• 05-08-2025, 22:41:49
    #1
    Merhaba arkadaşlar iyi forumlar,
    Ben bir fabrikada cnc lazer makina operatörü olarak çalışıyorum. Yaklaşık 4 senedir. Fabrikamızda sendika yok ve birazdan anlatacağım şey bizim fabrikada daha önce yaşanmamış.

    Bir arkadaşımın bunu yapmasıyla bende bu yönteme başvurdum.
    Bursada bir sendikaya giderek iş yerinde sıkıntılarım olduğunu ve çalışma şartlarının iyi olmadığını, mümkünse işten çıkmak istediğimi değilse de şartların düzeltilmesini istediğimi söyledim. Şikayetlerim üzerine (her şey gerçek şikayet) sendikaya üye oldum ve sendika bir ihtarname hazırlayıp fabrikaya gönderdi. Bugün yarın fabrikaya ulaşır ihtarname, fabrika çok büyük bir fabrika değil.

    Sizlere sorum, sizce kovulur muyum? tazminatlarımı alabilir miyim?
  • 05-08-2025, 22:46:11
    #2
    Ben memur sendikasına üyeyim hocam. Sendika yasal bi haktır, evet istek ve şikayetlerinizi sendika aracılığıyla dile getirebilirsiniz. Bazen sendika ve işyerleri anlaşabilir, bir zeminde uzlaşabilir. Bazen de böyle olmayabilir. bu durumda ne yazık ki ülkemizde işyerlerinde mobbing uygulandığı örnekler var. Ya da sendika işi adli boyuta taşıyarak dava süreci izleyebilir. Tazminat kısmında işçi sendikasında olan arkadaşlar daha sağlıklı bilgi verecektir.
  • 05-08-2025, 22:49:38
    #3
    myildirim43 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben memur sendikasına üyeyim hocam. Sendika yasal bi haktır, evet istek ve şikayetlerinizi sendika aracılığıyla dile getirebilirsiniz. Bazen sendika ve işyerleri anlaşabilir, bir zeminde uzlaşabilir. Bazen de böyle olmayabilir. bu durumda ne yazık ki ülkemizde işyerlerinde mobbing uygulandığı örnekler var. Ya da sendika işi adli boyuta taşıyarak dava süreci izleyebilir. Tazminat kısmında işçi sendikasında olan arkadaşlar daha sağlıklı bilgi verecektir.
    Hocam gerçekten yoruldum artık fabrikanın şartlarından. Umarım sendikadan çekinirler ve bu olayı uzatmadan çıkışımı verirler. Fabrikanın içerisinde duyulmasından ve sendikaya başkalarının da üye olup sendikayla masaya oturmak zorunda kalmaktan çekinirler diye ümit ediyorum sadece.
  • 05-08-2025, 22:50:26
    #4
    Merhaba,
    sendika sizi geri çevirmemek adına hukuk destek başlangıcında bulunmuş. İş yerinde yetkili bir sendika olmadıından yaptırım gücü de yok. Bu eyleminizden dolayı işten kovulmamanız gerekir, yani ortada bir suç yok. Yine de iş sözleşmeniz gözden geçirin, eğer illa çıkış vereceklerse de tazminatlı çıkış verebilirler. O da kolay değil, Bursa'da işin uzmanı Cnc'ci bulmak öyle kolay değil
  • 05-08-2025, 22:52:05
    #5
    FurkanAkbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam gerçekten yoruldum artık fabrikanın şartlarından. Umarım sendikadan çekinirler ve bu olayı uzatmadan çıkışımı verirler. Fabrikanın içerisinde duyulmasından ve sendikaya başkalarının da üye olup sendikayla masaya oturmak zorunda kalmaktan çekinirler diye ümit ediyorum sadece.
    Evet, o da bir olasılık. Zaten sendikaların amacı da budur, dayanışma, birlik. Ne kadar çok kişi tepki verirse çözüme o kadar yaklaşılır. Anladığım kadarıyla ayrılmak istiyorsunuz ama bunu tazminatlı şekilde yapmak istiyorsunuz. Bu konuda da sendikadan bilgi alabilirsiniz hocam, şartları, yasal prosedürü vs iyi bilirler, ona göre yönlendirebilirler sizi. Net bilgim yok ama bildiğim kadarıyla kovulmadan istifa etseniz de kıdem tazminatı alabilirsiniz diye biliyorum.
  • 05-08-2025, 22:55:53
    #6
    Romitet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,
    sendika sizi geri çevirmemek adına hukuk destek başlangıcında bulunmuş. İş yerinde yetkili bir sendika olmadıından yaptırım gücü de yok. Bu eyleminizden dolayı işten kovulmamanız gerekir, yani ortada bir suç yok. Yine de iş sözleşmeniz gözden geçirin, eğer illa çıkış vereceklerse de tazminatlı çıkış verebilirler. O da kolay değil, Bursa'da işin uzmanı Cnc'ci bulmak öyle kolay değil
    Sendikada aslında işten çıkmak istediğimi anladı adam ve bana açıkça dedi ki muhtemelen bu hafta kovulucaksın işveren riski göze almaz. Yok eğer kovulmazsan ve bu şartlar düzelmezse ikinci bir ihtarname çekeriz. İster çalışmaya devam edersin ister işi bırakırsın dava açarız dedi. Şu anda fabrikada iş sorunu da var. Fabrikada iş yok. Eleman çıkartmayı da düşünüyorlar aslında farkındayız. Ama kıdemim yüksek olduğu için ben akıllarına gelicek son kişilerden biriyim muhtemelen. Umarım tazminatımı verir yollarlar.
  • 05-08-2025, 22:57:29
    #7
    Bzim sendika 50 TL s..ttı bizi
  • 05-08-2025, 22:57:52
    #8
    FurkanAkbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sendikada aslında işten çıkmak istediğimi anladı adam ve bana açıkça dedi ki muhtemelen bu hafta kovulucaksın işveren riski göze almaz. Yok eğer kovulmazsan ve bu şartlar düzelmezse ikinci bir ihtarname çekeriz. İster çalışmaya devam edersin ister işi bırakırsın dava açarız dedi. Şu anda fabrikada iş sorunu da var. Fabrikada iş yok. Eleman çıkartmayı da düşünüyorlar aslında farkındayız. Ama kıdemim yüksek olduğu için ben akıllarına gelicek son kişilerden biriyim muhtemelen. Umarım tazminatımı verir yollarlar.
    Vay be, metal sektörü de krizde Bursa'da desenize... Bir aralar 3 vardiya zor yetişiliyordu. Hakkınızda hayırlısı diyelim hocam