim.Belkide forumun en zeki insanisin derim.
    pismansan yazdiklrindan salaksin derim.!!!


    Genelde okumak kotu diye neden tembel insanlar diyor.neden universteye gidemeyen insanlar okulu kotuluyor.(sozum meclis bahcesine)
  • 18-09-2007, 04:45:15
    #33
    Üyeliği durduruldu
    5 sene değil 10 sene sonrada fikrim değişmez, kolay kolay düşündüklerimden ve uyguladıklarımdan vazgeçmem. Çok okumak isteseydim meslek lisesine kayıt olmak yerine gider anadolu liselerine kayıt olurdum. okuduğum liseye kayıt için gittiğimde hiç birşey sormadan almışlardı... Tanıdığım çok kişi var lise mezunu Yazılım Geliştiricisi firmalarda üniversite okuyan kişilerin başlarında proje lideri, grup lideri sıfatlarıyla işlerini yapıyorlar. Üniversite sınavına henüz yeni girecekler girme nedenleride sırf askerlikleri için.
    Eğer isteseydim en iyi üniversiteye girebilirdim. Çünkü bir dönemde sırf iddaaya girdiğim için "sıfır" olan derslerimden matematik ve ingilizceyi ikinci dönemde 90 üstü not almıştım tüm sınavlarında ama hiçte çalışmamıştım sadece dersi dinleyerek. Ondan önce bir çok kez özel ingilizce dersi ve matematik dersi almama rağmen hiç bir şekilde "bir" den yukarı not alamazdım..
    Birde şu var şu anda "Bilişim/IT" dünyasına yön veren kişilere bakarsanız neredeyse hepsi üniversite terk..
    Bir sitede okumuştum geçenlerde aşağıdaki yazıyı ama nereden olduğunu hatırlamıyorum...

    Alıntı
    ünlü Yale Üniversitesi'nde yapılan mezuniyet töreninde konuşmak üzere davet edilen Oracle bilgisayar sirketinin kurucusu ve genel müdürü Larry Ellison'un şaşırtıcı, hatta şok edici konuşması var.

    "Yale Üniversitesi mezunları, daha önce böyle bir giriş görmediğiniz için özür dilerim ama benim için bir şey yapmanızı istiyorum. Lütfen, etrafınıza iyi bir bakın. Solunuzdaki sınıf arkadaşınıza bir bakın. Sonra sağınızdaki sınıf arkadaşınıza bir bakın. Ve şimdi şunu aklınıza koyun:
    Bundan beş yıl sonra, on yıl sonra, hatta otuz yıl sonra, solunuzdaki kişi hiçbir şeyi başaramamış olacak. Sağınızdaki kişide aslında hiçbir şey başaramamış olacak. Ve siz, ortadaki? Ne bekliyorsunuz? Siz de başaramayacaksınız. Başaramayacaksınız. Aslında bugün şöyle bir etrafıma baktığımda parlak gelecek için yüzlerce umut ışığı göremiyorum. Yüzlerce değişik endüstride liderliği ele alacak kişiler de göremiyorum. Görebildiğim tek şey, geleceği başarısızlıktan başka bir şey olmayacak yüzlerce insan. O kadar. Sinirlendiniz. Bu anlaşılabilir bir şey. Ben, Lawrence 'Larry' Ellison üniversite terk, kim oluyorum ve bu yetkiyi nerden alıyorum ki, ülkenin en prestijli yükseköğrenim kurumunun bu yılki mezunlarına böyle şeyler söyleyebiliyorum?
    Bu yetkiyi nereden aldığımı söyleyeyim:
    Çünkü ben, Lawrence 'Larry' Ellison, üniversite terk ve dünyanın en zengin ikinci adamıyım. Siz değilsiniz.
    Çünkü Bill Gates, o da üniversite terk ve dünyanın -şimdilik- en zengin adamı. Siz değilsiniz.
    Çünkü Paul Allen, o da üniversite terk ve dünyanın en zengin üçüncü adamı.
    Siz deÄŸilsiniz.
    Başka örnekler de var. Mesela Michael Dell, o listede 9 numara ve yukarı doğru hızla tırmanıyor, o da üniversite terk. Ve siz o listede hâlâ yoksunuz. Hımmm... Şimdi çok kızdınız. Bu da anlaşılabilir. O halde biraz da egolarınızı okşamama izin verin. Pek çoğunuz burada dört ya da beş yıl eğitim gördünüz. Önünüzdeki yıllar
    için epey iyi bir eğitim aldınız, bilmeniz gereken pek çok şeyi öğrendiniz. İyi çalışma alışkanlıkları edindiniz. Burada size o önünüzdeki yıllar boyunca yardımcı olacak bir sürü insan tanıdınız, onlarla bağlantı kurdunuz. Ve hayat boyunca yanınızdan ayrılmayacak bir kelimeyle
    güçlü bir ilişkiniz oldu burada:
    Terapi.
    Bunların hepsi güzel şeyler. Ama gerçekte, o kurduğunuz arkadaşlık bağlantılarına fena halde ihtiyacınız olacak. O çalışma alışkanlığına ve 'terapi'ye de ihtiyaç duyacaksınız hayat boyu. İhtiyacınız olacak, çünkü
    üniversiteyi terk etmediniz. Dolayısıyla asla dünyanın en zengin insanları arasına katılamayacaksınız. Elbette, belki de listeye 10 ya da 11. sıradan, Microsoft yöneticisi Steve Ballmer gibi, girebilirsiniz. Ama herhalde onun
    kimin için çalıştığını söylememe gerek yok, değil mi? Sadece kayda geçsin diye söylüyorum, o da zaten master sınıfından terk. Biraz geç kalmış anlayacağınız. Son olarak, herhalde bazılarınız ya da umarım bu konuşmadan sonra çoğunuz kendi kendinize soruyorsunuz: 'Yapabileceğim bir şey var mı? Bir umudum var mı?'
    Maalesef hayır. Çok geç kaldınız. İçinize çok şey dolduruldu, siz onlara bakıp çok şey bildiğinizi sanıyorsunuz. Artık 19 yaşında değilsiniz. Eveeet, şimdi gerçekten çok kızdınız. Bu anlaşılabilir bir şey. Belki de şu an, size bir umut ışığı vermenin, bir çıkış yolu göstermenin tam zamanıdır. Hayır, 2000 mezunları size değil. Siz kaybettiniz. Sizi, yılda 200 bin dolarlık komik maaş çeklerinizle baş başa bırakıyorum. Üstelik o maaş çekinin üstünde sizden birkaç yıl önce okulu terk etmiş birinin imzası olacağını söyleyerek. Öğütlerim size değil daha alt sınıfta okuyanlara.
    Size söylüyorum: Hemen ayrılın. Daha güçlü söyleyemem:
    Ayrılın. Hemen toplayın eşyalarınızı ve fikirlerinizi ve bir daha geri dönmeyin. Terk edin. Her şeye yeniden başlayın.Size söyleyebileceğim tek şey, o başınızdaki kepler ve kıyafetin sizi aynen şu güvenlik görevlilerinin
    beni kürsüden aşağı çektiği gibi aşağı çektiği..."
    Alıntıdır.
  • 18-09-2007, 05:08:37
    #34
    Üyeliği durduruldu
    Ayrıca bir örnek daha vereyim Vikipedi'de yazana göre ekşisözlük kurucusuda lise mezunu...

