Burada saçma sapan sorular soran ilkel arkadaşlara da akıl fikir diliyorum.
Chatgpt kardeşe bu soruyu sordum ve şu şekilde açıkladı.
Türkiyede evlat edinme süreci şu şekilde işler:
- Önce koruyucu aile veya geçici bakım süreci gibi bir dönem olur.
- Ardından mahkeme üzerinden evlat edinme davası açılır.
- Mahkeme evlat edinme kararını kesinleştirdiğinde, çocuk hukuken sizin çocuğunuz olur ve biyolojik aile ile tüm velayet bağları sona erer.
- Bu noktadan sonra biyolojik aile çocuğu geri alma hakkına sahip değildir.
Yani özetle:
- Dava kesinleşmeden önce → Biyolojik aile cayma hakkına sahip olabilir.
- Dava kesinleştikten sonra → Biyolojik aile çocuğu geri alamaz; çocuk hukuken sizin nüfusunuza geçer.