• 17-01-2019, 04:08:16
    #10
    Guajira adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neden ikisi bir arada degil?
    Muhendislik oku. Isletmeyi de aciktan oku.
    Daha gencsin, evet kanin kayniyor ama Universiteyi oku, 25 yasina gelince ve mezun olunca cok daha farkli dusuneceksin.
    Okurken de bos zamanlarda projelerine ve kendi online egitimine devam edebilirsin.
    Hocam naptınız? Erasmus planlarımda var. Müh + Açıktan İşletme okursam sanırım sıkıntı olacaktır ki çok zor bir hayat beni bekliyor olur.
    Tüm bunları aynı anda zaman ayırmam imkansız; elbette bir yerden kısmalıyım... Ama ne demek istediğinizi çok iyi anlıyorum. Dediğim projeleri tutturmak için de şuan gece/gündüz üzerinde çalışıyorum. 2 sene üniversiteyi erteledim.

    Kısaca hayatımın baharındayım hocam; bunu kaldıramayabilirim...



    PixelGraph adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nişantaşı Üniversitesi'nde NishNova adında bir birim var. Projeni belli tarihlerde birime sunuyorsun ve onay alırsa maddi manevi destek sağlıyorlar. Maker Atölyesi mevcut bir de, 3D yazıcılar vs var. Örneğin geçenlerde sunumu yapılan bir proje çok hoşuma gitti. Üniversitede okuyan bir engelli öğrenci için biyonik kol yapmışlar. Kol omuza takılan sensörler ile bilek ve parmakları hareket ettiriyor. Bu tip projelere veya teknolojiye katkı sağlayacak projelere üniversitenin desteği her zaman var. Zaten kampüsün adı NeoTech her yer otomatik sistemlerle dolu Bahçeşehir'in robot üretim sınıfları kadar olmasa da Nişantaşı Üniversitesi de çok donanıma sahip.
    Çok iyi hocam.

    Elbette bir projenin destek gereken kısımları oluyor. Buffer tarzı uygulamada ise kod kısmını zaten ben hallediyorum. Buffer'in 100+ çalışanı var. Aylık 1.000.000$ üzerine kazançları olduğunu düşünüyorum. Sermaye ihtiyaçları yok; bir bina; masa ve bilgisayar. Tabi çalışanları için tüm olanaklar sağlanıyor. Facebook'un yaptığı gibi. Varmak istediğim nokta şu: Sermayesiz projeler üzerine gidiyorum. Bana gereken İşletme. Nasıl açılır? Ekonomi nasıl yönetilir? vb. İşin reklam vb. boyutunu geçiyorum.. Bu konuyu açmamın nedeni ise; nerede yanılıyorum?
  • 17-01-2019, 04:20:55
    #11
    O zaman muhendislige yonelin. Isletme konulari cok muhim degil, hersey de bilmek zorunda degilsiniz. Siz projeyi tutturup buyutukten sonra zaten isletmeden anlayan eleman/lar ise alabilirsiniz.

    Hemde erasmus+ vs diyorsunuz, muhendislik bir bonustur her zaman ve dunyanin neresinde olursaniz olun issiz kalmazsiniz.
  • 17-01-2019, 04:28:05
    #12
    Guajira adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O zaman muhendislige yonelin. Isletme konulari cok muhim degil, hersey de bilmek zorunda degilsiniz. Siz projeyi tutturup buyutukten sonra zaten isletmeden anlayan eleman/lar ise alabilirsiniz.
    Hemde erasmus+ vs diyorsunuz, muhendislik bir bonustur her zaman ve dunyanin neresinde olursaniz olun issiz kalmazsiniz.
    Dediğiniz aklımda. Gece gece zamanınızı aldım. Çok sağolun..
  • 17-01-2019, 04:38:39
    #13
    Ortamlarda PC Mühendisliği demeyinde hocam, ikisi de iyi bölüm. Olay kendini ne kadar geliştirdiğin ile ilgili.
  • 17-01-2019, 04:55:48
    #14
    İşletme pişmanlıktır.Pc mühendisliği puanı yüksektir ama kazanamassan eğer yönetim bilişimi sistemlerine git lisandır.
  • 17-01-2019, 06:35:02
    #15
    İşletme sırf üniversite mezunu olmak için gidilecek bir bölüm. Eğer gerçekten yazılım üzerine çalışacaksanız eğitimini alın. Vue ve laravel bilmek yazılım uzmanı olmak demek değildi. Olsa olsa web programcısı deyin kendinize. Bi iki algoritma öğrenin, yapay zeka dersleri alın.Mühendis olun.
    Buffer tarzı uygulamaya bağlamışsın geleceğini. tutacak yani eminsin. b planın var mı?
    birde kendimi kasmayım diye bilgisayar muh. okumak istemiyorum demişsin. gezmek istiyosun. O zaman ne işletmeye git ne bilgisayara. sana ikiside bişey katmaz. Başka şekilde gezmeye çalış, youtuber falan ol. Pek sıkıya gelecek biri değilsin heralde. Muhendislik calısma işidir yeri gelir gece gündüz.
  • 17-01-2019, 07:33:05
    #16
    2 üniversite bırakan biri olarak söylüyorum (biri yurtdışı üniversitesi), okumak öldürür.
  • 17-01-2019, 16:36:34
    #17
    crooper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşletme sırf üniversite mezunu olmak için gidilecek bir bölüm. Eğer gerçekten yazılım üzerine çalışacaksanız eğitimini alın. Vue ve laravel bilmek yazılım uzmanı olmak demek değildi. Olsa olsa web programcısı deyin kendinize. Bi iki algoritma öğrenin, yapay zeka dersleri alın. Mühendis olun.
    Buffer tarzı uygulamaya bağlamışsın geleceğini. tutacak yani eminsin. b planın var mı?
    birde kendimi kasmayım diye bilgisayar muh. okumak istemiyorum demişsin. gezmek istiyosun. O zaman ne işletmeye git ne bilgisayara. sana ikiside bişey katmaz. Başka şekilde gezmeye çalış, youtuber falan ol. Pek sıkıya gelecek biri değilsin heralde. Muhendislik calısma işidir yeri gelir gece gündüz.
    Biraz sert olmuş ama zaten tavsiyeler arıyorum.

