şimdi şöyle izah edeyim, elimdeki script 'in bir veritabanı olduğunundan bahsetmiştim.Bilgisayarım xp home edition olduğu için iss kuramadığımı da söylemiştim. Visual studio kullanamama nedenim yok aslında elbette vs ile de yaparım fakat scriptin index.aspx i footer.aspx i felan var ben siteyi bir bütün halinde görebilmek için bunları nasıl vs de acacağım ayrıca veritabanını da localde attach etmek derken nasıl olacağı konusunda yine bir fikrim yok. Php olsa mesala easyphp programı ile bir veritabanı olusturup veritabanı dump edebiliyorduk kastım böyle bir sey inanın cok gerekli bilgileriniz bnim için, teşekkürler