• 17-01-2019, 03:32:20
    #1
    Hayırlı geceler. Bu sene üniversite sınavına gireceğim. Fakat geleceğimle alakalı bir konu üzerine tavsiyelerinizi merak ediyorum.

    ÖMER V1.0
    * 20 yaşındayım. 8 yıldır web dünyasındayım. Kendime girişimci ruhlu diyebilirim.
    * Web geliştiricisiyim.
    * Benden ofis çalışanı çıkmaz. 2016 yılından itibaren Freelance çalışıyorum. Fakat şu kafadayım: "1000 TL'den fazlasını kazanmam için bir sebep yok! Kendime bir proje bulmalıyım.". Açık konuşmak gerekirse; o dediğim projeyi yapıp; dünyayı gezsem kafasındayım. Ki şuan Buffer tarzı Vue & Laravel üzerine bir uygulama geliştiriyorum.

    Tüm bunları neden anlattım.. Eğer geçen sene üniversite kazansaydım PC Mühendisliği bölümüne giderdim.
    Fakat bu sene; bu dediğim Buffer tarzı bir uygulama yapıyor olmam; veya ileride daha farklı projeler de geliştirebileceğim için İşletme bölümüne gözümü diktim. Ekonomi, piyasa ve işletme ile alakalı kendime bilgi ve birikim sağlayabilir; aynı zamanda Üniversite hayatını da tadabilirim.

    Klasik "üniversite düşündüğün gibi değil" sözü hakkında fikrim yok ama sonuç olarak herkes gidip görmeli

    EK NOT: PC mühendisliği gitmek istemememin nedeni: Kendimi yıpratmamak ve dediğim projelere yönelmek..

    Biraz uzun anlatmış olabilirim ama cevaplarınız; benim gibi düşünen arkadaşlara da yardımcı olacaktır.
    Tam olarak şunu merak ediyorum; "Benim gibi birisi üniversite tercihi olarak ne yapmalı? Hayatına yön verirken nelere dikkat etmeli?"

    Acaba gece 3:30 da bu konuya kim cevap yazabilir?
  • 17-01-2019, 03:41:35
    #2
    Üyeliği durduruldu
    İki yıllık ön lisans programına gir. Bilgisayar programlama gibi bölümler mevcut. Hem çok çalışmadan, hem de aynı zamanda hayalini gerçekleştirebileceğin bir bölüm olur. Bölümü bitirene kadar sıkı çalış, iki senenin sonunda dgs'ye girip birikimin ile özel bir üniversitede yazılım veya bilgisayar mühendisliğine geçiş yap. Hem hayalini, hemde profosyonel hayatını bir kenara atmamış olursun.

