• 26-07-2013, 04:18:10
    #1
    Merhaba,

    Arkadaşlar sonuçlar açıklandı kazananları tebrik ederim.
    Ama yerleştirilemeyenler içinde bir burukluk üzüntü var, bazıları için ise yanlış tercih yüzünden son bir umut ek tercihler var.

    Not: 2012 tercih klavuzu şu şekilde, büyük ihtimal 2013 benzeri olur. Ek tercih yayınlanmadan önce aşağıdaki bilgiler size yardımcı olacaktır.
    --
    Alıntı
    Kimler ek yerleştirme kontenjanlarından faydalanabilecek?

    Ek yerleştirme kontenjanı olan bir bölümü tercih edebilmek için en az kaç puan gerekiyor? ÖSYS Ek Yerleştirme'de kaç tercih yapma hakkı var?

    Adaylar ek yerleştirme kontenjanlarını tercih ederken nelere dikkat etmeli?
    ÖSYS Ek yerleştirmede, ek kontenjanları tercih edebilmek için merkezi yerleştirmeyle YGS veya LYS puanına göre hiçbir yükseköğretim programına yerleşmemiş olmak gerekiyor.

    Bunun iki istisnası var: İlk yerleştirmede kontenjansız açıköğretim programlarına yerleşenler ile özel yetenek sınavıyla öğrenci alan programlara yerleşenler ek kontenjanlardan faydalanabiliyor.
    İlk yerleştirmede bir yükseköğretim programına yerleşen ama kayıt yaptırmayanlar da ek yerleştirme döneminde tercih hakkına sahip olmayacak.
    Ek yerleştirme tercih kılavuzunda Tablo 3-B’de yer alan önlisans programları ile Tablo-4’teki lisans programları arasında taban puanı belirtilmiş olanları tercih edebilmek için adayların ilgili puanının tercih edeceği programın taban puanının üzerinde olması gerekiyor.

    Ancak, kılavuzda yer alan programları tercih edebilmek için herhangi bir taban puan belirtilmemişse, barajı geçmek yani önlisans programları için en az 140, lisans programları için en az 180 puan almak yeterli olacak.
    Ayrıca, Tablo 3-A’da yer alan önlisans programları için de taban puan şartı aranmıyor.
    Ek yerleştirmede toplam 12 tercih hakkı var.

    2012 ÖSYS Ek Yerleştirme tercih başvurularının internet üzerinden Ekim'in ilk haftasına yapılması bekleniyor. Adaylar ek kontenjanlara ÖSYM tarafından merkezi yerleştirme ile yerleştirilecek. Ek yerleştirme ile herhangi bir yükseköğretim programına yerleşen adayların kayıtları, sonuçların açıklanmasını takip eden 5 iş günü içinde yapılacak.

    Aday ek yerleştirme döneminde tercih ettiği bir programa yerleştiği takdirde, aynı ilk yerleştirmede olduğu gibi, gelecek yıl yapılacak YGS-LYS sınavında ortaöğretim başarı puanı yarı yarıya düşüyor. Bu yüzden adayların ek yerleştirmede yalnız okumak isteyecekleri programları tercih etmeleri büyük önem taşıyor.
  • 26-07-2013, 04:23:49
    #2
    q0x
    Üyeliği durduruldu
    10 eylül gibi başlar, Üniversite kazanan ilk adayların tamamı kazandıkları halde başvurmayacaklar kayıt süresi icinde başvurusu yapılmayan kontenjan ve simdiki haliyle boş kalan bölümleri toplayıp kılavuz yayınlıyacaklar. Ona göre tercihler yapılacak.
  • 26-07-2013, 04:35:04
    #3
    q0x adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    10 eylül gibi başlar, Üniversite kazanan ilk adayların tamamı kazandıkları halde başvurmayacaklar kayıt süresi icinde başvurusu yapılmayan kontenjan ve simdiki haliyle boş kalan bölümleri toplayıp kılavuz yayınlıyacaklar. Ona göre tercihler yapılacak.
    Evet tam detayıyla bu şekilde. Bende böyle diye biliyorum.
  • 26-07-2013, 04:46:07
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Evet arkadaşlar anlayan arkadaşlara bir sorum var geçiş hakkım ile izmir ve yakın cevresinde hiçbir yere yerlesemedim. Şimdi ek tercihlerde Özel üniversiteleride yazıcam yaşar , gezi ve izmir üni. sizce devlet ünileri gelmedi bunları yazsam gelirler mi ? gelme şansı var mı ?
  • 26-07-2013, 04:47:53
    #5
    q0x
    Üyeliği durduruldu
    KuzeyReklam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet arkadaşlar anlayan arkadaşlara bir sorum var geçiş hakkım ile izmir ve yakın cevresinde hiçbir yere yerlesemedim. Şimdi ek tercihlerde Özel üniversiteleride yazıcam yaşar , gezi ve izmir üni. sizce devlet ünileri gelmedi bunları yazsam gelirler mi ? gelme şansı var mı ?
    yazacağınız bölüm ve ösym sınavında aldığınız puan başarı sırası ile türünü belirtirsseniz yardımcı olabilirim
  • 26-07-2013, 05:02:17
    #6
    Üyeliği durduruldu
    q0x adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yazacağınız bölüm ve ösym sınavında aldığınız puan başarı sırası ile türünü belirtirsseniz yardımcı olabilirim
    sınava girmedim geçiş hakkım ile geçeceğim. bilg. programcılıgı yazabiliyorum birtek çünkü webtasarım mezunuyum liseden
  • 26-07-2013, 18:35:23
    #7
    q0x
    Üyeliği durduruldu
    KuzeyReklam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sınava girmedim geçiş hakkım ile geçeceğim. bilg. programcılıgı yazabiliyorum birtek çünkü webtasarım mezunuyum liseden

    Hocam eml hakkında pek bilgi sahibi değilim. Bir de söylediğini özel ünilerde kontenjan dolmuş. tabi ek tercih kılavuzu açıklanınca boş kontenjanları göreceksiniz. eğer ki özel düşünürseniz istanbulda nişantaşı üniversitesi var oraya gitme şansınız var sanırsam
  • 26-07-2013, 18:43:17
    #8
    Kılavuzlar eylülün ortasında açıklarlar mı ? Sonlarına bırakmazlar demi ?
  • 26-07-2013, 19:06:32
    #9
    Üyeliği durduruldu
    q0x adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    10 eylül gibi başlar, Üniversite kazanan ilk adayların tamamı kazandıkları halde başvurmayacaklar kayıt süresi icinde başvurusu yapılmayan kontenjan ve simdiki haliyle boş kalan bölümleri toplayıp kılavuz yayınlıyacaklar. Ona göre tercihler yapılacak.
    ben ilk şeyde yerleştim. ben şimdi ek kontenjanda istesem tercih yapamayacakmıyım ?