• 27-07-2020, 09:41:12
    #10
    mustaizm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben Bilgisayar Programcılığı bitirdim, DGS ile geçip 3 yıl daha okudum.
    Sonra öğrendim ki DGS öğrencileri okulda ÜVEY evlat.
    3 Yıl Daha okumak zorunda kaldım. Derslerimi saymadılar, bildiğin Ofis Programları dersi vardı onu saymadılar.
    Bir dönem içerisinde, Alttan-Kendi Sınıfımdan-Üstten dersler aldım. Derslerim çakışıyor, devam zorunluluğu var. Hocalar beni ilgilendirmez gelmezsen kalırsın almasaydın dersi diyor.
    Sınavlarım çakışıyor. Aynı saatte iki tane sınavım vardı ya düşün. Kimse umursamıyor seni.
    Üvey evlat olmak istiyorsan DGS yoluna gir.
    Senin yerinde olsam 1 sene daha hazırlanırdım.
    Hocam biraz genelleme konuşmuşsunuz, DGS ile mühendislik bitirip bu söylediklerinizi yaşamayan bir çok tanıdığım var. Evet dedikleriniz doğru ancak her Üniversite'de bu böyle değil.
  • 27-07-2020, 09:42:57
    #11
    Platin üye
    süper über harika bilgisayar mühendislerini tenzih ederim, ne kadar bilgisayar mühendisi aldıysam işe, pişman ettiler, vakit kaybettirdiler, şu anda ekibim tamamen bilgisayar programcılığı mezunlarından oluşuyor, çok memnunum.
  • 27-07-2020, 09:43:06
    #12
    Yorumlar için teşekkürler dostlar, bir sene daha mezuna kalma şansım yok. Şansımı dikey geçişle zorlayacağım o da olmazsa kpssden gardiyanlık diyorum, olabilecek en iyi hikayeyi yolu bulmaya çalışıyorum. Dikey geçişin zorluğunun farkındayım kontenjan sıkıntısı vsvs. Bakalım 2 sene okurken çalışacağım çünkü başka çıkış yolum kalmadı ek olarak pc programcılığı için mersin üni. Düşünüyorum önerir misiniz
  • 27-07-2020, 09:43:44
    #13
    R10'da takılıyorsan büyük ihtimal yazılım merakın vardır, olay üniversite bölümünde değil sende bitiyor. Ben 2.öğretim bilgisayar programcılığı okuyorum ayrıca tam zamanlı çalışıyorum bölümümden memnunum, dgs ile geçmeyi düşünüyorum da çok zor büyük ihtimalle geçemem ama bu bölümü okuyup kurslara katılarak kendini geliştirirsen bir mühendisten farkın olmayacaktır.
  • 27-07-2020, 09:48:11
    #14
    bedoso adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam biraz genelleme konuşmuşsunuz, DGS ile mühendislik bitirip bu söylediklerinizi yaşamayan bir çok tanıdığım var. Evet dedikleriniz doğru ancak her Üniversite'de bu böyle değil.
    10 Üniversiteden sadece 1 tanesi. Çoğu üniversitede dersleri saymıyorlar.
    2 yıllıkta 120 akts alıyorsun. Benim 70 akts saydılar.
    Dershaneye gidiyordum DGS'liler grubumuz vardı. Hepsi sayılan çok az öğrenci vardı.

    Genelleme yapmam yanlış oldu doğru, bazı üniversiteler tüm aldığın dersleri sayıyor. İyi araştırmak gerekiyor. Sayarız deyip telefonda saymadıkları da oluyor.
    Benim üniversitede hepsini sayıyoruz 2 senede bitiriyorsun dediler. Gel gör 3 senede bitirdik. Hiç ders bırakmadım ortalamayı 3'ün altına indirmedim.
  • 27-07-2020, 09:49:16
    #15
    mustaizm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    10 Üniversiteden sadece 1 tanesi. Çoğu üniversitede dersleri saymıyorlar.
    2 yıllıkta 120 akts alıyorsun. Benim 70 akts saydılar.
    Dershaneye gidiyordum DGS'liler grubumuz vardı. Hepsi sayılan çok az öğrenci vardı.

    Genelleme yapmam yanlış oldu doğru, bazı üniversiteler tüm aldığın dersleri sayıyor. İyi araştırmak gerekiyor. Sayarız deyip telefonda saymadıkları da oluyor.
    Benim üniversitede hepsini sayıyoruz 2 senede bitiriyorsun dediler. Gel gör 3 senede bitirdik. Hiç ders bırakmadım ortalamayı 3'ün altına indirmedim.

    Peki şu an çalıştığınız bir şirket var mı ? Düzenli işiniz var mı hocam
  • 27-07-2020, 09:53:35
    #16
    DGS ile geçiş yapan birisi olarak çok abartılacak bir sınav olmadığını söyleyebilirim (şahsi fikrimdir). Bu şekilde geçiş yapıp mühendisliği bitirirsen emin ol onlara göre daha önde başlayacaksın. Ben meslek lisesi ve 2 yıllık eğitimde aldığım bilgileri mühendislikte alamadım.
  • 27-07-2020, 09:54:22
    #17
    başaramadık abi yokmu banada bir tavsiye
  • 27-07-2020, 09:54:25
    #18
    samfaqua adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki şu an çalıştığınız bir şirket var mı ? Düzenli işiniz var mı hocam
    İş konusunda kendini geliştirirsen iş çok bu bölümde. Ama okulda öğrendiklerinle mezun olursan iş bulamazsın.

    Şuan ben kendi işimi yapıyorum. Web Sitesi - Mobil Uygulama kendi çapımda bir çevre yaptım ve şükür yetiyor.

    Geçen yaz öyle instagramda iş ilanı gördüm, bi CV'mi attım. Adamlar havada kaptı, ertesi günü işe başladım.
    CV'nin içini doldurman, Projeler yapman önemli. ( Öyle 2-3 ay çalıştım sonra evden çalışmak daha rahat diye bıraktım )