Dün bir yakınımla karşılaştım. Benzer şekilde, 20.000 TL’lik GSS borcu çıkmış. Durumu öğrenmek için SGK’ya gitmişler ve öğrenci belgesi gibi bir belge getirmelerini istemişler. Belgeyi götürdüklerinde borçları hemen silinmiş.

Siz de benzer bir durumdaysanız, SGK’ya gidip durumu anlatın. Öğrenci olduğunuzu ya da geçmişte öğrenci olduğunuzu belirtin. Sizden istenen belgeyi götürdüğünüzde borcunuzu silecekler. Boşuna af bekleyip riske girmenize gerek yok.

Asıl üzücü olan, bu durumu bilmeyen birçok insanın mecburen borcunu ödemesi. Böyle bir bilgi eksikliği yüzünden mağdur olan onca insana gerçekten yazık.