Selam dostlar.
BİR EV ALMAYA NİYETLENDİK FİYAT 2245
EVİ EV SAHİBİ 5 YIL dolmadan satıyor. burada sanırım değer artışı vergisi odemesi gerekecek.
Bu nedenle evin değerini tapuda 1300 gösterebileceğini söylüyor.
biz güvenli ödemeyle ödeme yapacağımızı söyledik paraın tamamını ileride bu satıştan bize bir sorumluluk doğarmı
ev sahibi rayici düşük gösteriyor.
Biz ev sahibine ibandan göndereceğiz dedik paranın tamamını
evi 2022 de 170 bin göstermiş.
Vergi borcu çıkarmı (Ev Alımı)
14
●696
- 12-01-2026, 14:18:08Prosedür neyse onu uygulayıp başınızın ağrımaması için gerekenleri yapın. Size bi ödeme çıkmıyor ödesin ev sahibi. Devlet şu an nefesten alacağı vergiyi planlıyor. Riske gerek yok. Vergisini ödesin ev sahibi
Not:
Senin alış bedelin tapuda 1300 görünür. 5 yıl dolmadan satarsan kazanç çok yüksek görünür daha fazla vergi ödersin - 12-01-2026, 14:22:03vergi öderse 500-600 bin vergi ödemesi gerekeceğini sölüyor.bende hesapladım o fiyata çıkıyor. bunu ödemek istemiyorvelmut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Biz ibandan göndersek o ne gösterirse göstersin bize bir ceza yansırmı sizce - 12-01-2026, 14:24:37Düşük rayiç bedellerini tespit edip yeni fiyatından değerlendirme yapıyorlar şuan. Yarısını sizin ödemeniz gerekiyor, yarısını ev sahibinin. Ama gelir vergisini kendisi ödeyecek sadece. Düşük gösterilirse size ekstra olarak satıştan vergi ve cezası çıkar. Ama ev sahibinin gelir vergisini de ödemesi gerekir o sizi bağlamaz.
- 12-01-2026, 14:27:50r10maina adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam 2023 Yılında evimizi 1.250.000 TL'ye değerinden göstererek sattık, 1 hafta sonra 1.750.000 TL'ye ev aldık, aldığımız adam satışı 800.000 (Belediyede çıkan rayic bedel) gösterelim dedi biz de cahillik edip kabul ettik, tam 2 sene sonra vergi dairesinden eve geldiler ellerinde tutanak ile, alıcı olarak bize 40.000 TL vergi farkı, 35.000 TL ceza kestiler toplamda 75.000 TL ceza ödedik 2 sene sonra. Vergi memurlarına sorduğumda vergi dairelerinde bununla ilgili birimler olduğunu 2 senede bir denetleme yaptıklarını belirttiler. Diyeceğim o ki değeri ne ise, kaç paraya aldıysanız onu gösterin yoksa tecrübe konuşuyor başınız çok ağırır..
Edit: Yazmayı unutmuşum, satıcıya daha fazla miktar ile ceza gittiğini de belirttiler. - 12-01-2026, 14:31:10Çoğu kişi mecburen bunu yapıyor çünkü her satışta 500-600k vergi vermek mantıklı değil, yarın sattığınızda bir daha 500-600k vergi mi verilir. Tanıdığım tanımadığım insanların çoğu böyle sorun yaşayanıda görmedim ama yinede karar sizin.
edit: 10-20 yıldır bunu yapanlarada şahit oldum hala sorun yaşamamışlar bugün bile konusu açıldı hatta sordum sorun yoktu
