Sana bil. müh. okuyan biri olarak söylüyeyim. Eğer büyük şehirdeysen sakınha o şehirden çkma. Yok şehir dışına giderim eve çıkarım ortamım olur hepsi boş iş. Ailenin yanında kal. Ben bugün bir öğrenci olarak aylık 1500 tl para harcıyorum(Hiçbirşey yapmıyorum sadece temel şeyler) Yemek yapmak kahvaltı haırlamak okula gitmek, ders çalışmak inanılma zor gelmeye başladı. Bunları yapmaktan 5 sene boyunca kendime zaman ayıramadım 2 satır kod yazamıyorum. Eğer ailenin yanında durursan ayda kafadan 1500 tl paran olur onu projelerinde kullanırsın birşeyler yaparsın. Kira,elektrik su internet, ev arkadaşıyla sorun yaşama derdi yok on numara hayatın olur. Yemek yapma derdin olmaz zamanın bol olur ingilizce kursuna gidersin, kişisel gelişim kurslarına gidersin. İngilizceni geliştirince erasmus yaparsın. Para biriktirip yurt dışına çıkarsın. Staj yeri kolayca bulursun. KYK kredi borcun olmaz. Okulu bir sene daha uzatınca kim bana para gönderir derdin olmaz. Hep kendini geliştirirsin. Ama ne okursan oku büyük şehirde kal yada ailenin yanında kal. Kesinlikle taşra üniversite yazma. İstanbulda iyi bir devlet üniversitesinin en kötü bölümünü taşra üniversitedeki tüm mühendisliklere tercih ederim. Bende 20 yaşımda geldim şuan 24 üme giricem. 20 yaşımda daha fazla vizyon ve misyonu olan biriydim kırsal kesimde köreldim. Taşra üniversiteye taşradan gelen çok oluyor. Arkadaşlarında böyle olacak ve belli bir müddeten sonra sende o arkadaşlarının ortalaması olacaksın.