• 28-09-2024, 12:34:27
    #37
    Gelistir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle ingilizceniz varsa kimseye para vermeden açabilirsiniz. ingilterede herşey beyana dayalı yıllık 80 bin sterline kadar kdv zorunluluğu yok muhasebeci zorunluluğuda yok wise tan kart alıp tr de çekim ve harcamada yapabiliyorsunuz çekinerek açtım çok fazla bilgi bulamadan en sonunda @BilWeb; hocamla anlaşarak onun aracılığı ile açtım şirketi kesinlikle öneririm gece geç saatlerde dahi bakıyor kendisi ile alakalı olmayan bildiği konularda şirket ile alakalı sorunlarda yardımcı oluyor aynı şekilde adres işlemlerinide hallediyor kargo gelirse sizlere gönderim yapıyor.
    Bir ton hata var bu yazida.
    1. kdv (vat) siniri 80 degil 90.
    2. KDV (VAT) baska bir sey, gelir vergisi baska bir sey. Yani kdv yok demek vergi yok demek degildir.
    3. hersey beyana dayalidir ama arassira denetim de yapilir. denetimde yamukluk tespit edilrise basiniz fena agrir.

    O yuzden dedim olduk degil de isi bilenle calisin bence.
    Ingilterede sirketi olup turkiyede yasayanlarin yapabilecegi en iyi yol:
    kendine 12.500 yillik maas baglayip kalan parayi da kar payi olarak sirketen sahis hesaba alip Sonra da turkiyeye %1 mi %2 mi ne vergi oduyordunuz en son 1-2 sene once, yurtdisi geliri diye. O sekilde Turkiyeye sokabilirsiniz.
    UK ve Turkie arasinda cifte vergi engellemek adina anlasma var.

    Yani Olay wise kartiyla turkiyede diledigin gibi harcama yap kadar kolay degil is, bilginiz olsun
    • Sedner
    bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 28-09-2024, 13:27:19
    #38
    Bundan 10-12 sene önce hosting firmaları birer birer kıbrıs serbest bölgede şirket açıp vergi yükünün altında ezilmemenin yollarını ararken, o firmaların müşterileri yada potansiyel müşterileri forumda "bunlar vergi kaçakcısı", "bunlar devleti dolandırıyor" diye naralar atıyordu. O vergi kaçakçısı yaftasını yapıştıranlar şimdi nasıl vergi kaçırırım diye 5 sayfa tartışıyor. Ödeyin arkadaşlar verginizi, uzun vade de kafanız ağrımaz. Devlete kafa tutulmaz.
  • 28-09-2024, 14:37:55
    #39
    %40 vergi, kar üzerinden hesaplanır.

    devletin, kazanç arttıkça vergiyi artırmasının arkasındaki en temel sebep, elde edilen kazancın kar olmaması yani istihdam olarak yeniden sisteme sokulmasını sağlamak.

    sen o parayı cebine atma. işini büyüt. işine harcama yap. yatırım yap. işçi al, ürün al, reklam yap daha fazla üret ' mantığıyla kurgulanmış bi sistem. mantıklı da.

    ancak memlekette "vergiden kaçınma" adı altında soyguncular, hırsızlar her köşe başına egemen olduğundan ve elalemin ödemesi gereken vergiler sıfırlanıp durduğundan sistem içinde dönmesi gereken paralar birilerinin cebine iniyor, bunun faturası da fiyatlarda artış, enflasyon olarak karşımıza çıkıyor.

    mantık ve kurgu çok sorunlu değil. işleyiş sorunlu.

    atıyorum 1 milyon kazançtan %40 vergi kestiğinde 600k kazanç elde etmiş olma durumuna odaklanıp üzülmek yerine 1 milyon kazancı nasıl 10 milyona yükseltirim gözüyle yaklaşıp işi büyütmeye devam ederek 600k yı 6 milyon kazanca çevirmeye yoğunlaşın. sistemin arkasındaki temel kurgu, mantık bunu sağlamak.
  • 28-09-2024, 14:45:57
    #40
    Serfiraz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yıllardır dropshipping yapan kişiler var ve hepsi de eğitim videolarında ingiltere veya abd yurt dışı şirket açmayı tavsiye ediyorlar. 3 yıl sonra sorun çıkacaksa bu adamlar yıllarca nasıl yapıyor hocam?
    Youtube'da anlatanlar doğrumu anlatıyor zannediyorsun sen. Gidin kendiniz şirket kurun diyen ve bunu anlatan kişilerin tamamı profesyonel firma ile çalışıyor. Amerika'da şirket kurmamış adamlar bile Abd'de nasıl şirket kurulur videosu çekiyor :-) Sırf etkileşim ve izlenme uğruna video cekiyorlar. 30 tane video aç bak bakalım hangisi vergi sisteminden detaylı olarak bahsediyor. Sadece ülkedeki gelir vergisi ve federal vergiden bahsediyor. Amazon'da satış yaptığında bu iki vergi dışında 2 tane daha dolaylı vergi var. Hangisi bunlardan bahsediyor.

