• 16-08-2025, 22:43:43
    #19
    Caty adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siz bireysel olarak silahlanıın o halde. İki tarafında silahı olacağına göre, konuşmaya ihtiyacınız yok. Vurun birbirinizi.

    Bizim bireysel silahlanmaya karşı olmamızın, silah korkusu olduğunu düşünmeniz çok cahilce bir davranış. Bir insan silahtan neden korksun ki? Konuyu zaten silah korkusu olarak görüyorsanız, hiç anlamamışsınızdır. Zaten iletişim kabiliyeti olmayan bireylerin, ellerine silah vererek ne çıktısı almayı hedefliyorsunuz? Konuşmaya mı başlayacaklar silah var diye? Arkadaş mı olacaklar? En fazla iki taraf birbirine sıkar.

    Siz eğer elinde silah olmayan halkı eğitemiyorsanız, eline silah aldıklarında eğitebileceğinizi mi sanıyorsunuz? Şu anda bir şansınız var ise, o evrede bu şansınız olmayacak.

    Oturup ABD örneğini derinlemesine inceleyin. En fazla daha kapsamlı seri katiller ya da suç örgütleri yetiştirirsiniz. Daha kültürlü hale gelmezsiniz. İnsanlar birbirlerine nefsi müdafa adı altında sıkmak için tonla nedene sahip olur. Trafik polisi bile sizi durdurduğunda kendi can güvenliği için, silah olduğunu sandığı bir şey için sizi vurabilir. Finalde yine başladığınız yere dönersiniz.

    Şu soruyu soracaksınız:
    Silahlanmayı neden istediniz?
    Silahlandıktan sonra bu nedene çare bulabildiniz mi?

    Örneğiniz: Magandalardan kurtulmak vb.
    Eylem sonucu: Adamlar hala aynı. Neden? Çünkü yaptığınız eylemin onların yaşam biçimlerine etkisi %0.

    Adamın dayısı varsa, dayısı olmaya devam edecek. Cahilse, cahil kalmaya devam edecek. Silahlıysa, yine silahlı olmaya devam edecek. Etkiniz pozitif değil, sadece daha negatif olabilir. Gizli kapalı küçük bir silaha sahip olan adamın eline, tam otomatik silahlar almak için yasal zemin vermiş olursunuz. Hepsi bu.

    Siz silahlanmak istiyorsanız, mazeret aramayın bence. Gidin silahlanın. Konunun, hedef gösterilen kitleye zerre kadar etkisi yok.
    Neden iki tarafta da silah olunca konuşmak yerine birbirimizi vuruyoruz anlamadım. Silah konuşmayı bilmeyip sizin veya ailenizin can güvenliğini tehlikeye atan birisi olunca kullanılır.

    Anlamadığınız nokta şu: iletişim kabiliyeti olmayan insanlar zaten silahlanmış durumda ve aramızda geziyor. Yani devletin onlara silahlanma hakkı tanımasına gerek yok. Eğitimsiz, kural tanımayan kısaca “hırt” dediğimiz kişiler çok kolay silahlanıp ilk fırsatta bunu kullanıyor ve eğitimli, ülkeye faydası olan kişilerin hayatına son veriyor.

    Ben sadece kendimi koruyabilmek istiyorum. Bu yüzden de bireysel silahlanmayı savunuyorum. Siz makale de yazsanız günün sonunda karşınıza çıkan bir “hırt” sizi ve ailenizi tehdit edebilir. Gün geçtikçe bu ihtimal daha da artıyor.

    Bahse konu olan kitleye etkisi olur veya olmaz. Orasını bilemiyorum. Ancak diğer aklı başında olan kitleye etkisinin olacağını düşünüyorum.