    Dipnot: gecenin 3.40'ında bir yazılım mühendisi
  • 17-01-2019, 03:43:04
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Üniversiteden üniversiteye değişir mi bilmiyorum ama yönetim bilişim sistemleri okuyorum. 4-5 dönemdir java ve c++ dersi alıyoruz(alıyorlar -artık derslere girmiyorum bile-). Sorsan şimdi bana ne kodlarsın diye hesap makinesi derim. Yazılımı insan kendisi deneme yanılma yöntemiyle öğrenir. Üniversiteye geçmeden önceki kodlama bilgime bir şey katmadı okul.
  • 17-01-2019, 03:43:59
    #4
    Sana bil. müh. okuyan biri olarak söylüyeyim. Eğer büyük şehirdeysen sakınha o şehirden çkma. Yok şehir dışına giderim eve çıkarım ortamım olur hepsi boş iş. Ailenin yanında kal. Ben bugün bir öğrenci olarak aylık 1500 tl para harcıyorum(Hiçbirşey yapmıyorum sadece temel şeyler) Yemek yapmak kahvaltı haırlamak okula gitmek, ders çalışmak inanılma zor gelmeye başladı. Bunları yapmaktan 5 sene boyunca kendime zaman ayıramadım 2 satır kod yazamıyorum. Eğer ailenin yanında durursan ayda kafadan 1500 tl paran olur onu projelerinde kullanırsın birşeyler yaparsın. Kira,elektrik su internet, ev arkadaşıyla sorun yaşama derdi yok on numara hayatın olur. Yemek yapma derdin olmaz zamanın bol olur ingilizce kursuna gidersin, kişisel gelişim kurslarına gidersin. İngilizceni geliştirince erasmus yaparsın. Para biriktirip yurt dışına çıkarsın. Staj yeri kolayca bulursun. KYK kredi borcun olmaz. Okulu bir sene daha uzatınca kim bana para gönderir derdin olmaz. Hep kendini geliştirirsin. Ama ne okursan oku büyük şehirde kal yada ailenin yanında kal. Kesinlikle taşra üniversite yazma. İstanbulda iyi bir devlet üniversitesinin en kötü bölümünü taşra üniversitedeki tüm mühendisliklere tercih ederim. Bende 20 yaşımda geldim şuan 24 üme giricem. 20 yaşımda daha fazla vizyon ve misyonu olan biriydim kırsal kesimde köreldim. Taşra üniversiteye taşradan gelen çok oluyor. Arkadaşlarında böyle olacak ve belli bir müddeten sonra sende o arkadaşlarının ortalaması olacaksın.
  • 17-01-2019, 03:50:54
    #5
    Aynı sorular için 3-4 yıl önce bende yanıtlar arıyordum. Sonucu 2 kez üniversite bırakıp açık öğretime kayıt olmak oldu. İşim ve projelerim hep ağır bastı ve bana daha çok şeyler kattı. Şuan açık öğretim öğrencisiyim. İşime ve projelerime çok daha fazla vakit ayırabiliyorum. Elbette "Üniversite hayatı" denilen kısmı tatmanı tavsiye ederim fakat hem projeler hem okul ikisinin bir arada yürümesi fazlasıyla disiplin istiyor.
  • 17-01-2019, 03:56:13
    #6
    ayrach adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İki yıllık ön lisans programına gir. Bilgisayar programlama gibi bölümler mevcut. Hem çok çalışmadan, hem de aynı zamanda hayalini gerçekleştirebileceğin bir bölüm olur. Bölümü bitirene kadar sıkı çalış, iki senenin sonunda dgs'ye girip birikimin ile özel bir üniversitede yazılım veya bilgisayar mühendisliğine geçiş yap. Hem hayalini, hemde profosyonel hayatını bir kenara atmamış olursun.
    Dipnot: gecenin 3.40'ında bir yazılım mühendisi
    Bu düşüncelerim arasındaydı; ama iki yıllık programların lise 5'ten farkı yok gibi. Kampüsleri belki hiç olmuyor. Benim için diploma önemli değil. Kodlama anlamında sıkıntım yok; İşletme okursam; kendimi farklı bir yönde geliştirebileceğimi düşündüm.
    Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.

    PixelGraph adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üniversiteden üniversiteye değişir mi bilmiyorum ama yönetim bilişim sistemleri okuyorum. 4-5 dönemdir java ve c++ dersi alıyoruz(alıyorlar -artık derslere girmiyorum bile-). Sorsan şimdi bana ne kodlarsın diye hesap makinesi derim. Yazılımı insan kendisi deneme yanılma yöntemiyle öğrenir. Üniversiteye geçmeden önceki kodlama bilgime bir şey katmadı okul.
    Tecrübem olmadan söylüyorum: Bahçeşehir (Silicon Valley benzeri) gibi üniversitelerde okuduğum ve gördüğüm kadarıyla sosyal olanaklar ve proje fikirleri daha ön planda oluyor. Ben sadece okumak için gitmek istemiyorum. Diplomada önemli değil. Dediğim gibi benden zaten ofis çalışanı çıkmaz O proje tutacak.

