crooper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İşletme sırf üniversite mezunu olmak için gidilecek bir bölüm. Eğer gerçekten yazılım üzerine çalışacaksanız eğitimini alın. Vue ve laravel bilmek yazılım uzmanı olmak demek değildi. Olsa olsa web programcısı deyin kendinize. Bi iki algoritma öğrenin, yapay zeka dersleri alın. Mühendis olun.
Buffer tarzı uygulamaya bağlamışsın geleceğini. tutacak yani eminsin. b planın var mı?
birde kendimi kasmayım diye bilgisayar muh. okumak istemiyorum demişsin. gezmek istiyosun. O zaman ne işletmeye git ne bilgisayara. sana ikiside bişey katmaz. Başka şekilde gezmeye çalış, youtuber falan ol. Pek sıkıya gelecek biri değilsin heralde. Muhendislik calısma işidir yeri gelir gece gündüz.
Biraz sert olmuş ama zaten tavsiyeler arıyorum.

Öncelikle kendime "yazılım uzmanı" demedim. Web geliştiricisiyim yazdım. Yazılımcı kullanmamaya dikkat ederim.
* Bende şunu sezdiğinize inanıyorum: "Bu çocuk bir iki dil öğrendi; şimdi pc. müh okumaya ihtiyaç duymuyor." demek istediniz sanırım...
* 12 yaşımdan itibaren sırasıyla; Bedava-Sitem, Blogger, Wordpress; HTML, CSS, jQuery, PHP, Laravel, Vue. Birisi kafama silah dayayıp öğren demedi. Sadece meraktan...
(8 yılın vermiş olduğu diğer birikimleri buraya yazsam sığdıramam; sizde kendinizden biliyorsunuzdur diye umuyorum).

"Olsa olsa web programcısı deyin kendinize. Bi iki algoritma öğrenin, yapay zeka dersleri alın. Mühendis olun."
Eğer kastınız öğrenmek ise; Udemy'de tonla ders var ki 2 sene önce Machine Learning dersini satın almıştım. Eğer ünvan ise; farklı.

* PC müh. son zamanlarda uzaktan bakmamın nedenleri:
- C, Java vb. programlama dillerini baştan gösterilmesi;
- İleri seviye fizik dersleri almak ve sınavları vermek vb. sayılabilir.

Benim alakam olmayan bir alanda bir bölüme gidersem daha yararlı olabilir mi sorusuna cevap arıyorum.

* Bir kişi Buffer'i 2010 da yatak odasında geliştirdi.
- Şuan +100 kişilik ekipleri var. Android, IOS, Web için ayrı ayrı ekipleri var.
- 4 milyon üyeleri var. Aylık 500.000$-1.000.000$ kazançları olduğunu düşünüyorum. Demem o ki sadece web geliştiricisi diyip geçmeyin.

* Buffer tarzı uygulama için en az 3 ay daha kod işi var.
* Eğer sistem tamamlanırsa; ve olumlu işaretler alırsak; ABD'de şirket açılacak. Bütçe ayrılacak. Sanal pos. Reklam. Sanırım pek sıkıya gelecek birisi değilimişim. Maalesef instagram'da gezmiyorum. Günde 15 saat pc başındayım. Kişisel gelişimime önem veriyorum. (E-kitap, Haluk Tatar)

* Türkiye'de Buffer tarzı Fixerkit adında bir site var. Arayüz olarak çok dandik gözüküyor. Hatırı sayılır ziyaretçisi de var. Kısacası rakiplerimin de farkındayım.

* B planım: Sırf söylemiş olmak için yazmıyorum; emin olun ekmeksiz kalmam. Front-end destek verdiğim firmalar; adsense sitelerim var.

Sanırım baya uzun oldu; zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.