Daha önce dublex evi böldüren var mı?
9
●212
- 21-08-2024, 19:22:31Hocam açıkçası amacımız iki ayrı sıfırdan ev yapmak değil mesela faturalar vs bile ortak olacak sadece evi bölüp yandan giriş açıp iki kapı+ ses yalıtımı yapmak istiyoruz ama bu iş nasıl olur bilmiyorumMegend adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-08-2024, 19:23:41Mimarım bu tarz isteklerle gelen çok oluyor. Megend hocanın dediği gibi imar barışından yararlanmasiyda yasal olarak imkansıza yakın.Megend adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İmkansıza yakın dememin sebebi şu. Arsanın kullanması gereken emsal alanına uygun şekilde hesaplar yapılırsa ve emsal hesapları ve yönetmeliklere uyuyorsa eğer. Tadilat projesi yapılarak gerekli statik hesapları yapılarak çevrilebilir ama bu evde güçlendirme yapılmasına ve 250-300.000 lira proje çizim, ruhsat vs masraflarına sebep olabilir. - 21-08-2024, 19:25:38Amacınız bu ise eğer gayriresmi olarak bunu yaparsınız, birisi şikayet etmediği sürece tek fatura tek tapu olarak kullanırsınız. Şuan babamların dairesinin alt katı 110 M2 abim kullanıyor, dubleksin üstü yani çatı katı da 220 M2 onu da babam ayrı girişli şekilde kullanıyorSedon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-08-2024, 19:31:58Bu işlerden çok anlamıyorum da yapılan tek şey iç merdiveni düz merdiven yapıp, kenarına duvar örüp önüne de çelik kapı koymak olacak apartmanın içinde bile iş yok yani direkt evin içinden düşünüyoruz, sizce bu fikrin akıbeti ne olurahmedfiratc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-08-2024, 19:40:13Burada hem aşağıda hem yukarıda mutfak var, alt katta bir ebeveyn + 1 normal banyo ve tuvalet var, üstte 1 normal banyo tuvalet varWebToPay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yani genel olarak bakılırsa burası çok müsait bölmeye ama işte tek giriş var
- 21-08-2024, 21:24:04Ev müstakil ev mi, apartman içinde bir daire mi?Sedon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Dediğiniz ayrılma gayriresmi yapılabilir, dediğim gibi bir şikayet olmadıkça sıkıntı olmaz. Ve de iskanli bina ise yapın. İskanli değil ise daha sonra iskan alamazsınız. İnsanlar iskanı alır ondan sonra böyle işlere kalkışır.
Benim babamın dairesi 330 m2'ydi. Yaşlandılar ve pandemi vs sonrasında eskisi gibi misafir de gelmiyor artık. Alt katta 1 yatak odası, 2 çocuk odası, 1 salon, 1 mutfak ve wc, banyo vardı. Yukarıda da 2 büyük salon, 2 büyük oda, 2 banyo, 1 WC ve 1 büyük mutfak vardı. Biz o yüzden çok rahat böldük. Sizinki de bizimkine benziyor biraz.