• 18-12-2017, 11:41:45
    #1
    Eticaret sitelerine Etbis e kayıt zorunluluğu getirildi
    http://www.resmigazete.gov.tr/eskile...20170811-7.htm
    Ben kendi web sitemde firmalara banner reklam satıyorum hizmeti banner şeklinde internet üzerinde sunuyorum fakat satışlar siparişler telefonla oluyor yada yüzyüze web sitemde tıkla satın al sipariş ver gibi bir link yok,
    telefonla sipariş alıyorum banka hesap no veriyorum fatutasını kargoluyorum Etbise kayıt zorunluluğum olup olmadığı konusuna emin olamadık, sizin bu konudaki düşünceniz nedir ? size kayıt zorunluluğum var mı tebliğe göre
    etibse kayıt olmam gerekirse Ticaret odası kaydı gerekcek kayı ücreti ve her yıl aidat var
    bu konuda araştırma yapan kayıt olan varmı ?
  • 18-12-2017, 16:21:22
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Ben muhasebecimle konuştum 2000 lira civarı kayıt için gidiyormuş. Fakat Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'ı destek hattından bilgi aldım ve ticket açıldı. Eğer sadece internetten satış yapılıyor ise (Mağazanız veya dükkan yok ise) tam kesin bilgi olmadığı konu için herhangi bir odaya kayıt gerektirip gerektirmedği hakkında bilgi verilecek size denildi. Ayrıca sitenizin LİSANS KODU Gerekiyor. Yani yetkili bir firma tarafından yapılması gerekiyor diye biliyorum. Çünkü benim web sitemi yapan firma ETBİS için gerekli LİSANS KODUNU İletti ve o kod ile kayıt yapmam gerekiyormuş. Kapalı kutu gibi ve son gün 31 ARALIK 2018
  • 18-12-2017, 16:28:41
    #3
    By_Ossy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben muhasebecimle konuştum 2000 lira civarı kayıt için gidiyormuş. Fakat Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'ı destek hattından bilgi aldım ve ticket açıldı. Eğer sadece internetten satış yapılıyor ise (Mağazanız veya dükkan yok ise) tam kesin bilgi olmadığı için konu için herhangi bir odaya kayıt gerektirip gerektirmedği hakkında bilgi verilecek size denildi. Kapalı kutu gibi ve son 31 ARALIK 2018
    gerekirse Yeşilyurtta bölge müdürlüğü varmış oraya gidip konuşmayı düşünüyorum sadece banner reklam alan siteler kayıt olacaksa r10 da etbise kayıt olması gerekiyor
    hedef eticaret sitelerine olan güveni arttırmakmış banner alan eticaret sitesi olmuyorki
    ben telefonla aradım n11 hepsi burada tarzı yerlerde satışınız yoksa gerekmiyor dediler ama net konuşamadı telefondaki
    sonra web sitesinden ticket açtım
    gelen cevap bu
    Sayın İlgili, ETBİS E ilişkin yapılan düzenleme; ağ üzerinde mal veya hizmet satışına yönelik sözleşme yapılmasını veya sipariş verilmesini sağlayan hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcıları kapsamaktadır. Dolayısıyla kendinize ait elektronik ticaret ortamınızda sözleşme veya satış yapıyorsanız ETBİS e kayıt ve bildirim yükümlülüğünüz bulunmaktadır. Bilgilerinize.
    çok kararsız kaldım boşu boşuna masraf gidi duruyor, sizde bir gelişme dönüş olursa haberdar ederseniz sevinirim
  • 18-12-2017, 16:29:00
    #4
    Yönetici onayı bekliyor
    hittasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eticaret sitelerine Etbis e kayıt zorunluluğu getirildi
    http://www.resmigazete.gov.tr/eskile...20170811-7.htm
    Ben kendi web sitemde firmalara banner reklam satıyorum hizmeti banner şeklinde internet üzerinde sunuyorum fakat satışlar siparişler telefonla oluyor yada yüzyüze web sitemde tıkla satın al sipariş ver gibi bir link yok,
    telefonla sipariş alıyorum banka hesap no veriyorum fatutasını kargoluyorum Etbise kayıt zorunluluğum olup olmadığı konusuna emin olamadık, sizin bu konudaki düşünceniz nedir ? size kayıt zorunluluğum var mı tebliğe göre
    etibse kayıt olmam gerekirse Ticaret odası kaydı gerekcek kayı ücreti ve her yıl aidat var
    bu konuda araştırma yapan kayıt olan varmı ?
    Ayrıca seninde ETBİS'e kayıt olman gerektiği düşüncesindeyim;
    Tebliğ’in 5. maddesi ETBİS’e kayıt olma zorunluluğu taşıyan işletmelerin genel özelliklerine işaret etmektedir. Eğer işletmeniz;
    • Kendisine ait elektronik ticaret ortamında faaliyet gösteren bir hizmet sağlayıcısı,
    • Aracı hizmet sağlayıcısı veya,
    • Yurt içinde bulunan ve yurt içinde elektronik ticaret faaliyetinde bulunmayan ancak yurt dışındaki bir aracı hizmet sağlayıcısı vasıtasıyla elektronik ticaret faaliyeti yürüten bir hizmet sağlayıcısı




    hittasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    gerekirse Yeşilyurtta bölge müdürlüğü varmış oraya gidip konuşmayı düşünüyorum sadece banner reklam alan siteler kayıt olacaksa r10 da etbise kayıt olması gerekiyor
    hedef eticaret sitelerine olan güveni arttırmakmış banner alan eticaret sitesi olmuyorki
    ben telefonla aradım n11 hepsi burada tarzı yerlerde satışınız yoksa gerekmiyor dediler ama net konuşamadı telefondaki
    sonra web sitesinden ticket açtım
    gelen cevap bu
    Sayın İlgili, ETBİS E ilişkin yapılan düzenleme; ağ üzerinde mal veya hizmet satışına yönelik sözleşme yapılmasını veya sipariş verilmesini sağlayan hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcıları kapsamaktadır. Dolayısıyla kendinize ait elektronik ticaret ortamınızda sözleşme veya satış yapıyorsanız ETBİS e kayıt ve bildirim yükümlülüğünüz bulunmaktadır. Bilgilerinize.
    çok kararsız kaldım boşu boşuna masraf gidi duruyor, sizde bir gelişme dönüş olursa haberdar ederseniz sevinirim
    Gelen cevapta ; Sayın İlgili, ETBİS E ilişkin yapılan düzenleme; ağ üzerinde mal veya hizmet satışına yönelik sözleşme yapılmasını veya sipariş verilmesini sağlayan hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcıları kapsamaktadır. Dolayısıyla kendinize ait elektronik ticaret ortamınızda sözleşme veya satış yapıyorsanız ETBİS e kayıt ve bildirim yükümlülüğünüz bulunmaktadır. Bilgilerinize.
    çok kararsız kaldım boşu boşuna masraf gidi duruyor, sizde bir gelişme dönüş olursa haberdar ederseniz sevinirim.

    Kalın yazılmış yerde hizmet olarak bir sağlayıcı grubuna giriyorsun diye düşünüyorum. Her yöne çekilebilir bir açıklama. Sen sözleşme yapmıyoru olabilirsin fakat bu hizmette sözleşme yapmayacağın anlamına gelmez. Belki banner satışında bile sözleşme gerekiyor ve bunu sen bilmiyor olabilirsin. Olay sadece sözleşme ise E-Ticaret siteleri sözleşmeleri kaldırır satışa devam ederler. Yani sonuç olarak İNTERNETTEN PARA KAZANIYORSAN KAYIT OLACAKSIN gibime geliyor.
  • 18-12-2017, 16:46:06
    #5
    By_Ossy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ayrıca seninde ETBİS'e kayıt olman gerektiği düşüncesindeyim;
    Tebliğ’in 5. maddesi ETBİS’e kayıt olma zorunluluğu taşıyan işletmelerin genel özelliklerine işaret etmektedir. Eğer işletmeniz;
    • Kendisine ait elektronik ticaret ortamında faaliyet gösteren bir hizmet sağlayıcısı,
    • Aracı hizmet sağlayıcısı veya,
    • Yurt içinde bulunan ve yurt içinde elektronik ticaret faaliyetinde bulunmayan ancak yurt dışındaki bir aracı hizmet sağlayıcısı vasıtasıyla elektronik ticaret faaliyeti yürüten bir hizmet sağlayıcısı



