• 28-09-2024, 16:22:57
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    İyi günler dilerim herkese, bir konuda sorum olacak umarım doğru cevabı bulabilirim.

    Yakın bir arkadaşım fethiyeden ev kiralıyor. Evin aylık kirası 80bin TL. Şimdi 1 kira depozito istemiş ev sahibi bu normal, 1 kira bedeli emlakçı istiyor 80bin TL buda tamam.

    Ama emlakçı parayı bankadan gönderirseler +kdv ekliyor 96bin göndereceksin diyor. Arkadaşta diyor ki ben 1 kira bedelini sana gönderecem kdv ben neden ödeyeyim, emlakçı demiş bankaya gönderiyorsunuz fatura kesecez kdv sizden alıyoruz. Arkadaşta kdv ben ödemem diyor 1 kira bedeli 80binse 80i atarım gerisine karışmam diyor. Biraz karışmış ortalık ama bu konuda bilgisi olan varmı kdv yi arkadaş mı ödemeli banka diye, emlakçı arkadaş bu paranın vergisini arkadaşa mı ödetmiş olacak yani bende anlamadım. Bilgisi olan cevaplayabilirse çok sevinirim, şimdiden teşekkür ederim cevaplar için.

    İyi günler dilerim.
  • Kabul Edilen Cevap
    • 1 Beğeni
      Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik | Madde 20/2 şöyle diyor;
      (2) Kiralamaya aracılık hizmetine ilişkin hizmet bedeli, kiralamaya aracılık sözleşmesinde yer alan kira bedelinin katma değer vergisi hariç bir aylık tutarından fazla olamaz.

      Yani emlakçı 80 bin + KDV talep edebilir, kiralayan bunu öder. 81+kdv isteyemez, ama 80+kdv usule ve yönetmeliğe uygun.
  • 28-09-2024, 16:28:24
    #2
    Emlakçı uyanık Normalde Kdv emlakçıya aittir Ödemesin arkadaşınız
  • 28-09-2024, 16:30:56
    #3
    Fatura istendiğinde genelde artı kdv yansıtırım diyorlar.ülkemizde birçok sektör böyle.Banka üzeri öderse kdv yi o ödeyeceği için işine gelmiyor.Arkadasınız uğrasmak istemiyor evi de begendiyse çeksin elden versin.
  • 28-09-2024, 16:33:18
    #4
    Öyle bir dünya yok. Yalın rakamı almak istiyor. Siz ibana yollayın aksi bir cayma söz konusu olduğunda direk şikayet edin tamamen hak sahibi olacaksınız. Şayet mahkemeye giderse işlem emlakçı diskalifiye olur bedel kiralayana iade edilir ve tek muhattap mülk sahibi olur.
  • 28-09-2024, 16:33:44
    #5
    Emlak komisyoncuları odası kararına göre hizmet bedeli artı kdv olarak yer alıyor
  • 28-09-2024, 16:34:10
    #6
    WebToPay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fatura istendiğinde genelde artı kdv yansıtırım diyorlar.ülkemizde birçok sektör böyle.Banka üzeri öderse kdv yi o ödeyeceği için işine gelmiyor.Arkadasınız uğrasmak istemiyor evi de begendiyse çeksin elden versin.
    Demek istediğim bu yasal değilse uğraşacak çünkü 80bin tl hakkıysa bankaya aldığı için +kdv yi neden kiracı ödüyor, biz bunu anlayamadık. Elden vermek yok yasal olarak bankadan alacak ama banka olursa +kdvyi neden kiracı ödüyor çok saçma.

    GreyWind adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öyle bir dünya yok. Yalın rakamı almak istiyor. Siz ibana yollayın aksi bir cayma söz konusu olduğunda direk şikayet edin tamamen hak sahibi olacaksınız. Şayet mahkemeye giderse işlem emlakçı diskalifiye olur bedel kiralayana iade edilir ve tek muhattap mülk sahibi olur.
    Zaten çok saçma geliyor oranlar hocam, eniştem ev aldı muğladan 10milyon'a ama 200bin tl emlakçı komisyonu vermek zorunda kaldı. Yani 200bin ben neden sana vereyim çok alakasız, elbette %2 hakkı ama para büyüdükçe bu oran gereksiz ev sahibindende alıyor 400bin tl, neden ödeyeyim bu parayı ben sana.

    bana diyor evin sunumunu yapıyoruz, iyide biz kör engelli değiliz bu tuvalet bu mutfak demeseniz biz salonamı dışkı yapacaz yani. Gerçekten Türkiyeden ev almama sebebim emlakçıların komisyonları.
  • 28-09-2024, 16:35:10
    #7
    Resmiyette komisyon 1 kira+KDV’dir. Satış sırasında ise taraflardan %2+KDV alınır.
  • 28-09-2024, 16:36:03
    #8
    okyanus1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emlakçı uyanık Normalde Kdv emlakçıya aittir Ödemesin arkadaşınız
    KDV emlakçıya ait değil, komisyon+KDV şeklinde müşteriden alınır.
  • 28-09-2024, 16:38:34
    #9
    icerikmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Resmiyette komisyon 1 kira+KDV’dir. Satış sırasında ise taraflardan %2+KDV alınır.
    icerikmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    KDV emlakçıya ait değil, komisyon+KDV şeklinde müşteriden alınır.
    Kanunen böyleyse mecbur, ama çok saçma geliyor zaten bir ton gereksiz para ödeniyor birde kdv eklenince para büyüyünce dahada kötü. Ee emlakçı bu paranın vergisini vereceği zaman yine bunun gelir vergisini biz ödemiş oluyoruz sanırım ne anladım o işten.