• 06-01-2008, 04:33:10
    #10
    AlwaysFc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu işe asp ile başlayan ve ardından php geçen ve gecen x sene boyunca asp nin hammallığını yapmışım diyen bir ton insan tanıyorum.Asp yazanların çoğu php geçince asp yi bırakıyor.
    ASP.NET 'in karşısınada PHP5 Cıkacaktır.ASP nın avantajı microsoft gibi bir devin ürünü olmasıdır
    beni tanıyınca fikrin değişecek sanmıştım



    her zaman söylemişimdir php bana tamamen itici geliyor. bunun en büyük sebebide forumlar ve wordpress. bana sanki php ile uğraşanlar, bu dediklerimi gördükçe (forumlar ve wordpress) boş şeylerle kendilerini avutuyorlarmış gibi geliyor. (benim görüşümdür)

    bu arada @kubilay acces kasıyor demiş 30k lık accesli sitem var kasma yok accesi kullanmasını bilecen onu üzmeyecen oda seni üzmeyecek

    dipnot: birde mysql ya da mssql i öğrensem tam süper olacak ama
  • 06-01-2008, 04:35:10
    #11
    maniakcoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    beni tanıyınca fikrin değişecek sanmıştım

    her zaman söylemişimdir php bana tamamen itici geliyor. bunun en büyük sebebide forumlar ve wordpress. bana sanki php ile uğraşanlar, bu dediklerimi gördükçe (forumlar ve wordpress) boş şeylerle kendilerini avutuyorlarmış gibi geliyor. (benim görüşümdür)
    bu arada @kubilay acces kasıyor demiş 30k lık accesli sitem var kasma yok accesi kullanmasını bilecen onu üzmeyecen oda seni üzmeyecek
    dipnot: birde mysql ya da mssql i öğrensem tam süper olacak ama

    100K olursa nolacak
  • 06-01-2008, 04:36:03
    #12
    AlwaysFc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    100K olursa nolacak
    asp devam mssql ya da mysql
  • 06-01-2008, 04:39:42
    #13
    Manıack neye göre ASP
    Karsılastırmalarda php ustunluk saglıyor ASP ye
    Dot Net bilmıyorum yorum yapmayacagım ama asp maalesef php gerısınde
  • 06-01-2008, 04:44:12
    #14
    AlwaysFc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Manıack neye göre ASP
    Karsılastırmalarda php ustunluk saglıyor ASP ye
    Dot Net bilmıyorum yorum yapmayacagım ama asp maalesef php gerısınde
    insan yapabildiği işi sever ..

    sadece ASP çalıştım ( tabii sana bi asp den devşirme php script yapmıştım o hariç tek deneyimimdi o )

    ve tekrar diyorum php bana çok itici geliyor sebeplerini söyledim zaten.

    ve neye göre ASP ye gelince... Bana göre ASP abi
  • 06-01-2008, 13:53:28
    #15
    Yalova77 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    demek bedava host hee sorarım ben sana
    1 aylık deneme hostu

    maniakcoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu arada @kubilay acces kasıyor demiş 30k lık accesli sitem var kasma yok accesi kullanmasını bilecen onu üzmeyecen oda seni üzmeyecek
    tüm verileri tek db'ye gömdüğüm için 10k dayanacağını düşünüyorum . her tabloyu farklı db ye kursam bence 75k ya kadar dayanır

    gel ben sana mssql gösteriyim
  • 06-01-2008, 14:04:10
    #16
    Üyeliği durduruldu
    3 aydır php kasıyom olmuyor kasıyom kasıyom olmuyor asp deniycem pascal dersi görüyoruz biraz kod yazma mantıgı benzer inş çözcem öle yada böle piyasada php veya asp bilen adam her zaman iş var ama şu bir gerçekki güvenlik konusunda kimse kimseden üsttün degildir abi dünyada hacklenen sitelerin % 70 php oldugunu duymuştum(doğruda olmayabilir) ama bakarsanız büyük siteler asp kullanıyor veri tabanı için mssql ve mysql en cazip olanı şu asp yi bir çözeyim ilk scriptimi bedava dağıtcam wallah
  • 06-01-2008, 14:11:00
    #17
    asp nin yayılması için "asp dersleri" yayınlayacağım
  • 06-01-2008, 14:13:24
    #18
    Üyeliği durduruldu
    access kötü değildir. optimize ederseniz günde 100 000 kayıtı çok rahat kaldırır. tabi burada sunucunun verimi de önemli. hatta kodun optimizasyonundan daha önemli. sunucu iyiyse kod zaten hızlı çalışır, eğer kod az sorgu ile çok iş yapıyorsa tadından yenmez. access in yetmediği yerde ise mysql kullanırsın. bir iki noktada (sayfalama kodu vs) değişen kodu var, onun dışında da çok zorlamaz access den mysql e geçiş.
    php de hazır fonksiyonlar çok, ama asp de algoritmaları, fonksiyonları sen yazıyorsun; ben asp ile çok proje yaptım, php ye de başladım gibi sayılır. php de hazır fonksiyonların çokluğu ile youtube çakması birçok site çıktı; ki ben de yazdım kendim için basit bir flv adres çekici fonksiyon, ama asp ile yapılan siteler pek birbirine benzemiyor, millet modluyor vs, ama php öyle değil. atıyorum; aa r10 çok iyi olmuş yaa diyip millet vb ile deli para kazanacağını sanıyor kopyala/yapıştır ile. php nin ucuz olması (sunucu, lisans vs..) php yi fazla kullanır yaptı. ancak şu da var; bir sorun çıktığında linux daha sorunlu, bir iş için neden kernel ile uğraşmaya gerek kalsın ki? ama win sunucu iyi optimize edersen kesinlikle mükemmel iş çıkarır.

    bu arada microsoft asp desteğini çekti. asp.net e ağırlık verdi ama asp.net de de kod yazmıyorsun ki; editör hepsini yerine koyuyor zaten, sen sadece sürükle bırak yapıosun:P

    şu an asp de yapamadığım pek bişey yok. zaten takılırsan google amca herşeyin cevabını sana veriyor.


    ekleme: php nin hacklenme oranının yüksek olma nedeni; kullanımının fazla olması; bu php nin güvensiz olduğunu göstermez. ayrıca hazır sistemi kullanıp varsayılan güvenlik ayarlarında kullanırsan; e bırak da hacklesinler