• 26-04-2009, 17:22:42
    #1
    arkadaşlar, asp.net bir script var elimde bunu ödev için editlemeyi düşünüyorum, bilgisayarım home edition visual studio yla yapamıyorum bu sciripti veritabanını da içine alabilecek şekilde nasıl calıstırabilirim bilgisayarımda?
  • 27-04-2009, 02:21:07
    #2
    Home edition'a IIS kursan, bi takım sıkıntılar ile karşılacaksın.

    Visual Studio ile yapamama nedenini açıklarsan o konuda yardımcı olalım sana çünkü bu işin makbulü budur. Ya da Visual Studio kurup ödevini açıklarsan öğrenmen amacıyla istediğin desteği sağlayabilirim.
  • 27-04-2009, 02:27:29
    #3
    Üyeliği durduruldu
    öncelikle vt yi kendi localine attach etmen lazım. daha sonra web.config dosyasından db yi göstermen lazım . ve en son olarak kaçınılmaz son visual studio dur
  • 27-04-2009, 17:29:11
    #4
    şimdi şöyle izah edeyim, elimdeki script 'in bir veritabanı olduğunundan bahsetmiştim.Bilgisayarım xp home edition olduğu için iss kuramadığımı da söylemiştim. Visual studio kullanamama nedenim yok aslında elbette vs ile de yaparım fakat scriptin index.aspx i footer.aspx i felan var ben siteyi bir bütün halinde görebilmek için bunları nasıl vs de acacağım ayrıca veritabanını da localde attach etmek derken nasıl olacağı konusunda yine bir fikrim yok. Php olsa mesala easyphp programı ile bir veritabanı olusturup veritabanı dump edebiliyorduk kastım böyle bir sey inanın cok gerekli bilgileriniz bnim için, teşekkürler
  • 27-04-2009, 17:42:09
    #5
    visual studioyu açıyorsun orada open website var oradan scriptin klasörünü seçiyorsun o sana dosyaları solution explorerda gösteriyor, veritabanına gelince eğer mssql veritabanı ise büyük ihtimalle bak dosyası olarak yedeğidir o dbnin, eğer öyle ise managment studio ile ya da enterprise manager ile yeni bir veritabanı oluşturuyorsun sonra onu restore yapıyorsun ve web.configde connection stringi kendi bilgisayarına göre editliyorsun, sonra ctrl + f5 ya da f5 yapıyorsun script çalışıyor.
    Umarım anlatablmişimdir.
  • 27-04-2009, 18:40:57
    #6
    eturhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    visual studioyu açıyorsun orada open website var oradan scriptin klasörünü seçiyorsun o sana dosyaları solution explorerda gösteriyor, veritabanına gelince eğer mssql veritabanı ise büyük ihtimalle bak dosyası olarak yedeğidir o dbnin, eğer öyle ise managment studio ile ya da enterprise manager ile yeni bir veritabanı oluşturuyorsun sonra onu restore yapıyorsun ve web.configde connection stringi kendi bilgisayarına göre editliyorsun, sonra ctrl + f5 ya da f5 yapıyorsun script çalışıyor.
    Umarım anlatablmişimdir.
    cok teşekkür ederim, gayet iyi anladım, tek sorun şimdi veritabanı ekleme olayında veritabanı uzantım mdb ve ldf belirtmek istedim şimdi söylediğiniz sekilde yapıyorum ben.
  • 27-04-2009, 18:47:21
    #7
    mdf ise eğer db, managment studio ile ya da enterprise manager ile db oluştur sonra üzerine sağ tıklayıp attach et o scriptin dbsini.ldf ise veritabanının log dosyasıdır.Attach yaparken mdf olanı seçmelisin.
  • 27-04-2009, 19:48:06
    #8
    eturhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mdf ise eğer db, managment studio ile ya da enterprise manager ile db oluştur sonra üzerine sağ tıklayıp attach et o scriptin dbsini.ldf ise veritabanının log dosyasıdır.Attach yaparken mdf olanı seçmelisin.
    <connectionStrings>
    	  <!--<add name="constr" connectionString="Data Source=.;Initial Catalog=grupo;user=sa;password=sa123;" providerName="System.Data.SqlClient"/>--> 
    	  <add name="constr" connectionString="Data Source=.;database=grupo;integrated security=true;" providerName="System.Data.SqlClient"/>
      </connectionStrings>
    hocam webconfig deki connectionstrings satırım bu sekilde, localde calısacak sekilde ayarlayamadım. siz örnek bir tane yazar mısnız lütfen, ayrıca sanırım managment de attach ettiğim dbnin yolunu da bu connectionstrings de göstereceğiz anladığım kadarıyla

    teşekkürler tekrar
  • 27-04-2009, 20:03:53
    #9
    connectionString="Data Source=.;Initial Catalog=ManagementIleOlusturdugunVeriTabanınınAd ı;Integrated Security=true;"

    burada data sourcea, eğer sqlexpress kullanıyorsan .\SQLEXPRESS yaz yani instance adını yaz oraya managmnetde gözüken.