• 21-12-2017, 23:53:38
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Selamlar arkadaşlar. Gıda mühendisliği bitirdim ales bügün açıklandı 75 aldım şimdi sormak ıstediğim yüksek lısans yapmak ıstıyorum ancak zıraat muhendisliği vs. gibi bolumlerde yapsam zıraat muhendisi olmuş olur muyum nasıl oluyor bu işler?
  • 21-12-2017, 23:55:59
    #2
    olmuyorsun hocam ancak işe girdiğin yere yutturabilirsen ayrı mesele
  • 21-12-2017, 23:57:58
    #3
    Üyeliği durduruldu
    CML166 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    olmuyorsun hocam ancak işe girdiğin yere yutturabilirsen ayrı mesele
    Mesela su ürünleri mühendisliğinde yüksek lısans oluyormuş ama bitse yine yüksek gıda mühendisi mi olacağız yani hocam
  • 21-12-2017, 23:58:13
    #4
    Ziraat Mühendisi olamıyorsunuz, "yüksek mühendis" ünvanı sadece alanı ile ilgili bir yüksek lisans programını bitirenler alabilir.
    Örneğin, Çevre mühendisliği lisans mezunu birisi kimya mühendisliği anabilim dalında yüksek lisansını tamamlarsa "Çevre Yüksek Mühendisi" ünvanını alır.
    Fakat çevre mühendisliği harici ziraat vb. anabilim dallarında yüksek lisans yaparsa yüksek mühendis ünvanını kesinlikle alamaz.
    sadece o alanda yüksek lisans yapmış olur.
  • 22-12-2017, 00:00:58
    #5
    Üyeliği durduruldu
    yaslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ziraat Mühendisi olamıyorsunuz, "yüksek mühendis" ünvanı sadece alanı ile ilgili bir yüksek lisans programını bitirenler alabilir.
    Örneğin, Çevre mühendisliği lisans mezunu birisi kimya mühendisliği anabilim dalında yüksek lisansını tamamlarsa "Çevre Yüksek Mühendisi" ünvanını alır.
    Fakat çevre mühendisliği harici ziraat vb. anabilim dallarında yüksek lisans yaparsa yüksek mühendis ünvanını kesinlikle alamaz.
    sadece o alanda yüksek lisans yapmış olur.
    O zaman farklı bölümde yapmanın manası nedir hocam neden yapayım mesela?
  • 22-12-2017, 00:03:20
    #6
    Farklı bir bölümde yapmanın avantajı saece bölümünüz ve o alan ortak bir konu ve ilgilendiğiniz konu diğer bölüm hocası uzmanlığı daha fazla ise yapmanı tavsiye ederim.
    Ama "Yüksek Mühendis" ünvanı için yapacaksanız kendi bölümüzde yapmmanız gerekiyor.
  • 22-12-2017, 00:06:47
    #7
    Üyeliği durduruldu
    yaslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Farklı bir bölümde yapmanın avantajı saece bölümünüz ve o alan ortak bir konu ve ilgilendiğiniz konu diğer bölüm hocası uzmanlığı daha fazla ise yapmanı tavsiye ederim.
    Ama "Yüksek Mühendis" ünvanı için yapacaksanız kendi bölümüzde yapmmanız gerekiyor.
    Tamam da hocam yüksek muhendis olmuyorsa ne oluyor boşa mı yuksek lısans yapmış oluyor
  • 22-12-2017, 00:11:36
    #8
    emirkaboglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam da hocam yüksek muhendis olmuyorsa ne oluyor boşa mı yuksek lısans yapmış oluyor
    askerliği uzatmış oluyorsun +2 sene deneyim olarak alınıyor yüksek lisans, öğretim görevlisi ve araştırma görevlisi olarak üniversitelere başvuru yapabiliyorsun, kamuya girdin mi yüksek dereceden başlıyorsun ve maaştında az biraz artış oluyor emekli ikramiyende az biraz artış oluyor gibi gibi
  • 22-12-2017, 00:17:22
    #9
    Üyeliği durduruldu
    PaSaSa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    askerliği uzatmış oluyorsun +2 sene deneyim olarak alınıyor yüksek lisans, öğretim görevlisi ve araştırma görevlisi olarak üniversitelere başvuru yapabiliyorsun, kamuya girdin mi yüksek dereceden başlıyorsun ve maaştında az biraz artış oluyor emekli ikramiyende az biraz artış oluyor gibi gibi
    Pek bişe yokmuş hocam ya 75 aldık girebiliyorum ama nasıl yapsam karar veremedım bakalım nasip