• 06-11-2010, 00:30:19
    #37
    1.000.000,00 tl / $ / €
  • 06-11-2010, 00:30:32
    #38
    Evet soruyu şimdi anladım Cevap veriyorum 32 gblık bir makine 18 milyar tutar doğrudur. 1 gb ecc ramın fiyatını 120 ~ Tl gibi hesap edersek ramlar bir ton para tutar. Diskler sas ise ve işlemci durumuna göre o para eder bir sunucu.


    Dipnot: 15 puanımı almak istiyorum
  • 06-11-2010, 00:32:40
    #39
    madem konu açılmış sorayım.datacenterlar makina ve oem parçaları nasıl edinir çok ucuz edinmeli ki kar edebilsin.

    nerden alıyorlar sunucularını makinelerini?
  • 06-11-2010, 00:36:45
    #40
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Gwindor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    madem konu açılmış sorayım.datacenterlar makina ve oem parçaları nasıl edinir çok ucuz edinmeli ki kar edebilsin.

    nerden alıyorlar sunucularını makinelerini?
    Genel olarak ana bayilerle veya şirketin kendisi ile anlaşmaları bulunuyor. Zaten ürün aldıklarında 10 sunucu vs tarzında değil, 300-400 adet gibi sunucu aldıkları için, yerinde tamir, yedek parça indirimi gibi değişik şeyler konusunda da kolaylık sağlanıyor onlara. Yani sunucu alırken milyona yakın bir ücret ortaya çıktığından fiyatta güzel oynama yapabiliyorlar.

    Birde, Türkiye'yi tam olarak bilmiyorum fakat yurtdışında genel olarak ellerinde yüksek miktarda yedek parça bulunduruyorlar.
  • 06-11-2010, 00:40:18
    #41
    mesela kısıtlı bir bütçen var.

    500 tane değilde.50 tane makine ile işe başlayacaksın.

    yani gidipte gold bilgisayardan almıyorlar herhalde bu makinaları.yurt dışındamı getirtiyorlar?
  • 06-11-2010, 00:43:53
    #42
    Gwindor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mesela kısıtlı bir bütçen var.

    500 tane değilde.50 tane makine ile işe başlayacaksın.

    yani gidipte gold bilgisayardan almıyorlar herhalde bu makinaları.yurt dışındamı getirtiyorlar?
    50 sunucuda çok düşük bir rakam değil. O şekilde alım yapıldığında da indirim sağlanır. Ama tabi, önden 300 makina sipariş edip daha sonra 50 sunucu siparişi vermekle, başlangıçta 50 sunucu siparişi vermek aynı şeyler değil. Belirli bir iskonto yaptırıyorlar üzerinde.

    DC sahibi veya toplu sunucu alımı yapan arkadaşlar bu konuda daha detaylı bilgi verebilirler.
  • 06-11-2010, 00:49:46
    #43
    KonTekin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet soruyu şimdi anladım Cevap veriyorum 32 gblık bir makine 18 milyar tutar doğrudur. 1 gb ecc ramın fiyatını 120 ~ Tl gibi hesap edersek ramlar bir ton para tutar. Diskler sas ise ve işlemci durumuna göre o para eder bir sunucu.


    Dipnot: 15 puanımı almak istiyorum
    oh be seni sevdim eyvallah en iyi sen anladın beni tebrik ederim
  • 06-11-2010, 01:32:46
    #44
    firtina59 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    oh be :d seni sevdim eyvallah en iyi sen anladın beni tebrik ederim :d :d:d:d:d:d
  • 06-11-2010, 01:58:15
    #45
    Arkadaşlar daha bahsetmediğiniz bir sürü olay var. Bunun switch'leri var, cisco yazılımları var, jeneratörler, online güç kaynakları, yedekli fiberoptik hatlar, bina, iklimlendirme ve havalandırma, filtrasyon, yangın koruma sistemleri, güvenlik protokolleri (bina güvenliği ve sunucuların korunması),
    yazılımsal firewall , donanımsal firewall, datacenter kurulumu için çalışacak ağ uzmanı mühendisler, teknik elemanlar.... sıralamakla bitmez ve aklıma gelenler sadece bunlar.

    Hadi ben 50 tane sunucuyu sipariş edeyim iş bitsin demeyle olmaz. Bir verimerkezi en az maliyeti ile 2 milyon tl ( 2 trilyon) gibi bir parayla kurulur. Ki bu işi yürütmek hiç de kolay değildir.