    Öncelikle kendime "yazılım uzmanı" demedim. Web geliştiricisiyim yazdım. Yazılımcı kullanmamaya dikkat ederim.
    * Bende şunu sezdiğinize inanıyorum: "Bu çocuk bir iki dil öğrendi; şimdi pc. müh okumaya ihtiyaç duymuyor." demek istediniz sanırım...
    * 12 yaşımdan itibaren sırasıyla; Bedava-Sitem, Blogger, Wordpress; HTML, CSS, jQuery, PHP, Laravel, Vue. Birisi kafama silah dayayıp öğren demedi. Sadece meraktan...
    (8 yılın vermiş olduğu diğer birikimleri buraya yazsam sığdıramam; sizde kendinizden biliyorsunuzdur diye umuyorum).

    "Olsa olsa web programcısı deyin kendinize. Bi iki algoritma öğrenin, yapay zeka dersleri alın. Mühendis olun."
    Eğer kastınız öğrenmek ise; Udemy'de tonla ders var ki 2 sene önce Machine Learning dersini satın almıştım. Eğer ünvan ise; farklı.

    * PC müh. son zamanlarda uzaktan bakmamın nedenleri:
    - C, Java vb. programlama dillerini baştan gösterilmesi;
    - İleri seviye fizik dersleri almak ve sınavları vermek vb. sayılabilir.

    Benim alakam olmayan bir alanda bir bölüme gidersem daha yararlı olabilir mi sorusuna cevap arıyorum.

    * Bir kişi Buffer'i 2010 da yatak odasında geliştirdi.
    - Şuan +100 kişilik ekipleri var. Android, IOS, Web için ayrı ayrı ekipleri var.
    - 4 milyon üyeleri var. Aylık 500.000$-1.000.000$ kazançları olduğunu düşünüyorum. Demem o ki sadece web geliştiricisi diyip geçmeyin.

    * Buffer tarzı uygulama için en az 3 ay daha kod işi var.
    * Eğer sistem tamamlanırsa; ve olumlu işaretler alırsak; ABD'de şirket açılacak. Bütçe ayrılacak. Sanal pos. Reklam. Sanırım pek sıkıya gelecek birisi değilimişim. Maalesef instagram'da gezmiyorum. Günde 15 saat pc başındayım. Kişisel gelişimime önem veriyorum. (E-kitap, Haluk Tatar)

    * Türkiye'de Buffer tarzı Fixerkit adında bir site var. Arayüz olarak çok dandik gözüküyor. Hatırı sayılır ziyaretçisi de var. Kısacası rakiplerimin de farkındayım.

    * B planım: Sırf söylemiş olmak için yazmıyorum; emin olun ekmeksiz kalmam. Front-end destek verdiğim firmalar; adsense sitelerim var.

    Sanırım baya uzun oldu; zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.
  • 17-01-2019, 17:42:29
    #18
    MOmerAlpi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biraz sert olmuş ama zaten tavsiyeler arıyorum.