    Gelen cevapta ; Sayın İlgili, ETBİS E ilişkin yapılan düzenleme; ağ üzerinde mal veya hizmet satışına yönelik sözleşme yapılmasını veya sipariş verilmesini sağlayan hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcıları kapsamaktadır. Dolayısıyla kendinize ait elektronik ticaret ortamınızda sözleşme veya satış yapıyorsanız ETBİS e kayıt ve bildirim yükümlülüğünüz bulunmaktadır. Bilgilerinize.
    çok kararsız kaldım boşu boşuna masraf gidi duruyor, sizde bir gelişme dönüş olursa haberdar ederseniz sevinirim.

    Kalın yazılmış yerde hizmet olarak bir sağlayıcı grubuna giriyorsun diye düşünüyorum. Her yöne çekilebilir bir açıklama. Sen sözleşme yapmıyoru olabilirsin fakat bu hizmette sözleşme yapmayacağın anlamına gelmez. Belki banner satışında bile sözleşme gerekiyor ve bunu sen bilmiyor olabilirsin. Olay sadece sözleşme ise E-Ticaret siteleri sözleşmeleri kaldırır satışa devam ederler. Yani sonuç olarak İNTERNETTEN PARA KAZANIYORSAN KAYIT OLACAKSIN gibime geliyor.
    bunun senin gibi net gümrük ve ticaret bakanlığından biri söylese tamamdır diyip hemen işlemlerimi yapacağım, telefonla arıyorsun gerek yok gibi konuşuyorlar, gönderdikleri metin muallak, ben sadece internet üzerinde hizmet veriyorum banner alanı sağlıyorum, satışlarım %99 telefonla %1 yüzyüze satışın gerçekleştiği yer internet değil, sözleşme isteyen olursa yazıcıdan çıktı alıp imzalıyor imzalatıyorum, kullanıcıya internet oltamında sözleşmeyi kabul ettim diye bir şeye tıklatmıyorum, eticaret sitesi değilimki kullandığım yazılımın lisans kodu olsun özel yazılım

    https://youtu.be/vEbBD4-_Nxw

    bu videoyu izlersen asıl hedefin eticaret siteleri olduğunu anlarsın orada hangi alt yapıyı kullanıyorsun diye soryor platin market mi vs diye ben alt yapı sağlayıcılar kısmında neyi seçicem? o kısmı doldurmadan kayıtta tamamlanmıyor
  • 18-12-2017, 16:57:29
    #6
    Yönetici onayı bekliyor
    hittasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bunun senin gibi net gümrük ve ticaret bakanlığından biri söylese tamamdır diyip hemen işlemlerimi yapacağım, telefonla arıyorsun gerek yok gibi konuşuyorlar, gönderdikleri metin muallak, ben sadece internet üzerinde hizmet veriyorum banner alanı sağlıyorum, satışlarım %99 telefonla %1 yüzyüze satışın gerçekleştiği yer internet değil, sözleşme isteyen olursa yazıcıdan çıktı alıp imzalıyor imzalatıyorum, kullanıcıya internet oltamında sözleşmeyi kabul ettim diye bir şeye tıklatmıyorum, eticaret sitesi değilimki kullandığım yazılımın lisans kodu olsun özel yazılım

