Arkadaşlar daha bahsetmediğiniz bir sürü olay var. Bunun switch'leri var, cisco yazılımları var, jeneratörler, online güç kaynakları, yedekli fiberoptik hatlar, bina, iklimlendirme ve havalandırma, filtrasyon, yangın koruma sistemleri, güvenlik protokolleri (bina güvenliği ve sunucuların korunması),
yazılımsal firewall , donanımsal firewall, datacenter kurulumu için çalışacak ağ uzmanı mühendisler, teknik elemanlar.... sıralamakla bitmez ve aklıma gelenler sadece bunlar.

Hadi ben 50 tane sunucuyu sipariş edeyim iş bitsin demeyle olmaz. Bir verimerkezi en az maliyeti ile 2 milyon tl ( 2 trilyon) gibi bir parayla kurulur. Ki bu işi yürütmek hiç de kolay değildir.