Eticaret sitelerine Etbis e kayıt zorunluluğu getirildi
http://www.resmigazete.gov.tr/eskile...20170811-7.htm
Ben kendi web sitemde firmalara banner reklam satıyorum hizmeti banner şeklinde internet üzerinde sunuyorum fakat satışlar siparişler telefonla oluyor yada yüzyüze web sitemde tıkla satın al sipariş ver gibi bir link yok,
telefonla sipariş alıyorum banka hesap no veriyorum fatutasını kargoluyorum Etbise kayıt zorunluluğum olup olmadığı konusuna emin olamadık, sizin bu konudaki düşünceniz nedir ? size kayıt zorunluluğum var mı tebliğe göre
etibse kayıt olmam gerekirse Ticaret odası kaydı gerekcek kayı ücreti ve her yıl aidat var
bu konuda araştırma yapan kayıt olan varmı ?
Ayrıca seninde ETBİS'e kayıt olman gerektiği düşüncesindeyim;
Tebliğin 5. maddesi ETBİSe kayıt olma zorunluluğu taşıyan işletmelerin genel özelliklerine işaret etmektedir. Eğer işletmeniz;- Kendisine ait elektronik ticaret ortamında faaliyet gösteren bir hizmet sağlayıcısı,
- Aracı hizmet sağlayıcısı veya,
- Yurt içinde bulunan ve yurt içinde elektronik ticaret faaliyetinde bulunmayan ancak yurt dışındaki bir aracı hizmet sağlayıcısı vasıtasıyla elektronik ticaret faaliyeti yürüten bir hizmet sağlayıcısı
gerekirse Yeşilyurtta bölge müdürlüğü varmış oraya gidip konuşmayı düşünüyorum sadece banner reklam alan siteler kayıt olacaksa r10 da etbise kayıt olması gerekiyor
hedef eticaret sitelerine olan güveni arttırmakmış banner alan eticaret sitesi olmuyorki
ben telefonla aradım n11 hepsi burada tarzı yerlerde satışınız yoksa gerekmiyor dediler ama net konuşamadı telefondaki
sonra web sitesinden ticket açtım
gelen cevap bu
Sayın İlgili, ETBİS E ilişkin yapılan düzenleme; ağ üzerinde mal veya hizmet satışına yönelik sözleşme yapılmasını veya sipariş verilmesini sağlayan hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcıları kapsamaktadır. Dolayısıyla kendinize ait elektronik ticaret ortamınızda sözleşme veya satış yapıyorsanız ETBİS e kayıt ve bildirim yükümlülüğünüz bulunmaktadır. Bilgilerinize.
çok kararsız kaldım boşu boşuna masraf gidi duruyor, sizde bir gelişme dönüş olursa haberdar ederseniz sevinirim
Gelen cevapta ; Sayın İlgili, ETBİS E ilişkin yapılan düzenleme; ağ üzerinde mal
veya hizmet satışına yönelik sözleşme yapılmasını veya sipariş verilmesini sağlayan hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcıları kapsamaktadır. Dolayısıyla kendinize ait elektronik ticaret ortamınızda sözleşme veya satış yapıyorsanız ETBİS e kayıt ve bildirim yükümlülüğünüz bulunmaktadır. Bilgilerinize.
çok kararsız kaldım boşu boşuna masraf gidi duruyor, sizde bir gelişme dönüş olursa haberdar ederseniz sevinirim.
Kalın yazılmış yerde hizmet olarak bir sağlayıcı grubuna giriyorsun diye düşünüyorum. Her yöne çekilebilir bir açıklama. Sen sözleşme yapmıyoru olabilirsin fakat bu hizmette sözleşme yapmayacağın anlamına gelmez. Belki banner satışında bile sözleşme gerekiyor ve bunu sen bilmiyor olabilirsin. Olay sadece sözleşme ise E-Ticaret siteleri sözleşmeleri kaldırır satışa devam ederler. Yani sonuç olarak İNTERNETTEN PARA KAZANIYORSAN KAYIT OLACAKSIN gibime geliyor.