• 10-08-2025, 22:14:24
    #1
    Merhaba,

    Birkaç ay içerisinde ön başvuru için gerekli şartları sağlıyor olacağız. Evlat edinmek konusunda kararlıyız fakat kafama takılan bir durum mevcut.

    Konuyu çok uzatmadan direkt konuya girmek istiyorum.

    Resmi sitede şöyle bir kısım var;


    Soru 18: Çocuğun Biyolojik Ebeveyni Ortaya Çıkabilir mi?
    -Evlat edinilen her çocuğun biyolojik ebeveyni günün birinde ortaya çıkarak çocuğunu arayabilir.
    -Verilen rıza kararından vazgeçme riski her zaman bulunmaktadır.

    https://www.aile.gov.tr/sss/cocuk-hi...dinme-hizmeti/

    1 yıl sonrasında evlat edinme davasının olumlu sonuçlanması durumunda da geçerli mi acaba bu durum? Yani biyolojik ailesi gelip istediği zaman çocuğu alabilir mi? Konu hakkında bilgi sahibi olanlar varsa yardımcı olabilirse sevinirim.
  • Kabul Edilen Cevap
    • Selam olsun,

      Öncelikle aldığınız karar için bir insan olarak çok ama çok mutlu oldum.
      Bir insanın hayatına dokunmak...
      Hayata şanssız başlamış bir çocuğa bu zorlu hayatta bir şans olmak nereden bakılırsa bakılsın çok güzel bir şey.
      Aynı araştırmaları ve belge süreçlerine girmiş biri olarak yazmak istedim.

      Evlatlık edinmede bahsettiğiniz konuda yaşanabilir sorunlar oluyor ama bunu çok dert etmemek lazım gelir zira insanın kendi çocuğu ailesini terk edebilir hatta zarar verebilir.
      Yani ihtimaller hep vardır sadece evlat edinirken değil.
      Bence biraz bu şekilde bakmanız lazım.

      Endişenizi yaşadığımdan bunları yazmak istedim.
      Sorunuza gelirsek...

      18 yaşını geçen bir insan gerçek ailesini aramak isteyebilir. Aile çocuğunu aramak isteyebilir. (Çok zor şartları ve çok çok nadir talep olur)
      Yani çocuğum benim rızam dışımda diye mahkeme açacak, bunu ispatlayacak vs.
      Bu şekilde durumlar çok çok azdır ve gerçekten tuhaf durumlardır.
      Mahkeme kararı olmadan ise kesinlikle biyolojik aile çocuğun bırakın kim olduğunu adını bile öğrenemez.

      Yasalara, maddelere takılmayın olasılık içeriyorsa elbette.
      Arayabilir mi? arayabilir. (Arar ama ben arıyorum diyerek değil mahkeme açması, mahkemeyi kazanması gibi zorlu bir süreçtir ki arayan sayısı yok denilecek sayılardadır.)

      Tekrardan bu güzel ve insana yakışan davranışınız için sizi kutlarım.
  • 10-08-2025, 22:18:06
    #2
    ChatGPT & Lisans Ürünleri
    Merhabalar, umarım hey şey gönlünüzce olur. Çok kritik bir iş yapıyorsunuz. Allah gönlünüze göre versin. Konu hakkında bilgim yok, en azından up olsun
  • 10-08-2025, 22:20:44
    #3
    Kişisel Rütbe
    kaanmetn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam neden kendiniz yapmıyorsunuz ? Yani başkasının çocuğunu sahiplenmek sizde gerçek babalık hissini uyandıracagini düşünüyor musunuz konudan bağımsız bir yorum af buyrun
    Talha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Görkem bey Müslüman mısınız? Konuyla ilgili bir takım hassasiyetler var onlara riayet etmeniz ahiretiniz için faydalı olur.
    Arkadaşlar bunlar nasıl soru? Arkadaş ne yazmış siz neler diyorsunuz
  • 10-08-2025, 22:20:59
    #4
    Regnos.com
    Yav nerede saçma şey varsa onları sormuşsunuz nasıl insanlarsanız.
  • 10-08-2025, 22:21:45
    #5
    Seo Hizmetleri
    kaanmetn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam neden kendiniz yapmıyorsunuz ? Yani başkasının çocuğunu sahiplenmek sizde gerçek babalık hissini uyandıracagini düşünüyor musunuz konudan bağımsız bir yorum af buyrun
    hocam kiminin durumu iyidir kendi yapar onun yanına da evlat edinmek isteyebilir iyilik olarak. kimine de Allah nasip etmemistir hastaligi vardir. Yani herkesin aklına gelebilir isteyen herkesin . bu tarz yorumla farkında olmadan kalp kırmış olabilirsiniz. uyarı maksatli yazmak istedim. umarım yazınızı duzenlersiniz bende daha sonra sizinle ilgili olan kısmı duzenlerim.

    Hocam evlat edindikten sonra belirli yaştan sonra psikolog eşliğinde gerçek ana babası soylenmek zorunda. daha sonrasinda biyolojik olarak kanıtlasa dahi koruyucu ailede kalıyor. (kaçırılma veya deprem gibi sebepler haricinde ailelerinden kopma gibi durumlar hariç) benim bilgim bu sekilde
  • 10-08-2025, 22:22:39
    #6
    kaanmetn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam neden kendiniz yapmıyorsunuz ? Yani başkasının çocuğunu sahiplenmek sizde gerçek babalık hissini uyandıracagini düşünüyor musunuz konudan bağımsız bir yorum af buyrun
    Empati seviyeniz sıfıra yakın olmalı ki böyle bir süreçte, bu kadar hassas bir konuda bu şekilde yorum yapabiliyorsunuz. Neden acaba diye sorabilseniz keşke.
  • 10-08-2025, 22:23:10
    #7
    Seo Hizmetleri
    Talha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Görkem bey Müslüman mısınız? Konuyla ilgili bir takım hassasiyetler var onlara riayet etmeniz ahiretiniz için faydalı olur.
    hocam Allah için açıklar mısın evlat edinirken Müslümanlık şartlarını.
  • 10-08-2025, 22:24:25
    #8
    Konu sahibi hariç herkesin ağzı açıldı maşallah
  • 10-08-2025, 22:25:58
    #9
    kaanmetn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam neden kendiniz yapmıyorsunuz ? Yani başkasının çocuğunu sahiplenmek sizde gerçek babalık hissini uyandıracagini düşünüyor musunuz konudan bağımsız bir yorum af buyrun
    Bir tarafta henüz hayata gelmemiş bir bebek, bir tarafta ailesi olmayan bir bebek.. Babalık veya annelik bizim gözümüzde biyolojik bir şey değil çünkü. Belki de bir çocuk bizim sayemizde ömründe hiçbir zaman anne, baba diyememe acısını yaşamaz.

    saydogan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, umarım hey şey gönlünüzce olur. Çok kritik bir iş yapıyorsunuz. Allah gönlünüze göre versin. Konu hakkında bilgim yok, en azından up olsun
    Teşekkür ederim.

    Talha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Görkem bey Müslüman mısınız? Konuyla ilgili bir takım hassasiyetler var onlara riayet etmeniz ahiretiniz için faydalı olur.
    Evet müslümanım fakat bu tartışmaya girmek istemiyorum.