• 27-07-2013, 02:02:08
    #19
    HuluStyle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuma...SYS/Tablo4.pdf

    Burada kontenjan ve yerleşen sayısı var.
    Misal Abant izzet sınıf öğretmenliği bölümü 274 puan ile kapatmış.
    Başvuru sonrası tercih yapmayan ve boş kaldıktan sonraki ek tercih klavuzunda min puan 274 olarak mı gözükecek yoksa çıkan öğrenci sonrası en son alınan puan 250 vs puan mı baz alınacak. Biraz karışık oldu umarım anlatabilmişimdir.
    Bu sene o bölüme en düşük puanla girmiş olan öğrenin puanı baz alınıyor. Eğer sizin ki ondan düşükse o bölümü yazamıyorsunuz.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 02:02:08 -->-> Daha önceki mesaj 02:00:31 --

    KuzeyReklam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3A'da aranmıyor dediğine göre sınavsız geçişlerde aranmıyor bu oyle mi ?
    Evet sınavsız geçişler ve özel yetenek sınavı ile alınan programlar böyle bir kural yok.
  • 27-07-2013, 06:28:20
    #20
    Sophisticated adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Evet sınavsız geçişler ve özel yetenek sınavı ile alınan programlar böyle bir kural yok.
    Hayır sanırım 3a'da komple taban puan olayı yok sanırım, yanlışsam lütfen düzeltiniz.

    Ek yerleştirme tercih kılavuzunda Tablo 3-B’de yer alan önlisans programları ile Tablo-4’teki lisans programları arasında taban puanı belirtilmiş olanları tercih edebilmek için adayların ilgili puanının tercih edeceği programın taban puanının üzerinde olması gerekiyor.
    Ancak, kılavuzda yer alan programları tercih edebilmek için herhangi bir taban puan belirtilmemişse, barajı geçmek yani önlisans programları için en az 140, lisans programları için en az 180 puan almak yeterli olacak.
    Ayrıca, Tablo 3-A’da yer alan önlisans programları için de taban puan şartı aranmıyor.
  • 27-07-2013, 11:41:05
    #21
    Mesela benim puanım 380,412 giremediğim yer 380,706 eğer ek tercihlerde boş kontenjan varsa tercih yapabilir miyim ?

    Vee tahminen ek kontenjan zamanında yeni bölümler açılacak sanırım ama bu bölümlerden bazıları Pdr, sosyal hizmet, ilköğretim din kültürü öğretmenliği gibi bölümler olur mu sizce ?
  • 27-07-2013, 16:18:00
    #22
    HakikaT66 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mesela benim puanım 380,412 giremediğim yer 380,706 eğer ek tercihlerde boş kontenjan varsa tercih yapabilir miyim ?

    Vee tahminen ek kontenjan zamanında yeni bölümler açılacak sanırım ama bu bölümlerden bazıları Pdr, sosyal hizmet, ilköğretim din kültürü öğretmenliği gibi bölümler olur mu sizce ?
    Yapamazsınız ek tercih, puanınızın o puandan düşük olduğu için.
    Ek kontenjanda kazanıp kayıt yaptırmayan öğrencilerin olduğu bölümler olur ekstra yeni bölüm açmazlar diye biliyorum.
  • 27-07-2013, 16:21:29
    #23
    Rasty adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapamazsınız ek tercih, puanınızın o puandan düşük olduğu için.
    Ek kontenjanda kazanıp kayıt yaptırmayan öğrencilerin olduğu bölümler olur ekstra yeni bölüm açmazlar diye biliyorum.
    Geçen sene benim istediğim bölümden 7 üniversitede açılmış ama ek tercihlerde..

    Alttakide geçen senenin kılavuzu hakkındaki bilgi.

    Alıntı
    2012-2013 öğretim yılı için merkezi yerleştirmede boş kalan, yerleştirilen adayların kayıt yaptırmaması nedeniyle boşalan ve 2012-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu yayımlandıktan sonra açılan yükseköğretim programlarının kontenjanlarına 2012-ÖSYS sonuçlarına göre ÖSYM tarafından ek yerleştirme yapılacaktır.
  • 02-09-2013, 17:15:09
    #24
    ek tercih tarihleri belli oldu mu acaba?