    "Sedat Kapanoğlu (21 Aralık 1976, Eskişehir), Ekşi Sözlük isimli web sitesinin kurucusu, yazarı ve yöneticisidir. Ekşi Sözlük'teki mahlası ssg'dir.
    Altmışıncı Yıl Anadolu Lisesi'nin 1994 yılı mezunlarındandır. Microsoft Redmond kampüsünde Windows Serviceability bölümünde yazılım tasarım mühendisi olarak çalışmaktadır. Ekşi Sözlük sitesiyle Altın Örümcek En Başarılı Kişisel Websitesi ödülünü almıştır.
    Türkiye'de İnternet yaygınlaşmadan önce popüler olan BBS ağlarında, Wolverine adlı DOS programının yazarı olarak tanınmış, hakkında bilimsel makalelerin yazıldığı Ekşi Sözlük sitesini bu ağdaki kullanıcıların katkılarıyla başlatmıştır."
  • 18-09-2007, 06:52:21
    #35
    bu konu uzar...Canimizi skar.isteyen universite okur isteyen okumaz.isteyen pisman olur isteyen olmaz.Tek bildigim sey universiteli insan her zaman toplumda dinlenir ve sozune deger verilir.
  • 18-09-2007, 09:46:19
    #36
    Bu sene dikey geçiş ile gittiğim üniversiteden intibak muhabbetine okuldan kaydım silindi.
    ve şimdi zorla askere alıyorlar. 2. bi şansım yok. kasımda tüm projelerimi, tüm hayallerimi gömüp askere gidiyorum.
    benimde çok hayallerim vardı. kendime bi yoL çizmiştim. fakat gelen bi zayıf yüzünden herşey berbat oLDu.
    kendime şimdi sıfırdan bi hayat çizmek zorundayım.
    istemediÄŸim bir hayat.
    geri geldiğimde hayallerimi gerçekleştirme ihtimalim yüzde 0
    herkesin yaptığı gibi sigortalı bir iş bulup bi kaç sene sonrada evlenip. sonrada hayatımın sonuna kadar monoton bir hayat bekliyor beni.
    internet benden çok şey aldı. belkide halen almaya devam ediyor.
    bu cümleleri okul zamanında görsem. bi kere okur. iplemezdim. kaale almazdım. ve aynen devam ederdim yinede. hemen hemen aynı yaşananlar. fakat ben mirc te geçirdim çocukluğumu. salakça kanallara adam toplamaya çalışırdım. ondan sonra noldu superonline kapandı. bütün emekler boşa.
    internet başlı başına bir virüs..
    çok büyük bir hastalık..
    faydasıda çok.. taa ki kullanmasını biliyorsan