mtyproduksiyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Selamlar hocam, altın gibi bir kalbiniz olduğu için sizi tebrik ediyorum.
Burada saçma sapan sorular soran ilkel arkadaşlara da akıl fikir diliyorum.
Chatgpt kardeşe bu soruyu sordum ve şu şekilde açıkladı.


Türkiye’de evlat edinme süreci şu şekilde işler:
  • Önce koruyucu aile veya geçici bakım süreci gibi bir dönem olur.
  • Ardından mahkeme üzerinden evlat edinme davası açılır.
  • Mahkeme evlat edinme kararını kesinleştirdiğinde, çocuk hukuken sizin çocuğunuz olur ve biyolojik aile ile tüm velayet bağları sona erer.
  • Bu noktadan sonra biyolojik aile çocuğu “geri alma” hakkına sahip değildir.
Sitedeki “rıza kararından vazgeçme riski” ifadesi, mahkeme kararı kesinleşmeden önce geçerli olan durumu anlatır. Yani süreç devam ederken, biyolojik anne-baba verdikleri rızadan dönebilir. Ancak dava bitip karar kesinleşirse bu hak ortadan kalkar.
Yani özetle:
  • Dava kesinleşmeden önce → Biyolojik aile cayma hakkına sahip olabilir.
  • Dava kesinleştikten sonra → Biyolojik aile çocuğu geri alamaz; çocuk hukuken sizin nüfusunuza geçer.
Teşekkür ederim hocam, chatgpt bana da aynı cevabı verdi fakat emin olamadım. Bazen bu tarz yasal durumlarda doğru cevaplar vermediği olabiliyor çünkü. Ben de bu şekildedir diye tahmin ediyorum.

Nova adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sorulara bak pes doğrusu, şimdi şöyle ki siz bir çocuğu aldınız evlat edindiniz. Bu hukuk boyutunda resmiyet kazanana kadar çocuğun ailesi ortaya çıkar bir karşı dava açar ise problem oluşturabilir diye biliyorum lakin bu milyon da bir ihtimal zaten çocuğu arayacak olsalar esirgemeye bırakmazlar. Asıl sizin kendinize sormanız gereken bir soru var ileride bu çocuk gerçek anne babasını televizyonda da sıkça gördüğümüz gibi arama ihtiyacı duyabilir siz buna hazır mısınız? Asıl mesele budur. Buradaki gereksiz sorular soran insanlara takılmayın çok güzel bir iş yapıyorsunuz
Teşekkür ederim. Evet bu ihtimalleri düşündük hocam.