    Yani kısacası ben canımı yolda bulmadım. Ailemi de öyle. Dışarıdaki magandaların en ufak şeyde silah çekip hayatımı karartabilecek olması ihtimali beni rahatsız ediyor. Bu kişilere karşı siz savunmasız dolaşmak istiyorsanız veya ailenizin dolaşmasını istiyorsanız siz bilirsiniz ben öyle olmayacağım. Hazırlıklı olacağım.
  • 16-08-2025, 22:52:24
    #20
    bilimokur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neden iki tarafta da silah olunca konuşmak yerine birbirimizi vuruyoruz anlamadım. Silah konuşmayı bilmeyip sizin veya ailenizin can güvenliğini tehlikeye atan birisi olunca kullanılır.

    Anlamadığınız nokta şu: iletişim kabiliyeti olmayan insanlar zaten silahlanmış durumda ve aramızda geziyor. Yani devletin onlara silahlanma hakkı tanımasına gerek yok. Eğitimsiz, kural tanımayan kısaca “hırt” dediğimiz kişiler çok kolay silahlanıp ilk fırsatta bunu kullanıyor ve eğitimli, ülkeye faydası olan kişilerin hayatına son veriyor.

    Ben sadece kendimi koruyabilmek istiyorum. Bu yüzden de bireysel silahlanmayı savunuyorum. Siz makale de yazsanız günün sonunda karşınıza çıkan bir “hırt” sizi ve ailenizi tehdit edebilir. Gün geçtikçe bu ihtimal daha da artıyor.

    Bahse konu olan kitleye etkisi olur veya olmaz. Orasını bilemiyorum. Ancak diğer aklı başında olan kitleye etkisinin olacağını düşünüyorum.

    Yani kısacası ben canımı yolda bulmadım. Ailemi de öyle. Dışarıdaki magandaların en ufak şeyde silah çekip hayatımı karartabilecek olması ihtimali beni rahatsız ediyor. Bu kişilere karşı siz savunmasız dolaşmak istiyorsanız veya ailenizin dolaşmasını istiyorsanız siz bilirsiniz ben öyle olmayacağım. Hazırlıklı olacağım.
    Bu kişileri kayda alıp, dava etmelisiniz.
    Konuyu halka açık ve basının takip ettiği bir dava haline getirmelisiniz.
    Uluslararası basına yansıtmalısınız.
    Bir şey aşırı popüler olduğunda, devlet kendi koruduğu insana karşı bile eylem yapmak zorunda kalır.

    Kamboçya'da birini silahla vurup öldürün, $100 verdiğiniz polis sizi salar.
    Vurduğunuz kişi çok önemli biriyse, $2000'ın açmayacağı kapı yoktur.
    Ancak, konu basına yansır ve ülke genelinde duyulursa, Kamboçya'da bile serbest bırakılamaz hale gelirsiniz.

    Kısaca, eğitim veremiyorsanız, ders verirsiniz. İçeriden çıkamayacak kadar gündemde tutarsanız, sonuç elde edersiniz.

    Silahlandığınızda ailenizi korumak için bir tanesine sıkmak zorunda kalacaksınız. İçeri gireceksiniz. Aileniz dışarıda, siz içerideyken, 7 sülalesi gelip ailenizi rahatsız edecek. Siz sessizce, yıllarca yapılan her şeyi izlemek zorunda kalacaksınız. Ha diyorsanız ki ailemi korumakta istemiyorum, silahı sadece gösteriş için alacağım. o halde gidip kuru sıkı alın. Bunun silahlanma ile ilişkisi yok.

    Kısaca, her ne senaryo ile gelirseniz gelin. İşin ucu dönüp dolaşıp size zarar verir. Silahın medeni insan iletişiminde bir yeri yoktur.
  • 16-08-2025, 22:55:58
    #21
    Hocam sokaklar hiç güvenli değil ya her 50 metreye bekçi lazım yada herkese kişisek silahlanma.
  • 16-08-2025, 23:00:10
    #22
    Caty adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu kişileri kayda alıp, dava etmelisiniz.
    Konuyu halka açık ve basının takip ettiği bir dava haline getirmelisiniz.
    Uluslararası basına yansıtmalısınız.
    Bir şey aşırı popüler olduğunda, devlet kendi koruduğu insana karşı bile eylem yapmak zorunda kalır.

