• 08-01-2025, 14:31:27
    #1
    HERKESE SELAMLAR..

    borç 32 bin tl olmuş 2017den bu yana 2017de ben lise öğrencisiydim yani ne diye gss ekleniyor anlamadım..

    bu gss borcu hk ne yapılabilir silinecek af falan deniliyordu..

    ödeyince ödeyenler mağdur oluyormuş af çıkınca vs o duruma düşmekte istemiyorum

    nasıl bir rehber izleyebilirim?
  • 08-01-2025, 14:38:23
    #2
    R10.NET'in Bence En İyisi
    SGK ya gidip gelir testi vs yaptır, öğrenci olduğun dönemlerin çıktılarını ver, 25 yaşına kadar öğrencilik durumu devam ediyorsa ailen üzerinden sigortalı olduğunu söyle Fiyat ya sıfırlanır yada büyük oranda düşer zaten.
  • 08-01-2025, 14:40:36
    #3
    SaatciAdam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    SGK ya gidip gelir testi vs yaptır, öğrenci olduğun dönemlerin çıktılarını ver, 25 yaşına kadar öğrencilik durumu devam ediyorsa ailen üzerinden sigortalı olduğunu söyle Fiyat ya sıfırlanır yada büyük oranda düşer zaten.
    maddi durumum hamd olsun diyelim.. gelir testine gerek olurmu benim ödeyecek durumum var ama ben bu borcu ödemek koyuyor nedense çünkü hastaheneye bile gitmedim ben Allaha şükür kendi kendine borç giriyor
  • 08-01-2025, 14:42:37
    #4
    R10.NET'in Bence En İyisi
    Ne yapman gerektiğini söylüyorum gerek olur mu diyorsun. O zaman öde hocam ne diyim.
  • 08-01-2025, 14:43:56
    #5
    Dün bir yakınımla karşılaştım. Benzer şekilde, 20.000 TL’lik GSS borcu çıkmış. Durumu öğrenmek için SGK’ya gitmişler ve öğrenci belgesi gibi bir belge getirmelerini istemişler. Belgeyi götürdüklerinde borçları hemen silinmiş.

    Siz de benzer bir durumdaysanız, SGK’ya gidip durumu anlatın. Öğrenci olduğunuzu ya da geçmişte öğrenci olduğunuzu belirtin. Sizden istenen belgeyi götürdüğünüzde borcunuzu silecekler. Boşuna af bekleyip riske girmenize gerek yok.

    Asıl üzücü olan, bu durumu bilmeyen birçok insanın mecburen borcunu ödemesi. Böyle bir bilgi eksikliği yüzünden mağdur olan onca insana gerçekten yazık.
  • 08-01-2025, 14:46:23
    #6
    soz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dün bir yakınımla karşılaştım. Benzer şekilde, 20.000 TL’lik GSS borcu çıkmış. Durumu öğrenmek için SGK’ya gitmişler ve öğrenci belgesi gibi bir belge getirmelerini istemişler. Belgeyi götürdüklerinde borçları hemen silinmiş.

    Siz de benzer bir durumdaysanız, SGK’ya gidip durumu anlatın. Öğrenci olduğunuzu ya da geçmişte öğrenci olduğunuzu belirtin. Sizden istenen belgeyi götürdüğünüzde borcunuzu silecekler. Boşuna af bekleyip riske girmenize gerek yok.

    Asıl üzücü olan, bu durumu bilmeyen birçok insanın mecburen borcunu ödemesi. Böyle bir bilgi eksikliği yüzünden mağdur olan onca insana gerçekten yazık.
    çok teşekkür ederim bu şekilde yapayım ben o zaman
  • 08-01-2025, 14:52:09
    #7
    SaatciAdam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne yapman gerektiğini söylüyorum gerek olur mu diyorsun. O zaman öde hocam ne diyim.
    Ben gelir testi için söyledim gelir testinde öğrenci gibi durmuyorum kendime ait firma var çünkü şuan
  • 08-01-2025, 15:01:00
    #8
    soz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dün bir yakınımla karşılaştım. Benzer şekilde, 20.000 TL’lik GSS borcu çıkmış. Durumu öğrenmek için SGK’ya gitmişler ve öğrenci belgesi gibi bir belge getirmelerini istemişler. Belgeyi götürdüklerinde borçları hemen silinmiş.

    Siz de benzer bir durumdaysanız, SGK’ya gidip durumu anlatın. Öğrenci olduğunuzu ya da geçmişte öğrenci olduğunuzu belirtin. Sizden istenen belgeyi götürdüğünüzde borcunuzu silecekler. Boşuna af bekleyip riske girmenize gerek yok.

    Asıl üzücü olan, bu durumu bilmeyen birçok insanın mecburen borcunu ödemesi. Böyle bir bilgi eksikliği yüzünden mağdur olan onca insana gerçekten yazık.

    Yaşı 25 üstü ise her türlü ödemek zorunda hocam bilgide eksiklik var. Öğrenci olsa bile 25 yaş sınırı var.
  • 08-01-2025, 15:10:10
    #9
    turkmedia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaşı 25 üstü ise her türlü ödemek zorunda hocam bilgide eksiklik var. Öğrenci olsa bile 25 yaş sınırı var.
    Benim bahsettiğim genç 22 yaşında, hocam.
    Bu konu ilgi alanıma girmediği için 25 yaş sınırıyla ilgili bilgim yoktu; açıkçası, dün karşılaşma sırasında öğrendiğim bir durum oldu. Bu arada, bu bilgiyi paylaşmanız çok iyi oldu. İhtiyacı olan arkadaşlar da böylece bu faydalı bilgilerden yararlanabilir.