İyi günler dilerim herkese, bir konuda sorum olacak umarım doğru cevabı bulabilirim.

Yakın bir arkadaşım fethiyeden ev kiralıyor. Evin aylık kirası 80bin TL. Şimdi 1 kira depozito istemiş ev sahibi bu normal, 1 kira bedeli emlakçı istiyor 80bin TL buda tamam.

Ama emlakçı parayı bankadan gönderirseler +kdv ekliyor 96bin göndereceksin diyor. Arkadaşta diyor ki ben 1 kira bedelini sana gönderecem kdv ben neden ödeyeyim, emlakçı demiş bankaya gönderiyorsunuz fatura kesecez kdv sizden alıyoruz. Arkadaşta kdv ben ödemem diyor 1 kira bedeli 80binse 80i atarım gerisine karışmam diyor. Biraz karışmış ortalık ama bu konuda bilgisi olan varmı kdv yi arkadaş mı ödemeli banka diye, emlakçı arkadaş bu paranın vergisini arkadaşa mı ödetmiş olacak yani bende anlamadım. Bilgisi olan cevaplayabilirse çok sevinirim, şimdiden teşekkür ederim cevaplar için.

İyi günler dilerim.