    Öncelikle kendime "yazılım uzmanı" demedim. Web geliştiricisiyim yazdım. Yazılımcı kullanmamaya dikkat ederim.
    * Bende şunu sezdiğinize inanıyorum: "Bu çocuk bir iki dil öğrendi; şimdi pc. müh okumaya ihtiyaç duymuyor." demek istediniz sanırım...
    * 12 yaşımdan itibaren sırasıyla; Bedava-Sitem, Blogger, Wordpress; HTML, CSS, jQuery, PHP, Laravel, Vue. Birisi kafama silah dayayıp öğren demedi. Sadece meraktan...
    (8 yılın vermiş olduğu diğer birikimleri buraya yazsam sığdıramam; sizde kendinizden biliyorsunuzdur diye umuyorum).

    "Olsa olsa web programcısı deyin kendinize. Bi iki algoritma öğrenin, yapay zeka dersleri alın. Mühendis olun."
    Eğer kastınız öğrenmek ise; Udemy'de tonla ders var ki 2 sene önce Machine Learning dersini satın almıştım. Eğer ünvan ise; farklı.

    * PC müh. son zamanlarda uzaktan bakmamın nedenleri:
    - C, Java vb. programlama dillerini baştan gösterilmesi;
    - İleri seviye fizik dersleri almak ve sınavları vermek vb. sayılabilir.

    Benim alakam olmayan bir alanda bir bölüme gidersem daha yararlı olabilir mi sorusuna cevap arıyorum.

    * Bir kişi Buffer'i 2010 da yatak odasında geliştirdi.
    - Şuan +100 kişilik ekipleri var. Android, IOS, Web için ayrı ayrı ekipleri var.
    - 4 milyon üyeleri var. Aylık 500.000$-1.000.000$ kazançları olduğunu düşünüyorum. Demem o ki sadece web geliştiricisi diyip geçmeyin.

    * Buffer tarzı uygulama için en az 3 ay daha kod işi var.
    * Eğer sistem tamamlanırsa; ve olumlu işaretler alırsak; ABD'de şirket açılacak. Bütçe ayrılacak. Sanal pos. Reklam. Sanırım pek sıkıya gelecek birisi değilimişim. Maalesef instagram'da gezmiyorum. Günde 15 saat pc başındayım. Kişisel gelişimime önem veriyorum. (E-kitap, Haluk Tatar)

    * Türkiye'de Buffer tarzı Fixerkit adında bir site var. Arayüz olarak çok dandik gözüküyor. Hatırı sayılır ziyaretçisi de var. Kısacası rakiplerimin de farkındayım.

    * B planım: Sırf söylemiş olmak için yazmıyorum; emin olun ekmeksiz kalmam. Front-end destek verdiğim firmalar; adsense sitelerim var.

    Sanırım baya uzun oldu; zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.
    Sert bi cevap vermedim hocam öyle anlaşıldıysa kusura bakmayın. Bende 10 yıldan fazladır programcılıktan para kazanıyorum. Okulum mu? makine muhendisliği. Udemy den bende cok ders aldım fakat bir okul kadar değil. MRP, CRM, ERP gibi komplex yazılımlarda yer aldım, biri gelip "bin packing algorithm" i geliştirip birşeyler yapacaz dediğinde, bilgisayar muhendisliği okumus olsam işe yarar mı dedim, sonra Yüksek lisansta bilg. muhendisliğinden aldığım derslerde bunun onemine iyice farkına vardım.Ondan sonra aa böyle bişey varmış dedim.
    Demem o ki, bilgisayar/yazılım mühendisi yazılım uzmanı ile, alaylı yazılım uzmanı arasında fark var. Evet, cogu bilgisayar muhendisliği konusu dışardan ogreniliyor, ama gerçek programcı okuldan çıkıyor. Bu şahsi görüşümdür, katılıp katılmamak size kalmış. (hepsinden önce merak geliyor, bunu atlamayalım)

    Siz okulu para için mi yoksa kendinizi geliştirmek için mi okuyacaksınız ona karar verin. Sektörünüzde işletme size bişey katmaz. Uygulamanıza güveniyorsanız, ben zaten paramı bi şekilde kazanırım diyorsanız, okulu boşverin. Sırf ogrenci pasosu almak için okuyor gibi olursunuz, (hani internetten hiç anlamasanız işletme meslek edindirir tabiki) Projenizin kesinlikle peşinden gidin. O gün geldiğinde, kendinizi geliştirmek için başlarsınız bi üniversitede yazılım/bilgisayar muhendisligine, devam edersiniz. Hem alaylı, hem okullu olursunuz-ki işin içinde pişip sonra okulunu okumak gerçekten paha biçilemez-

    Malesef ülkemizde sadece üniversite okuyunca iş bulunuyor gibi bi algı var. Sırf bu algıdan birçok girişimci üniversiteye gidip girişimciliğini köreltiyor.
    Uzun olduysa kusura bakmayın, iyi niyetimle yazıyorum.