• 30-05-2025, 12:10:12
    #19
    Trust adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amerikada insanlar telif hakkına önem veriyorlar. Orada film indiren mp3 indiren pek bulamazsınız. Bizde millet çakma mp3 çalarına internetten patır patır mp3 indirirken adamlar müzik başına 99 cent ödeyip satın alıyordu. Korsandan çok ciddi korkan bir halk. O yüzden amerikayı yasaklamıyor ufak tefek bebeler dışında telif hakkı ihlali yapan yok. Burada bu programları kullanıp dünya para kazanan bile parasını ödeyip satın almıyor, kişilik meselesi.

    güzel kardeşim bizim 800 birime aldığımız şeyi adamlar 20 birime alıyor bırakta korsan kullanmasınlar cursor örneğini verdim
  • 30-05-2025, 12:17:32
    #20
    the_jokers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    güzel kardeşim bizim 800 birime aldığımız şeyi adamlar 20 birime alıyor bırakta korsan kullanmasınlar cursor örneğini verdim
    1200 dolar asgari ücret 20 dolar cursor aylık ---- 60 da 1
    26000 TL asgari ücret 785 ---- 33 de 1

    Aman aman fark yok, bu işten para kazananların şunları ödüyor olması lazım diyorum. Adam yazılım şirketi kurmuş en ufak projeye 50 bin yazıyor ama gidip cursora ona buna para vermeyip öğrencilere sunulan ücretsizi kullanıyorsa kişilik meselesidir diyorum.
  • 30-05-2025, 12:21:50
    #21
    Trust adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1200 dolar asgari ücret 20 dolar cursor aylık ---- 60 da 1
    26000 TL asgari ücret 785 ---- 33 de 1

    Aman aman fark yok, bu işten para kazananların şunları ödüyor olması lazım diyorum. Adam yazılım şirketi kurmuş en ufak projeye 50 bin yazıyor ama gidip cursora ona buna para vermeyip öğrencilere sunulan ücretsizi kullanıyorsa kişilik meselesidir diyorum.
    ben asgari ücret 22000 alıyorum ama 560 dolara denk geliyor hocam
  • 30-05-2025, 12:34:08
    #22
    the_jokers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben asgari ücret 22000 alıyorum ama 560 dolara denk geliyor hocam
    Yazıda gidip ona mı takıldınız? Ben bu işten para kazanan satın almalı diyorum hocam. Siz 22000 TL asgari ücret aldığınıza göre yazılımla alakalı bir işten para kazanmıyorsunuz. Yasal olarak problemli olsada etik olarak sizin edu mail ile falan almanız bence mantıklı. Nasılsa hobi amaçlı kullanıyorsunuz. Eskiden ahlaki değerler vardı ülkede, crack indirilen sitede bile programı/oyunu beğenirseniz satın alıp yapımcıya destek olun yazardı. O bile kalkmış artık.
  • 30-05-2025, 14:43:38
    #23
    Müziğinizi her yere (Spotify, Tiktok vb) %50 indirimli yükleyebilirsiniz:

    https://www.r10.net/sicak-firsatlar/...ere-yukle.html
  • 30-05-2025, 15:41:07
    #24
    Kişisel Rütbe
    Trust adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazıda gidip ona mı takıldınız? Ben bu işten para kazanan satın almalı diyorum hocam. Siz 22000 TL asgari ücret aldığınıza göre yazılımla alakalı bir işten para kazanmıyorsunuz. Yasal olarak problemli olsada etik olarak sizin edu mail ile falan almanız bence mantıklı. Nasılsa hobi amaçlı kullanıyorsunuz. Eskiden ahlaki değerler vardı ülkede, crack indirilen sitede bile programı/oyunu beğenirseniz satın alıp yapımcıya destek olun yazardı. O bile kalkmış artık.
    Bizim demek istediğimiz kısın şu ki bu yerli edu mail değil . Hadi yerli edu mail olsa bu bir öğrenci kardeşimizin maili olsun. Öğrenci kardeşimizin hakkını kullanması suç mu? Mantıken sizin açıdan sömürü oluyor. Yoksa keza nasıl tespit edeceksin. Diyelim farklı ülke senin ülkene nasıl zarar verir. Sizin fikirlerinizi severim ama ortada yanlış anlaşılma var
  • 30-05-2025, 19:01:07
    #25
    emregunery adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cursor alabilirsiniz https://www.cursor.com/students
    Türkiye yok listede. Nasıl yapacağız?
  • 01-06-2025, 15:31:24
    #26
    @Saitama; amerikan edu ile cursor alınıyor mu
  • 01-06-2025, 15:33:06
    #27
    Kişisel Rütbe
    ByMaster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @Saitama; amerikan edu ile cursor alınıyor mu
    Hala alınır