    https://youtu.be/vEbBD4-_Nxw

    bu videoyu izlersen asıl hedefin eticaret siteleri olduğunu anlarsın orada hangi alt yapıyı kullanıyorsun diye soryor platin market mi vs diye ben alt yapı sağlayıcılar kısmında neyi seçicem? o kısmı doldurmadan kayıtta tamamlanmıyor
    Belkide sistemde bulunan bir altyapıyı kullanma zorunluluğu vardır. Bu altyapılar dışında ticareti yasaklayabilirler iyi araştır derim. Kazandığımız 3 kuruş, 5 kuruş ceza ödemek belimizi bükebilir.
  • 18-12-2017, 17:00:45
    #7
    Platin üye
    hittasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eticaret sitelerine Etbis e kayıt zorunluluğu getirildi
    http://www.resmigazete.gov.tr/eskile...20170811-7.htm
    Ben kendi web sitemde firmalara banner reklam satıyorum hizmeti banner şeklinde internet üzerinde sunuyorum fakat satışlar siparişler telefonla oluyor yada yüzyüze web sitemde tıkla satın al sipariş ver gibi bir link yok,
    telefonla sipariş alıyorum banka hesap no veriyorum fatutasını kargoluyorum Etbise kayıt zorunluluğum olup olmadığı konusuna emin olamadık, sizin bu konudaki düşünceniz nedir ? size kayıt zorunluluğum var mı tebliğe göre
    etibse kayıt olmam gerekirse Ticaret odası kaydı gerekcek kayı ücreti ve her yıl aidat var
    bu konuda araştırma yapan kayıt olan varmı ?
    e-Ticaret siteniz veya Mobil Uygulamanız olmadığı ve satışı buradan yapmadığınız için ETBİS Kaydına gerek yok.

    Reel olarak e-ticaret sayfasından satış yapanlar için geçerli bu süreç. Misal siz N11'den de satış yapsanız, Instagram da yapsanız ETBİS kaydı gerekmiyor.



    https://www.youtube.com/watch?v=recKuAYILPo
  • 18-12-2017, 17:01:52
    #8
    özel yazılım firma listesi için gidip platin market, ideosoft gibi yerlerden lisans almam mantıksız olur
    daha kolay anlaşılması için hadi diyelim ben r10.net yetkilisiyim ve tanıtım yazısı hizmeti veren firmadan sürekli banner reklam alıyorum hesabıma havale geliyor faturasını kesip yolluyorum
    şimdi etbise kayıt olacağım diye r10.net formunu iadesoft gibi bir yerden yazılım satın alıp e ticaret sitesine mi dönüştürcem ? nasıl olacak bu ?



    sinnerxx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    e-Ticaret siteniz veya Mobil Uygulamanız olmadığı ve satışı buradan yapmadığınız için ETBİS Kaydına gerek yok.

    Reel olarak e-ticaret sayfasından satış yapanlar için geçerli bu süreç. Misal siz N11'den de satış yapsanız, Instagram da yapsanız ETBİS kaydı gerekmiyor.



    https://www.youtube.com/watch?v=recKuAYILPo
    benimde algıladığım kafamda oluşan bu çok teşekkür ederim bilgi için
  • 20-12-2017, 20:33:08
    #9
    Etbise kayıt yapmak için, öncelikle mersis yada esbis kaydı olması gerekiyor. Yani esnaf sicil odası yada ticaret odasına kayıt yaptırmanız gerekiyor. ( esnaf sicil kaydı 579 tl civarı ) Sonra etbis te otomatik olarak çıkıyor işletmeniz. Orada kullanmış olduğumuz alt yapı ve lisans numarası, kullanmış olduğumuz sanal pos şirketi ve müşteri numaramız gibi bilgiler isteniyor. Aynı zamanda kep adreside gerekli. Eticaret siteniz ve mobil uygulamanızdan satış yapıyorsanız orada bildiriyorsunuz.