    Kamboçya'da birini silahla vurup öldürün, $100 verdiğiniz polis sizi salar.
    Vurduğunuz kişi çok önemli biriyse, $2000'ın açmayacağı kapı yoktur.
    Ancak, konu basına yansır ve ülke genelinde duyulursa, Kamboçya'da bile serbest bırakılamaz hale gelirsiniz.

    Kısaca, eğitim veremiyorsanız, ders verirsiniz. İçeriden çıkamayacak kadar gündemde tutarsanız, sonuç elde edersiniz.

    Silahlandığınızda ailenizi korumak için bir tanesine sıkmak zorunda kalacaksınız. İçeri gireceksiniz. Aileniz dışarıda, siz içerideyken, 7 sülalesi gelip ailenizi rahatsız edecek. Siz sessizce, yıllarca yapılan her şeyi izlemek zorunda kalacaksınız. Ha diyorsanız ki ailemi korumakta istemiyorum, silahı sadece gösteriş için alacağım. o halde gidip kuru sıkı alın. Bunun silahlanma ile ilişkisi yok.

    Kısaca, her ne senaryo ile gelirseniz gelin. İşin ucu dönüp dolaşıp size zarar verir. Silahın medeni insan iletişiminde bir yeri yoktur.
    Katılmıyorum. Herkes medeni olursa silahın yeri o zaman yoktur.

    Ayrıca öldükten sonra eğitim, video kaydı, basın, dava vb bunların önemi kalmıyor.

    Ayrıca değişik şeyler söylüyorsunuz anlamak gerçekten güç. Ailenizi ölümden koruduktan sonra hapis yatmanın pişmanlığı mı olur? Aileyi koruyamadıktan sonra özgürce yaşamak yaşamak mı oluyor? Hırtın biri ailenize zarar verse yaşayabilir misiniz? Ben yaşayamam açıkçası.
  • 16-08-2025, 23:08:10
    #23
    Cahilligi silahla yok edemezsin. Ne yazık ki cehalet başka birsey değil.
  • 16-08-2025, 23:53:40
    #24
    bilimokur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Katılmıyorum. Herkes medeni olursa silahın yeri o zaman yoktur.

    Ayrıca öldükten sonra eğitim, video kaydı, basın, dava vb bunların önemi kalmıyor.

    Ayrıca değişik şeyler söylüyorsunuz anlamak gerçekten güç. Ailenizi ölümden koruduktan sonra hapis yatmanın pişmanlığı mı olur? Aileyi koruyamadıktan sonra özgürce yaşamak yaşamak mı oluyor? Hırtın biri ailenize zarar verse yaşayabilir misiniz? Ben yaşayamam açıkçası.
    Korkularınızı yendiğinizde, silah ihtiyacınız da kalmaz. Siz bana "silahtan mı korkuyorsun" derken, aslında silahtan korktuğunuzu birden fazla kere gösterdiniz. Mesajlarınıza bakın en basitinden. Karşı tarafın silahından korkuyorsunuz ve bunun için silahlanmak istiyorsunuz, size gayet medeni soru soran insanlara da sanki onlar silahtan korkuyormuş gibi tepki veriyorsunuz.

