Selamlar.

Birkaç hafta önce bir projem için basit bir API geliştirdim. Bir siteden web scraping yapıyordu ve json dönüyordu. Bu projeyle birlikte API yapmak hoşuma gitti. Ben de satışını yapmaya karar verdim. Mesela korona virüs, döviz, haberler, faiz oranları gibi popüler konular için API geliştirip bunu aylık / yıllık abonelik şeklinde satışa sunacağım. Ancak kafama takılan bir kısım var.

Ben diyelim ki bir kişiye 3 aylık abonelik sattım ve karşılığında 500 TL kazandım, bunun vergisini vermek için şirket kurmaya ihtiyacım var mı? Eğer yoksa ne gibi ödemeler yapmam gerekiyor? IBAN aracılığıyla / aracı siteler (Rapidapi ve Shopier gibi) ve direkt sitedeki sanal pos üzerinden ödeme almayı düşünüyorum şimdilik. Neden internetten araştırmadın diye sorabilirsiniz ve haklısınız ancak yeterli kaynak bulamadım. Belki burada API satışı yapan varsa yardımcı olabilir diye düşündüm.