• 08-09-2024, 21:41:34
    #1
    Selamlar.

    Birkaç hafta önce bir projem için basit bir API geliştirdim. Bir siteden web scraping yapıyordu ve json dönüyordu. Bu projeyle birlikte API yapmak hoşuma gitti. Ben de satışını yapmaya karar verdim. Mesela korona virüs, döviz, haberler, faiz oranları gibi popüler konular için API geliştirip bunu aylık / yıllık abonelik şeklinde satışa sunacağım. Ancak kafama takılan bir kısım var.

    Ben diyelim ki bir kişiye 3 aylık abonelik sattım ve karşılığında 500 TL kazandım, bunun vergisini vermek için şirket kurmaya ihtiyacım var mı? Eğer yoksa ne gibi ödemeler yapmam gerekiyor? IBAN aracılığıyla / aracı siteler (Rapidapi ve Shopier gibi) ve direkt sitedeki sanal pos üzerinden ödeme almayı düşünüyorum şimdilik. Neden internetten araştırmadın diye sorabilirsiniz ve haklısınız ancak yeterli kaynak bulamadım. Belki burada API satışı yapan varsa yardımcı olabilir diye düşündüm.
  • 08-09-2024, 21:45:51
    #2
    speedev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar.

    Birkaç hafta önce bir projem için basit bir API geliştirdim. Bir siteden web scraping yapıyordu ve json dönüyordu. Bu projeyle birlikte API yapmak hoşuma gitti. Ben de satışını yapmaya karar verdim. Mesela korona virüs, döviz, haberler, faiz oranları gibi popüler konular için API geliştirip bunu aylık / yıllık abonelik şeklinde satışa sunacağım. Ancak kafama takılan bir kısım var.

    Ben diyelim ki bir kişiye 3 aylık abonelik sattım ve karşılığında 500 TL kazandım, bunun vergisini vermek için şirket kurmaya ihtiyacım var mı? Eğer yoksa ne gibi ödemeler yapmam gerekiyor? IBAN aracılığıyla / aracı siteler (Rapidapi ve Shopier gibi) ve direkt sitedeki sanal pos üzerinden ödeme almayı düşünüyorum şimdilik. Neden internetten araştırmadın diye sorabilirsiniz ve haklısınız ancak yeterli kaynak bulamadım. Belki burada API satışı yapan varsa yardımcı olabilir diye düşündüm.
    neyi, nasıl ve nerede sattığın önemli değil;

    hesabına bir yerden para geliyorsa, maliye bunun hesabını sorar. yakında nefes aldığımız için de vergi ödeyeceğimizi unutmayın...
  • 08-09-2024, 21:50:13
    #3
    Eğer aracı bir site kullanarak satarsan genellikle vergi ve şirket işlerine gerek kalmaz, istersen iban yoluyla vergi ödemeden satışını yapabilirsin ancak bildiğin gibi burası Türkiye vergi kırmızı çizgimiz. Eğer sanal pos kullanarak kendi sitende veya faturalı halde ibandan satışını yapacaksan şirketinin olması lazım. Eğer yanlış bir bilgi verdiysem lütfen söyleyin öğrenmiş olalım.
  • 08-09-2024, 21:53:58
    #4
    Said5841 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer aracı bir site kullanarak satarsan genellikle vergi ve şirket işlerine gerek kalmaz, istersen iban yoluyla vergi ödemeden satışını yapabilirsin ancak bildiğin gibi burası Türkiye vergi kırmızı çizgimiz. Eğer sanal pos kullanarak kendi sitende veya faturalı halde ibandan satışını yapacaksan şirketinin olması lazım. Eğer yanlış bir bilgi verdiysem lütfen söyleyin öğrenmiş olalım.
    Hocam mesela Rapidapi sitesi aracılığıyla satsak vergiye gerek kalmayacak mı yani? Bence gerekir çünkü bu site aldığı komisyonla kendi vergisini öder bizim vergimize karışmaz gibi geliyor.
  • 08-09-2024, 22:01:51
    #5
    speedev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam mesela Rapidapi sitesi aracılığıyla satsak vergiye gerek kalmayacak mı yani? Bence gerekir çünkü bu site aldığı komisyonla kendi vergisini öder bizim vergimize karışmaz gibi geliyor.
    Hocam o siteye göre değişir mesela ben i***satış diye bir site var orada satış yapıyorum ancak vergi odemiyorum sitenin vergi işini kendi üzerine alıp almaması ile alakalı bu.
  • 08-09-2024, 22:04:55
    #6
    Sitenin destek hattına sorup yada araştırıp öğrenebilirsiniz.
  • 02-12-2024, 10:58:17
    #7
    dev
    Kurumsal Üye
    Said5841 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer aracı bir site kullanarak satarsan genellikle vergi ve şirket işlerine gerek kalmaz, istersen iban yoluyla vergi ödemeden satışını yapabilirsin ancak bildiğin gibi burası Türkiye vergi kırmızı çizgimiz. Eğer sanal pos kullanarak kendi sitende veya faturalı halde ibandan satışını yapacaksan şirketinin olması lazım. Eğer yanlış bir bilgi verdiysem lütfen söyleyin öğrenmiş olalım.
    Said5841 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam o siteye göre değişir mesela ben i***satış diye bir site var orada satış yapıyorum ancak vergi odemiyorum sitenin vergi işini kendi üzerine alıp almaması ile alakalı bu.
    Sizin ticari kazanciniz icin sirket vergi odeyemez.
    Sirket sizden aldigi komisyondan dolayi dogan kendisine ait vergiyi oder.
  • 02-12-2024, 11:31:45
    #8
    dev
    Kurumsal Üye
    speedev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam mesela Rapidapi sitesi aracılığıyla satsak vergiye gerek kalmayacak mı yani? Bence gerekir çünkü bu site aldığı komisyonla kendi vergisini öder bizim vergimize karışmaz gibi geliyor.
    Sizin kazanciniza siz vergi odersiniz.
    RapidAPI 20% komisyonunu alir, odemeyi sizin paypal hesabiniza gonderir.
    Kazanclarinizi vergilendirmek sizin sorumlulugunuzda.