• 31-07-2025, 07:58:39
    #10
    celikmali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elektriği ampulden alamaz çünkü en az 2.5 kablo olması lazım. Aydınlatma linyeleri bazen 0.75 bile olabilir (yangın riski)

    Dış üniteyi balkona koyarsan diranaj borusunu hiç üniteden dış üniteye kadar taşıyamazsın çünkü eğim lazım. Balkonda yere koyacaksan ayrı tabii.. ama balkona astıracaksan 3 üniteden dış üniteye kadar o eğimi sağlayamayabilirler.

    Tavsiyem iç ünitenin hemen arkasına dış cepheye dış üniteye koyman. Eğer binada yükseklik mesafesi varsa bir tane sepet vinç kiralayıp bu işi yapabilirsin. Balkonda hem gürültü olur hem de gereksiz bir görüntü kirliliği olur
    hocam ev sahibi dış cepheye izin vermez zaten balkona takmaya zar zor ikna ettim açıkcası.
    bir de neden yüksek olması lazım taşındığım sitede biz 6. katta oturuyorduk dış ünitemizi 10. kata kurmuşlardı. Ama su gideri direkt klimadan gidere gidiyordu proje yapmışlar öyle.
    Çok bir gürültü çıkarmıyor dış ünite görüntü olarakta önemli değil ama suyun akması lazım bir şekilde. yer koydurmak mantıklı mı acaba bilmiyorum evde çocuk var 1 yaşında sıkıntı olabilir belki o
  • 31-07-2025, 08:00:42
    #11
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aa alınıyor mu hocam öyle balkondan ampülden? iptal oluyor mu peki o ampul?
    eğer öyle olursa süper olur direkt balkon kapısının arkasından halledebiliriz teşekkür ederim
    Hocam ampül kablosunda klimaya elektrik çekmeyi düşünmüyorsun dimi
  • 31-07-2025, 08:00:52
    #12
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aa alınıyor mu hocam öyle balkondan ampülden? iptal oluyor mu peki o ampul?
    eğer öyle olursa süper olur direkt balkon kapısının arkasından halledebiliriz teşekkür ederim
    Ampülden klima elektriği çekilmez, kendisine ait bir elektrik hattı olmak zorunda, kendisine ait bir sigorta olmak zorunda. Balkon aydınlatmasından elektriği çekip ampül yandıkça mı çalışacak
    Profesyonel bir elektrik ustası çağırıp hem keşif yaptırıp, hem tesisatı çektirmenizde fayda var
  • 31-07-2025, 08:03:05
    #13
    Deepspace adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ampül kablosunda klimaya elektrik çekmeyi düşünmüyorsun dimi
    Ablamın arkadaşı elektrikçi çağırmış adam da ampulden çekeriz demiş ve 10 bin tl istemiş bu işlem için Ben anlamıyorum ki elektrik işinden elektriçik bilir onu fiyatı çakmış ama 10 bin ne

    UtkuTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ampülden klima elektriği çekilmez, kendisine ait bir elektrik hattı olmak zorunda, kendisine ait bir sigorta olmak zorunda. Balkon aydınlatmasından elektriği çekip ampül yandıkça mı çalışacak
    Profesyonel bir elektrik ustası çağırıp hem keşif hem tesisatı çektirmenizde fayda var
    elektrikçi de soygun yapmaya çalışıyor hocam 10 bin tl istiyor adam o yüzden dayım da elektrik ustası ona yaptırıp bedavaya getirmem lazım ama şöyle yapalım demem lazım işte çünkü klimayı nereye takacağımız henüz belli değil 1 tane buvat var o da dediğim gibi oda kapısının üstüne koymuşlar
  • 31-07-2025, 08:06:15
    #14
    3.25 antigron kablo 12 binlik klimaya kadar 16 amper sigorta konulması lazım..
    Klima o isaretledigin yere mantıklı olmaz.
    Dış üniteye en yakın yere klimanın iç ünitesini koyman lazım.
    Kablo görünmesin dersen kablo gizleyici kanalla buattan yere kabloyu çek süpürgelik üzerinden taşı.
  • 31-07-2025, 08:29:12
    #15
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3.25 antigron kablo 12 binlik klimaya kadar 16 amper sigorta konulması lazım..
    Klima o isaretledigin yere mantıklı olmaz.
    Dış üniteye en yakın yere klimanın iç ünitesini koyman lazım.
    Kablo görünmesin dersen kablo gizleyici kanalla buattan yere kabloyu çek süpürgelik üzerinden taşı.
    hocam B yazan balkon kapısı var onun üstüne iç üniteyi koyup dış üniteyi de balkona koydurmayı düşünüyorum ama dediğim gibi evin tasarımını biraz saçma yapmışlar