Gwindor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
madem konu açılmış sorayım.datacenterlar makina ve oem parçaları nasıl edinir çok ucuz edinmeli ki kar edebilsin.

nerden alıyorlar sunucularını makinelerini?
Genel olarak ana bayilerle veya şirketin kendisi ile anlaşmaları bulunuyor. Zaten ürün aldıklarında 10 sunucu vs tarzında değil, 300-400 adet gibi sunucu aldıkları için, yerinde tamir, yedek parça indirimi gibi değişik şeyler konusunda da kolaylık sağlanıyor onlara. Yani sunucu alırken milyona yakın bir ücret ortaya çıktığından fiyatta güzel oynama yapabiliyorlar.

Birde, Türkiye'yi tam olarak bilmiyorum fakat yurtdışında genel olarak ellerinde yüksek miktarda yedek parça bulunduruyorlar.