    PPuNisHeRR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sana bil. müh. okuyan biri olarak söylüyeyim. Eğer büyük şehirdeysen sakınha o şehirden çkma. Yok şehir dışına giderim eve çıkarım ortamım olur hepsi boş iş. Ailenin yanında kal. Ben bugün bir öğrenci olarak aylık 1500 tl para harcıyorum(Hiçbirşey yapmıyorum sadece temel şeyler) Yemek yapmak kahvaltı haırlamak okula gitmek, ders çalışmak inanılma zor gelmeye başladı. Bunları yapmaktan 5 sene boyunca kendime zaman ayıramadım 2 satır kod yazamıyorum. Eğer ailenin yanında durursan ayda kafadan 1500 tl paran olur onu projelerinde kullanırsın birşeyler yaparsın. Kira,elektrik su internet, ev arkadaşıyla sorun yaşama derdi yok on numara hayatın olur. Yemek yapma derdin olmaz zamanın bol olur ingilizce kursuna gidersin, kişisel gelişim kurslarına gidersin. İngilizceni geliştirince erasmus yaparsın. Para biriktirip yurt dışına çıkarsın. Staj yeri kolayca bulursun. KYK kredi borcun olmaz. Okulu bir sene daha uzatınca kim bana para gönderir derdin olmaz. Hep kendini geliştirirsin. Ama ne okursan oku büyük şehirde kal yada ailenin yanında kal. Kesinlikle taşra üniversite yazma. İstanbulda iyi bir devlet üniversitesinin en kötü bölümünü taşra üniversitedeki tüm mühendisliklere tercih ederim. Bende 20 yaşımda geldim şuan 24 üme giricem. 20 yaşımda daha fazla vizyon ve misyonu olan biriydim kırsal kesimde köreldim. Taşra üniversiteye taşradan gelen çok oluyor. Arkadaşlarında böyle olacak ve belli bir müddeten sonra sende o arkadaşlarının ortalaması olacaksın.
    Farklı bir şehire gitme tercihim elbette var/dı ama ekonomik sıkıntım olmazsa; o da projelerimden biri tutarsa oluyor Eğer proje tutarsa Üniversite'yi bile unutabilirim. Kim unutmaz ki Genç yaşında dünyayı gezmek...
    Parmak bastığınız önemli nokta: "İstanbulda iyi bir devlet üniversitesinin en kötü bölümünü taşra üniversitedeki tüm mühendisliklere tercih ederim".
    Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.
  • 17-01-2019, 04:02:18
    #7
    Neden ikisi bir arada degil?
    Muhendislik oku. Isletmeyi de aciktan oku.
    Daha gencsin, evet kanin kayniyor ama Universiteyi oku, 25 yasina gelince ve mezun olunca cok daha farkli dusuneceksin.
    Okurken de bos zamanlarda projelerine ve kendi online egitimine devam edebilirsin.
  • 17-01-2019, 04:03:38
    #8
    Üyeliği durduruldu
    MOmerAlpi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu düşüncelerim arasındaydı; ama iki yıllık programların lise 5'ten farkı yok gibi. Kampüsleri belki hiç olmuyor. Benim için diploma önemli değil. Kodlama anlamında sıkıntım yok; İşletme okursam; kendimi farklı bir yönde geliştirebileceğimi düşündüm.
    Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.


    Tecrübem olmadan söylüyorum: Bahçeşehir (Silicon Valley benzeri) gibi üniversitelerde okuduğum ve gördüğüm kadarıyla sosyal olanaklar ve proje fikirleri daha ön planda oluyor. Ben sadece okumak için gitmek istemiyorum. Diplomada önemli değil. Dediğim gibi benden zaten ofis çalışanı çıkmaz O proje tutacak.


    Farklı bir şehire gitme tercihim elbette var/dı ama ekonomik sıkıntım olmazsa; o da projelerimden biri tutarsa oluyor Eğer proje tutarsa Üniversite'yi bile unutabilirim. Kim unutmaz ki Genç yaşında dünyayı gezmek...
    Parmak bastığınız önemli nokta: "İstanbulda iyi bir devlet üniversitesinin en kötü bölümünü taşra üniversitedeki tüm mühendisliklere tercih ederim".
    Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.
    Mühendislik ve kodlama farklı şeyler. Önlisans bölümünü geçiş evresi olarak düşünün. Asıl eğitimini mühendislikte alacaksın. Veri yapıları, normalizasyon, problem çözme veya proje yönetimi gibi becerilerini dersler sayesinde çok daha ileri taşıyacak üniversite. Bizim okulda en fazla 4 ders aldım kodlama ile alakalı. Gerisi tamamen alanında profosyonelleşme ile alakalı. Eğer yazılım veya bilgisayar mühendisliği tercih edersen kodlama bilgin hiç bir işe yaramayacak (diğer konuları kolay kavraman ve yazılımla bağdaştırman dışında).
  • 17-01-2019, 04:07:41
    #9
    Üyeliği durduruldu
    MOmerAlpi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle


    Tecrübem olmadan söylüyorum: Bahçeşehir (Silicon Valley benzeri) gibi üniversitelerde okuduğum ve gördüğüm kadarıyla sosyal olanaklar ve proje fikirleri daha ön planda oluyor. Ben sadece okumak için gitmek istemiyorum. Diplomada önemli değil. Dediğim gibi benden zaten ofis çalışanı çıkmaz O proje tutacak.

    Nişantaşı Üniversitesi'nde NishNova adında bir birim var. Projeni belli tarihlerde birime sunuyorsun ve onay alırsa maddi manevi destek sağlıyorlar. Maker Atölyesi mevcut bir de, 3D yazıcılar vs var. Örneğin geçenlerde sunumu yapılan bir proje çok hoşuma gitti. Üniversitede okuyan bir engelli öğrenci için biyonik kol yapmışlar. Kol omuza takılan sensörler ile bilek ve parmakları hareket ettiriyor. Bu tip projelere veya teknolojiye katkı sağlayacak projelere üniversitenin desteği her zaman var. Zaten kampüsün adı NeoTech her yer otomatik sistemlerle dolu Bahçeşehir'in robot üretim sınıfları kadar olmasa da Nişantaşı Üniversitesi de çok donanıma sahip.