• 26-07-2013, 19:40:50
    #10
    EFK4N adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben ilk şeyde yerleştim. ben şimdi ek kontenjanda istesem tercih yapamayacakmıyım ?

    hayır ek tercih : ilk tercih verip hic bir bölüm kazanamayanlar icindir
  • 26-07-2013, 20:05:32
    #11
    q0x
    Üyeliği durduruldu
    EFK4N adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben ilk şeyde yerleştim. ben şimdi ek kontenjanda istesem tercih yapamayacakmıyım ?
    Hayır Hocam tercih hakkınız bitti, anca seneye ya da kazandıgınız bölüme kayıt olacaksınız
  • 26-07-2013, 20:23:03
    #12
    Ek tercihlerle ilgili çok önemli bir detayı söylemek istiyorum, tablo 4'den tercih yapacak olanların almış olduğu puan, tercih etmek istedikleri yere girmiş en son öğrencinin puanından yüksek olması gerekiyor. Yani xxxx üniversitesinin yyy bölümüne girmek istiyorsanız oraya girmiş en son öğrencinin puanından daha yüksek bir puanınız olması gerek ki tercih hakkınız olsun.

    Alıntı
    Merkezî yerleştirmede kontenjanı dolan ve en küçük puanı oluşan, ancak yerleştirilen adaylardan
    birkaçının kayıt yaptırmaması nedeniyle kontenjan açığı oluşan lisans programlarını ve Tablo 3B’deki ön
    lisans programlarını, yalnız programın en küçük puanına eşit veya daha büyük puana sahip olan adaylar
    tercih edebilecektir. Tablo 3A’daki ön lisans programları için en küçük puan koşulu aranmayacaktır.
  • 26-07-2013, 20:40:50
    #13
    Sophisticated adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ek tercihlerle ilgili çok önemli bir detayı söylemek istiyorum, tablo 4'den tercih yapacak olanların almış olduğu puan, tercih etmek istedikleri yere girmiş en son öğrencinin puanından yüksek olması gerekiyor. Yani xxxx üniversitesinin yyy bölümüne girmek istiyorsanız oraya girmiş en son öğrencinin puanından daha yüksek bir puanınız olması gerek ki tercih hakkınız olsun.
    Çok önemli bi bilgi teşekkür ederim, bu ösym'nin hangi klavuzunda yazıyor ben göremedim de.
  • 26-07-2013, 21:28:34
    #14
    HuluStyle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok önemli bi bilgi teşekkür ederim, bu ösym'nin hangi klavuzunda yazıyor ben göremedim de.
    http://www.osym.gov.tr/belge/1-13704...-kilavuzu.html

    Henüz bu yılın ek yerleştirme kılavuzu çıkmadı ama yıllardır aynı şart var bu sene de değişeceğini zannetmiyorum.
  • 26-07-2013, 22:54:40
    #15
    Sophisticated adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ek tercihlerle ilgili çok önemli bir detayı söylemek istiyorum, tablo 4'den tercih yapacak olanların almış olduğu puan, tercih etmek istedikleri yere girmiş en son öğrencinin puanından yüksek olması gerekiyor. Yani xxxx üniversitesinin yyy bölümüne girmek istiyorsanız oraya girmiş en son öğrencinin puanından daha yüksek bir puanınız olması gerek ki tercih hakkınız olsun.
    Peki bir şey sormak istiyorum;

    En son giren öğrencinin puanı dediğiniz puan veya sıralama; Bu yılın mı yoksa geçen yılın mı?
    Bu yılın ise, açıklanacak mı acaba bu?
  • 26-07-2013, 23:08:36
    #16
    MeyT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki bir şey sormak istiyorum;

    En son giren öğrencinin puanı dediğiniz puan veya sıralama; Bu yılın mı yoksa geçen yılın mı?
    Bu yılın ise, açıklanacak mı acaba bu?
    Tabii ki açıklanacak. Ek tercih yerleştirme formunda en düşük puan bölümü olur. Eğer sizin puanınız o puandan düşükse başka bir tercih yapmak zorundasınız.
  • 27-07-2013, 00:03:36
    #17
    Sophisticated adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tabii ki açıklanacak. Ek tercih yerleştirme formunda en düşük puan bölümü olur. Eğer sizin puanınız o puandan düşükse başka bir tercih yapmak zorundasınız.
    Merhaba,

    http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuma...SYS/Tablo4.pdf

    Burada kontenjan ve yerleşen sayısı var.
    Misal Abant izzet sınıf öğretmenliği bölümü 274 puan ile kapatmış.
    Başvuru sonrası tercih yapmayan ve boş kaldıktan sonraki ek tercih klavuzunda min puan 274 olarak mı gözükecek yoksa çıkan öğrenci sonrası en son alınan puan 250 vs puan mı baz alınacak. Biraz karışık oldu umarım anlatabilmişimdir.
  • 27-07-2013, 00:54:02
    #18
    Üyeliği durduruldu
    Sophisticated adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ek tercihlerle ilgili çok önemli bir detayı söylemek istiyorum, tablo 4'den tercih yapacak olanların almış olduğu puan, tercih etmek istedikleri yere girmiş en son öğrencinin puanından yüksek olması gerekiyor. Yani xxxx üniversitesinin yyy bölümüne girmek istiyorsanız oraya girmiş en son öğrencinin puanından daha yüksek bir puanınız olması gerek ki tercih hakkınız olsun.
    3A'da aranmıyor dediğine göre sınavsız geçişlerde aranmıyor bu oyle mi ?