• 16-10-2025, 13:20:01
    #1
    Merhabalar, eski işimden çıkalı üç ay oluyor sigortamı yatırmıyorlar ama çıkışımı da yapmıyorlar ve işverene de ulaşamıyorum umursamazlar. Şimdi farklı iş yerinden çıkacağım işsizlik ücreti alabilir miyim bu durumda bilen varmı?
    Ve çıkışımı nasıl yapacağım bilgisi olan lütfen yazabilir mi?
  • 16-10-2025, 13:23:55
    #2
    farklı iş yerinden çıkacağım derken yeni iş buldunuz ve oradan da mı ayrılıyorsunuz? yeni işe girişiniz nasıl yapıldı önceki çıkış vermediyse? işsizlik şartları var minimum gün ve işten çıkarılmak gibi, büyük ihtimal karşılamıyorsunuz bu şartları
  • 16-10-2025, 13:24:34
    #3
    SGK'ya durumu bildirmeyi denediniz mi hocam bence orada bir çözüm yolu önerirler illaki.
  • 16-10-2025, 13:27:52
    #4
    SGK şikayeti bas, 3 aydır sigortasız çalışıyorum diye, bak nasıl çıkarıyorlar.
  • 16-10-2025, 13:45:07
    #5
    Mevzuat değişmediyse ve yanlış hatırlamıyorsam, bir yerde çalışıyor görünüyorsan işsizlik maaşı alamazsın. Çıkışı yapmadılarsa bunun maliyeti işverenin üzerine bilenecektir. İşsizlik maaşı alamazsın ama SGK hizmet süren artar. İstersen 170'i ara, danış.
  • 16-10-2025, 14:12:06
    #6
    aglooka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    farklı iş yerinden çıkacağım derken yeni iş buldunuz ve oradan da mı ayrılıyorsunuz? yeni işe girişiniz nasıl yapıldı önceki çıkış vermediyse? işsizlik şartları var minimum gün ve işten çıkarılmak gibi, büyük ihtimal karşılamıyorsunuz bu şartları
    Karşılıyorum hocam, başka işe girdim bu işte tüm şartları karşılıyorum ama diğer işte hala çalışıyor görünüyorum. Ama sigortamıda yapmıyorlar sadece giriş var
    Osmanlihitafi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    SGK'ya durumu bildirmeyi denediniz mi hocam bence orada bir çözüm yolu önerirler illaki.
    Bildirdim mahkemeye başvurun diyorlar o da 2 yıl sürer en az
    Mydn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    SGK şikayeti bas, 3 aydır sigortasız çalışıyorum diye, bak nasıl çıkarıyorlar.
    Aradım şikayet ettim çıkış yaptım ama çıkışımı vermediler diye ama bir şey değişmedi
    deeprock2 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mevzuat değişmediyse ve yanlış hatırlamıyorsam, bir yerde çalışıyor görünüyorsan işsizlik maaşı alamazsın. Çıkışı yapmadılarsa bunun maliyeti işverenin üzerine bilenecektir. İşsizlik maaşı alamazsın ama SGK hizmet süren artar. İstersen 170'i ara, danış.
    Aslında şöyle hocam, sigortamı yapmıyorlar sadece giriş var bu durumda işsizlik alabilir miyim?
  • 16-10-2025, 15:04:32
    #7
    Dedikleriniz tutarsız görünüyor. "Girişim var, çıkışımı yapmadılar" ile "sigortamı yapmıyorlar" birbirinin zıttı. "Sigortamı yapmıyorlar" demek çıkışın yapılmış demektir. Bence e-devlete bir daha bakın. Hizmet dökümünde görürsünüz. Muhtemelen çıkışınızı yapmışlardır. Çünkü işverenin en dikkat ettiği noktalardin biri budur. Anında çıkışını yaparlar. Neden uzatıp gereksiz maliyet oluştursun?
  • 16-10-2025, 18:00:40
    #8
    deeprock2 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dedikleriniz tutarsız görünüyor. "Girişim var, çıkışımı yapmadılar" ile "sigortamı yapmıyorlar" birbirinin zıttı. "Sigortamı yapmıyorlar" demek çıkışın yapılmış demektir. Bence e-devlete bir daha bakın. Hizmet dökümünde görürsünüz. Muhtemelen çıkışınızı yapmışlardır. Çünkü işverenin en dikkat ettiği noktalardin biri budur. Anında çıkışını yaparlar. Neden uzatıp gereksiz maliyet oluştursun?
    Hocam tutarsızlık yok özelden sgk dökümüde atabilirim. 2 ay çalıştıö sgk yaptılar sonra çıktım sgk yapmıyorlar ama çıkışımıda vermemişler şehir dışı olduğu için ulaşamıyorumda. Bunun neresinde tutarsızlık var çok basit anlattım zaten
    3 aydır sigortamı yapmamışlar boş görünüyor ama çıkışımda yok hala sadece giriş var
  • 16-10-2025, 18:06:02
    #9
    son 3 yılda en az 600 gün sigortanız yoksa ve son 120 gün sigortanız önemli. dediğiniz gibi 3 aydır primsiz (sıfır) bildirildi ise işsizlik maaşı alamazsınız. son 4 ay primleriniz (sadece raporlu olursanız muaf) eksiksiz yatmak zorunda.