merhaba hocalarım hayırlı günler ,
bu sabah 2. kez Yks sınavına girdim şimdi kontrol ettim ortalama 110-160 bin arası bir sıralama gelecek gibi duruyor Ama benim istediğim bölüm bilgisayar mühendisliği 50-60 bin civarı alıyor , 1 yıl boyunca nerdeyse hiç bir günümü aksatmadan Disiplinli bir şekilde çalıştım Fakat emeğimin karşılığını malesef alamadım Artık kitap yüzü görmek istemiyorum psiklojikmen beni çok Çökertti bir yıl daha mezuna kalmayı kaldırabilirmiyim bilmiyorum , Ama şimdi gidipte saçma sapan bir bölümde okumak istemiyorum . Küçüklüğümden beri bilgisayara gereğinden fazla ilgim var yeri geldi yazılım öğrendim projeler yaptım bir çok insanla ticaret yaptım bir yanımda diyor bırak okulu vs hayallerinin peşinden git diyor fakat burdada boşta kalırmıyım diye gerçekten çok korkuyorum çünkü tek başıma ne kadar ilerleyebilirim bilmiyorum.Bir yandanda üniversiteye gidenlere hep özeniyorum hangi bölüm olursa olsun yaz diyor şeytan
Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız ?
Sizce okumaya devam etmelimiyim ?
7
●174
- 22-06-2025, 20:10:18Eğer imkanın var ise %50 burslu bile kazansan okumanı tavsiye ediyorum, bugün bende girdim ve yaşım 25 ve keşke her sene girip deneseydim diyorum. Şuan başka yerlerde olabilirdim..
- 22-06-2025, 20:13:39Kardeşim eğer hayalin ve hedefin var ise, idealin var ise sonuna kadar peşinden koşmanı tavsiye ederim. Asla gecikiyorum kafasına girme ne yaşlarda okuyan insanlar var ve kendine yüklenme, sevdiğin işi yapmak için çabaladığını ve ileride sevdiğin bir mesleğe sahip olacağını düşün. Kendini motive etmeye çabala. Ancak baktın olmuyor (puan meselesi veya tekrar hazırlanmaya tahammülün kalmamasından bahsediyorum) farklı bir bölüm de yazabilirsin içinin ısınacağı. Sevmediğin bir yer yazma asla. Farklı bölümler yazıp da severek o mesleği yapan birçok insan da var unutma. Uzun lafın kısası çabala rızkın bir şekilde seni bulur.
- 22-06-2025, 20:26:06Hocam kesinlikle istemediğiniz bir bölümü yazmayın gerekirse 1 yıl daha verin, oldu ki istemediğiniz bölümü yazdınız üniversiteli olmak, üniversite ortamı için vb sebeplerden 2/4 yıl pişmanlık duyacaksınız naçizane tavsiyemdir bu hata düşmeyin bir yıl büyük bir süre gibi gelebilir şuan ama anlık kararlar uzun vadede her daim zarara yol açar, ne istediğinizi biliyorsunuz bu istediğiniz size mutluluk getirecek, mutluluğunuz için 1 yıl vermek olarak görmenizi tavsiye ederim, umarım iç sesinize kulak verirsiniz hayatta başarılar
- 22-06-2025, 20:35:05Hocam sen bir sene daha ders çalışana kadar yapay zeka yazılım sekötrünün içinden geçer, kaldı ki kazanacaksın okul bitecek 3-4 sene sonra ki teknolojiyi düşünemiyorum.... geleceği tüm olasılıkları ile hesap et şuan teknoloji gelişimi açısından insanlık tarihi olarak kırılım noktasındayız, sevdiğin mesleği yapmak çok güzel fakat işte, piyasa yavaştan daralıyor, jiniorlara ihtiyaç kalmadı gibi bir şey oldu, çevremdeki bir kaç ajans artık yapay zeka kredisi alıyor, mevcut yazılımcıların işini kolaylaştırıyor, jiniora vereceği maaşı yarısını yapay zekaya harcayarak daha fazla verimlilik elde ediyor, şirketler yavaştan yeni birisini yetiştireyim sorumluluğuna girmiyor artık
- 22-06-2025, 20:38:00Bi yandanda bundanda korkuyorum hocam Yine okuyup boşta kalmak bilmiyorum şuan çok kararsızım kafamda milyonlarca senaryo dönüyorVektorMedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-06-2025, 20:43:38Hiç takma kafana hedeflerine odaklan ve kesinlikle sevdiğin bölümü oku. İnsan sevdiği işi yapınca çalışıyormuş gibi olmuyor. 1 sene değil 2 sene de kaybetsen hedeflerinden git. Ben de sene kaybettim ve mühendislik değil programlama okudum ama hedeflerimin bir çoğunu başardım. Mühendislik olmasa bile bilgisayarla ilgili bölüm oku. Başarılar dilerim.