Ayrıca seninde ETBİS'e kayıt olman gerektiği düşüncesindeyim;
Tebliğin 5. maddesi ETBİSe kayıt olma zorunluluğu taşıyan işletmelerin genel özelliklerine işaret etmektedir. Eğer işletmeniz;- Kendisine ait elektronik ticaret ortamında faaliyet gösteren bir hizmet sağlayıcısı,
- Aracı hizmet sağlayıcısı veya,
- Yurt içinde bulunan ve yurt içinde elektronik ticaret faaliyetinde bulunmayan ancak yurt dışındaki bir aracı hizmet sağlayıcısı vasıtasıyla elektronik ticaret faaliyeti yürüten bir hizmet sağlayıcısı
Gelen cevapta ; Sayın İlgili, ETBİS E ilişkin yapılan düzenleme; ağ üzerinde mal
veya hizmet satışına yönelik sözleşme yapılmasını veya sipariş verilmesini sağlayan hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcıları kapsamaktadır. Dolayısıyla kendinize ait elektronik ticaret ortamınızda sözleşme veya satış yapıyorsanız ETBİS e kayıt ve bildirim yükümlülüğünüz bulunmaktadır. Bilgilerinize.
çok kararsız kaldım boşu boşuna masraf gidi duruyor, sizde bir gelişme dönüş olursa haberdar ederseniz sevinirim.
Kalın yazılmış yerde hizmet olarak bir sağlayıcı grubuna giriyorsun diye düşünüyorum. Her yöne çekilebilir bir açıklama. Sen sözleşme yapmıyoru olabilirsin fakat bu hizmette sözleşme yapmayacağın anlamına gelmez. Belki banner satışında bile sözleşme gerekiyor ve bunu sen bilmiyor olabilirsin. Olay sadece sözleşme ise E-Ticaret siteleri sözleşmeleri kaldırır satışa devam ederler. Yani sonuç olarak İNTERNETTEN PARA KAZANIYORSAN KAYIT OLACAKSIN gibime geliyor.
bunun senin gibi net gümrük ve ticaret bakanlığından biri söylese tamamdır diyip hemen işlemlerimi yapacağım, telefonla arıyorsun gerek yok gibi konuşuyorlar, gönderdikleri metin muallak, ben sadece internet üzerinde hizmet veriyorum banner alanı sağlıyorum, satışlarım %99 telefonla %1 yüzyüze satışın gerçekleştiği yer internet değil, sözleşme isteyen olursa yazıcıdan çıktı alıp imzalıyor imzalatıyorum, kullanıcıya internet oltamında sözleşmeyi kabul ettim diye bir şeye tıklatmıyorum, eticaret sitesi değilimki kullandığım yazılımın lisans kodu olsun özel yazılım
https://youtu.be/vEbBD4-_Nxw
bu videoyu izlersen asıl hedefin eticaret siteleri olduğunu anlarsın orada hangi alt yapıyı kullanıyorsun diye soryor platin market mi vs diye ben alt yapı sağlayıcılar kısmında neyi seçicem? o kısmı doldurmadan kayıtta tamamlanmıyor