    Sizin fikirleriniz sabit. İhtiyacınız belli. Kendinize güvenmediğiniz için, silahı ailenizi koruyacak bir unsur olarak gösteriyorsunuz. Ancak, temelde aslında koruduğunuz şey ailenizde değil. Çünkü karşı tarafa sıkıp içeri girmeyi, öldürülmektense öldürmek olarak nitelendiriyorsunuz. Bir insan ailesini gerçekten korumak istediğinde, iki şeyi çok iyi bilir: 1- Ölemezsiniz, 2- Gidemezsiniz. Ailenizi bırakıp gittiğiniz tüm seçenekler, aileniz için yapılmış eylem değildir. Onları korudum bahanesi ile, hayatları boyunca yalnız bırakırsınız. Ve onları çok daha korumasız hale getirirsiniz. Bunu yapıp, sonra "ailem için yaptım, onu öldürdüm" diye mi avunacaksınız? Eşiniz de çocuğunuzda tamamen farklı bir hayata başlar. O evreden sonra hiçbir şey düzelmez. Öyle dönemler gelir ki "keşke ölseymişim" dersiniz. Çocuğunuz sizinle gurur mu duyacak sanıyorsunuz? Rüyanızda bile gerçekleşmeyecek bir şeyi konuşuyorsunuz. Kimse çocuğunuza babasının nerede olduğunu sormayacak mı? Bu nasıl bir bencilliktir?

    Sizi silaha yönlendiren şey, derinlerde sakladığınız korkularınız. Karşı tarafı silahsız etkisiz hale getirmeyi öğrendiğinizde, silah istemeyi bırakırsınız. O zamana kadar, padişah olsanız fikriniz değişmez. Çünkü bilmiyorsunuz. Kendinizi ve ailenizi nasıl savunacağınızdan haberdar değilsiniz. Ölüm korkusu size öldürmeyi normalleştiriyor.

    Ne inandığınız din, ne savunduğunuz vatan, ne de üyesi olduğunuz millet size adam öldürmeyi "hangi gerekçe ile olursa olsun" normalleştirmez. Bireysel silahlansanız dahi. Bireysel silahlanma maganda görüp sıkmak değildir. Bu gelince size vurma yetkisi gelmiyor. En fazla belinize silah verir. Bir benle karşılaşın bakalım o silah belden çıkabilecek mi? Sizin de öğrenmeniz gereken şey bu. Silahlı birini etkisiz hale getirmeyi öğrenin.

    Çok geçmiş olsun.
  • 16-08-2025, 23:59:42
    #25
    Silahtan korkmayın demişsiniz de hocam, o konuda belgeli birinciliğim var. Tespitiniz hatalı.
    Silahlandım diyelim. Her kafamı bozana sıksam gezerken kaç şarjör harcarım? Ben hesap edemiyorum.
    Mesela trafikte gereksiz korna çalınmasından nefret ediyorum. Birinin trafikte giderken gözü kör oldu, aracını durdurdu. Arkadasında konvoy gibi araç vardı. Neredeyse hepsi birden korna çalıyordu. İşime olan odağımı kaybetmeme sebep oldu. İnip aşağıya insanları bilgilendirip uyarsam başıma bir şeyler gelebilir. Bireysel silahlanma hakkı çıksa evimin balkonuna ağır makineli tüfek kurarak çözüm sağlayabilir miyim?
    Şaka bir yana, insanlar bakışlarıyla ateş eder olmuş. Bu daha korkutucu
  • 17-08-2025, 00:03:18
    #26
    Valla silahlanamdan önce cezaların caydırıcı olması lazım ve suçu işleyeni pişman edecek cezalar olması lazım.
  • 17-08-2025, 00:22:54
    #27
    Caty adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sence bireysel silahlanma gelse, senin baş örtülü annen mi silah alır, yoksa bu magandalar mı? Öneri güzel, ama önerinin kime yarayacağı iyice dikkat edilmesi gereken bir konudur. Türkiye'de bahçeye giren insanı vur yetkisi verseler, insanlar düşmanlarını bahçelerine çekerler.

    Bizim cehalete karşı silahlanmaya ihtiyacımız var. Bu da eğitimle olur. Bir ülke düşün ki Milli Eğitim Bakanı, "insanlar eğitim aldıkça bize oy vermiyorlar" diyebiliyor, üstelik halka açık bir şekilde. Şunun üzerine ne yapabilirsin ki?

    Bireysel silahlanmanın Türkiye'ye getireceği şey, adli vaka sayısının 3'e katlanması olur.
    İmzamı atarım, mantıklı ve de mükemmel görüş barındıran bir yorum.