Selamlar.
Birkaç hafta önce bir projem için basit bir API geliştirdim. Bir siteden web scraping yapıyordu ve json dönüyordu. Bu projeyle birlikte API yapmak hoşuma gitti. Ben de satışını yapmaya karar verdim. Mesela korona virüs, döviz, haberler, faiz oranları gibi popüler konular için API geliştirip bunu aylık / yıllık abonelik şeklinde satışa sunacağım. Ancak kafama takılan bir kısım var.
Ben diyelim ki bir kişiye 3 aylık abonelik sattım ve karşılığında 500 TL kazandım, bunun vergisini vermek için şirket kurmaya ihtiyacım var mı? Eğer yoksa ne gibi ödemeler yapmam gerekiyor? IBAN aracılığıyla / aracı siteler (Rapidapi ve Shopier gibi) ve direkt sitedeki sanal pos üzerinden ödeme almayı düşünüyorum şimdilik. Neden internetten araştırmadın diye sorabilirsiniz ve haklısınız ancak yeterli kaynak bulamadım. Belki burada API satışı yapan varsa yardımcı olabilir diye düşündüm.
API satışı yapmanın vergilendirilmesi
7
●296
- 08-09-2024, 21:45:51neyi, nasıl ve nerede sattığın önemli değil;speedev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
hesabına bir yerden para geliyorsa, maliye bunun hesabını sorar. yakında nefes aldığımız için de vergi ödeyeceğimizi unutmayın... - 08-09-2024, 21:50:13Eğer aracı bir site kullanarak satarsan genellikle vergi ve şirket işlerine gerek kalmaz, istersen iban yoluyla vergi ödemeden satışını yapabilirsin ancak bildiğin gibi burası Türkiye vergi kırmızı çizgimiz
. Eğer sanal pos kullanarak kendi sitende veya faturalı halde ibandan satışını yapacaksan şirketinin olması lazım. Eğer yanlış bir bilgi verdiysem lütfen söyleyin öğrenmiş olalım.
- 08-09-2024, 21:53:58Hocam mesela Rapidapi sitesi aracılığıyla satsak vergiye gerek kalmayacak mı yani? Bence gerekir çünkü bu site aldığı komisyonla kendi vergisini öder bizim vergimize karışmaz gibi geliyor.Said5841 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-09-2024, 22:01:51Hocam o siteye göre değişir mesela ben i***satış diye bir site var orada satış yapıyorum ancak vergi odemiyorum sitenin vergi işini kendi üzerine alıp almaması ile alakalı bu.speedev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-12-2024, 10:58:17Said5841 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleSizin ticari kazanciniz icin sirket vergi odeyemez.Said5841 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sirket sizden aldigi komisyondan dolayi dogan kendisine ait vergiyi oder. - 02-12-2024, 11:31:45Sizin kazanciniza siz vergi odersiniz.speedev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
RapidAPI 20% komisyonunu alir, odemeyi sizin paypal hesabiniza gonderir.
Kazanclarinizi vergilendirmek sizin sorumlulugunuzda.
. Eğer sanal pos kullanarak kendi sitende veya faturalı halde ibandan satışını yapacaksan şirketinin olması lazım. Eğer yanlış bir bilgi verdiysem lütfen söyleyin öğrenmiş olalım.