    Youtube'a yaz bakalım amerika şirket mağdurları diye binlerce video var. Hepsi aynı yerden gol yemişler. Bilmedikleri vergiler.
  • 28-09-2024, 17:27:48
    #41
    Serfiraz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam mesaj kutum dolu mesajları silemiyorum da buradan size iki şey sorabilir miyim?

    1-) Yurtdışında(İngiltere veya Abd) şirket açmak güvenli mi?
    2-) Şirketi açtık atıyorum 2-3 ay sonra kapatmak istiyorum, sorunsuz ve kolay bir şekilde kapatabiliyor muyum?
    1- Bence güvenli ancak şu önemli yıl sonunda beyanname veriyorsunuz ingilterede e arşiv gibi birşey yok faturayı kendiniz oluşturuyorsunuz şirketle Faturanın nasıl olması gerektiği bu sayfada

    2- Kapatma işlemi zor değil ancak detayları var şirketi açacak kişi size bu bilgiyi verebilir eğer aç kapat yapılacaksa iyi araştırmak kapatıldığını teyit etmek gerekir cezası mevcut.
  • 29-09-2024, 00:07:22
    #42
    abdullahemree adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Youtube'da anlatanlar doğrumu anlatıyor zannediyorsun sen. Gidin kendiniz şirket kurun diyen ve bunu anlatan kişilerin tamamı profesyonel firma ile çalışıyor. Amerika'da şirket kurmamış adamlar bile Abd'de nasıl şirket kurulur videosu çekiyor :-) Sırf etkileşim ve izlenme uğruna video cekiyorlar. 30 tane video aç bak bakalım hangisi vergi sisteminden detaylı olarak bahsediyor. Sadece ülkedeki gelir vergisi ve federal vergiden bahsediyor. Amazon'da satış yaptığında bu iki vergi dışında 2 tane daha dolaylı vergi var. Hangisi bunlardan bahsediyor.

    Youtube'a yaz bakalım amerika şirket mağdurları diye binlerce video var. Hepsi aynı yerden gol yemişler. Bilmedikleri vergiler.
    Hocam bahsettiğiniz gibi tek derdi etkileşim olan hesapları kastetmiyorum, bu alanda büyük gelirler elde eden ve eğitim videoları satan kişiler dahi dediğim şekilde Amerikada şirket açmayı öneriyorlar. Yani etkileşim için bunu yapmadıklarına adım gibi eminim, madem 3 yıl sonra ceza çıkacak adamlar neden bundan hiç bahsetmiyorlar ki?

    Youtube dediğiniz keywordten arama yaptım da mağdur olan video bulamadım :/
  • 29-09-2024, 00:07:41
    #43
    Gelistir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1- Bence güvenli ancak şu önemli yıl sonunda beyanname veriyorsunuz ingilterede e arşiv gibi birşey yok faturayı kendiniz oluşturuyorsunuz şirketle Faturanın nasıl olması gerektiği bu sayfada

    2- Kapatma işlemi zor değil ancak detayları var şirketi açacak kişi size bu bilgiyi verebilir eğer aç kapat yapılacaksa iyi araştırmak kapatıldığını teyit etmek gerekir cezası mevcut.
    Anladım çok teşekkürler, sağolun
  • 29-09-2024, 04:05:23
    #44
    abdullahemree adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Youtube'da anlatanlar doğrumu anlatıyor zannediyorsun sen. Gidin kendiniz şirket kurun diyen ve bunu anlatan kişilerin tamamı profesyonel firma ile çalışıyor. Amerika'da şirket kurmamış adamlar bile Abd'de nasıl şirket kurulur videosu çekiyor :-) Sırf etkileşim ve izlenme uğruna video cekiyorlar. 30 tane video aç bak bakalım hangisi vergi sisteminden detaylı olarak bahsediyor. Sadece ülkedeki gelir vergisi ve federal vergiden bahsediyor. Amazon'da satış yaptığında bu iki vergi dışında 2 tane daha dolaylı vergi var. Hangisi bunlardan bahsediyor.

    Youtube'a yaz bakalım amerika şirket mağdurları diye binlerce video var. Hepsi aynı yerden gol yemişler. Bilmedikleri vergiler.
    Türkiyedeki gibi vergi beyannamesi sallanırsa veya vergi kaçırılmaya çalışılırsa yapıştırırlar tabi cezayı.