• 30-07-2025, 22:58:29
    #1


    Arkadaşlar odayı çizdim şöyle bi
    K yazan yer kapo ve kapının üstünde 1 yazan yerde 1 tane buvat var.

    B yazan yer de balkon ve dış ünite balkona konacak.

    Buvay ve balkon arasında nerden baksanız 5-6-7 mt vardır herhalde.

    Ben klimayı balkon kapısının oraya duvara montelemeyi düşünüyorum hortumları görünmesin çok diye ama elektrik kablosu görünecek bu sefer de.

    Velhasıl nası bi proje yapabilirim buna 2 kez klimacı çağırmak istemiyorum elektriği dayım yapacak ama klima yeri belli değil adamlar burası olmaz derse sıkıntı olur sonra
  • 30-07-2025, 23:01:01
    #2
    Su giderini de düşün hocam, gidere mi verecen şişeye mi doldurcan. Gerisi uzun borular ile halledilir, duvarı delip istediğin yere kura bilirsin
  • 30-07-2025, 23:03:56
    #3
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle


    Arkadaşlar odayı çizdim şöyle bi
    K yazan yer kapo ve kapının üstünde 1 yazan yerde 1 tane buvat var.

    B yazan yer de balkon ve dış ünite balkona konacak.

    Buvay ve balkon arasında nerden baksanız 5-6-7 mt vardır herhalde.

    Ben klimayı balkon kapısının oraya duvara montelemeyi düşünüyorum hortumları görünmesin çok diye ama elektrik kablosu görünecek bu sefer de.

    Velhasıl nası bi proje yapabilirim buna 2 kez klimacı çağırmak istemiyorum elektriği dayım yapacak ama klima yeri belli değil adamlar burası olmaz derse sıkıntı olur sonra
    Klimanın Dış üniteye bağlı borusu ne kadar kısa olursa o kadar hızlı ve verimli soğutur bu yüzden boruyu kısa tutturun
  • 30-07-2025, 23:05:27
    #4
    @umitdemirsoy1; müsaitse yerinde ücretli destek verebilir hocam.
  • 30-07-2025, 23:07:53
    #5
    Selam olsun,

    Elektrik tesisatı öncesinde hazır olmalı, ayrı bir sigortası olması lazım yoksa gelen ekip kurmaz. (Yasak ama bazıları kuruyor, şans. Bence ayrı sigorta olsun.)
    Kabloyu sabitlemeyin kurulacak yeri gelen ekibe gösterin ve kurulumu yaptırın.
    Kabloyu sonra sabitleyin eğer riske girmek istemiyorsanız.
  • 30-07-2025, 23:08:55
    #6
    kaanmetn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Klimanın Dış üniteye bağlı borusu ne kadar kısa olursa o kadar hızlı ve verimli soğutur bu yüzden boruyu kısa tutturun
    Dış ünite direkt balkonda olacak ya boru da balkona alacak gidere

    SerkanAks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Su giderini de düşün hocam, gidere mi verecen şişeye mi doldurcan. Gerisi uzun borular ile halledilir, duvarı delip istediğin yere kura bilirsin
    Su gideri balkondaki gidere takılır hocam herhalde.
    İşte evin içinden borular mı geçecek nası olacak elektriği ne kadar çekmemiz lazım bilmiyorum
  • 31-07-2025, 00:17:59
    #7
    Elektriği balkondaki ampulden de alıyorlar. evin içindeki bugata gerek yok.
  • 31-07-2025, 07:44:47
    #8
    onrgrgn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elektriği balkondaki ampulden de alıyorlar. evin içindeki bugata gerek yok.
    aa alınıyor mu hocam öyle balkondan ampülden? iptal oluyor mu peki o ampul?
    eğer öyle olursa süper olur direkt balkon kapısının arkasından halledebiliriz teşekkür ederim
  • 31-07-2025, 07:54:12
    #9
    Elektriği ampulden alamaz çünkü en az 2.5 kablo olması lazım. Aydınlatma linyeleri bazen 0.75 bile olabilir (yangın riski)

    Dış üniteyi balkona koyarsan diranaj borusunu hiç üniteden dış üniteye kadar taşıyamazsın çünkü eğim lazım. Balkonda yere koyacaksan ayrı tabii.. ama balkona astıracaksan 3 üniteden dış üniteye kadar o eğimi sağlayamayabilirler.

    Tavsiyem iç ünitenin hemen arkasına dış cepheye dış üniteye koyman. Eğer binada yükseklik mesafesi varsa bir tane sepet vinç kiralayıp bu işi yapabilirsin. Balkonda hem gürültü olur hem de gereksiz bir görüntü kirliliği olur