MOmerAlpi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Biraz sert olmuş ama zaten tavsiyeler arıyorum.

Öncelikle kendime "yazılım uzmanı" demedim. Web geliştiricisiyim yazdım. Yazılımcı kullanmamaya dikkat ederim.
* Bende şunu sezdiğinize inanıyorum: "Bu çocuk bir iki dil öğrendi; şimdi pc. müh okumaya ihtiyaç duymuyor." demek istediniz sanırım...
* 12 yaşımdan itibaren sırasıyla; Bedava-Sitem, Blogger, Wordpress; HTML, CSS, jQuery, PHP, Laravel, Vue. Birisi kafama silah dayayıp öğren demedi. Sadece meraktan...
(8 yılın vermiş olduğu diğer birikimleri buraya yazsam sığdıramam; sizde kendinizden biliyorsunuzdur diye umuyorum).

"Olsa olsa web programcısı deyin kendinize. Bi iki algoritma öğrenin, yapay zeka dersleri alın. Mühendis olun."
Eğer kastınız öğrenmek ise; Udemy'de tonla ders var ki 2 sene önce Machine Learning dersini satın almıştım. Eğer ünvan ise; farklı.

* PC müh. son zamanlarda uzaktan bakmamın nedenleri:
- C, Java vb. programlama dillerini baştan gösterilmesi;
- İleri seviye fizik dersleri almak ve sınavları vermek vb. sayılabilir.

Benim alakam olmayan bir alanda bir bölüme gidersem daha yararlı olabilir mi sorusuna cevap arıyorum.

* Bir kişi Buffer'i 2010 da yatak odasında geliştirdi.
- Şuan +100 kişilik ekipleri var. Android, IOS, Web için ayrı ayrı ekipleri var.
- 4 milyon üyeleri var. Aylık 500.000$-1.000.000$ kazançları olduğunu düşünüyorum. Demem o ki sadece web geliştiricisi diyip geçmeyin.

* Buffer tarzı uygulama için en az 3 ay daha kod işi var.
* Eğer sistem tamamlanırsa; ve olumlu işaretler alırsak; ABD'de şirket açılacak. Bütçe ayrılacak. Sanal pos. Reklam. Sanırım pek sıkıya gelecek birisi değilimişim. Maalesef instagram'da gezmiyorum. Günde 15 saat pc başındayım. Kişisel gelişimime önem veriyorum. (E-kitap, Haluk Tatar)

* Türkiye'de Buffer tarzı Fixerkit adında bir site var. Arayüz olarak çok dandik gözüküyor. Hatırı sayılır ziyaretçisi de var. Kısacası rakiplerimin de farkındayım.

* B planım: Sırf söylemiş olmak için yazmıyorum; emin olun ekmeksiz kalmam. Front-end destek verdiğim firmalar; adsense sitelerim var.

Sanırım baya uzun oldu; zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.
Sert bi cevap vermedim hocam öyle anlaşıldıysa kusura bakmayın. Bende 10 yıldan fazladır programcılıktan para kazanıyorum. Okulum mu? makine muhendisliği. Udemy den bende cok ders aldım fakat bir okul kadar değil. MRP, CRM, ERP gibi komplex yazılımlarda yer aldım, biri gelip "bin packing algorithm" i geliştirip birşeyler yapacaz dediğinde, bilgisayar muhendisliği okumus olsam işe yarar mı dedim, sonra Yüksek lisansta bilg. muhendisliğinden aldığım derslerde bunun onemine iyice farkına vardım.Ondan sonra aa böyle bişey varmış dedim.
Demem o ki, bilgisayar/yazılım mühendisi yazılım uzmanı ile, alaylı yazılım uzmanı arasında fark var. Evet, cogu bilgisayar muhendisliği konusu dışardan ogreniliyor, ama gerçek programcı okuldan çıkıyor. Bu şahsi görüşümdür, katılıp katılmamak size kalmış. (hepsinden önce merak geliyor, bunu atlamayalım)

Siz okulu para için mi yoksa kendinizi geliştirmek için mi okuyacaksınız ona karar verin. Sektörünüzde işletme size bişey katmaz. Uygulamanıza güveniyorsanız, ben zaten paramı bi şekilde kazanırım diyorsanız, okulu boşverin. Sırf ogrenci pasosu almak için okuyor gibi olursunuz, (hani internetten hiç anlamasanız işletme meslek edindirir tabiki) Projenizin kesinlikle peşinden gidin. O gün geldiğinde, kendinizi geliştirmek için başlarsınız bi üniversitede yazılım/bilgisayar muhendisligine, devam edersiniz. Hem alaylı, hem okullu olursunuz-ki işin içinde pişip sonra okulunu okumak gerçekten paha biçilemez-

Malesef ülkemizde sadece üniversite okuyunca iş bulunuyor gibi bi algı var. Sırf bu algıdan birçok girişimci üniversiteye gidip girişimciliğini köreltiyor.
Uzun olduysa kusura bakmayın, iyi niyetimle yazıyorum.