r10maina adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Selam dostlar.
BİR EV ALMAYA NİYETLENDİK FİYAT 2245
EVİ EV SAHİBİ 5 YIL dolmadan satıyor. burada sanırım değer artışı vergisi odemesi gerekecek.
Bu nedenle evin değerini tapuda 1300 gösterebileceğini söylüyor.
biz güvenli ödemeyle ödeme yapacağımızı söyledik paraın tamamını ileride bu satıştan bize bir sorumluluk doğarmı
ev sahibi rayici düşük gösteriyor.
Biz ev sahibine ibandan göndereceğiz dedik paranın tamamını

evi 2022 de 170 bin göstermiş.

Hocam 2023 Yılında evimizi 1.250.000 TL'ye değerinden göstererek sattık, 1 hafta sonra 1.750.000 TL'ye ev aldık, aldığımız adam satışı 800.000 (Belediyede çıkan rayic bedel) gösterelim dedi biz de cahillik edip kabul ettik, tam 2 sene sonra vergi dairesinden eve geldiler ellerinde tutanak ile, alıcı olarak bize 40.000 TL vergi farkı, 35.000 TL ceza kestiler toplamda 75.000 TL ceza ödedik 2 sene sonra. Vergi memurlarına sorduğumda vergi dairelerinde bununla ilgili birimler olduğunu 2 senede bir denetleme yaptıklarını belirttiler. Diyeceğim o ki değeri ne ise, kaç paraya aldıysanız onu gösterin yoksa tecrübe konuşuyor başınız çok ağırır..

Edit: Yazmayı unutmuşum, satıcıya daha fazla miktar ile ceza gittiğini de belirttiler.