• 26-07-2024, 00:33:32
    #1
    merhaba arkadaşlar araç sürmeyi ögrenmeye çalışıyorum biraz geç ögrenen insan tipiyim
    vites 4 ile seyir ederken kırmızı ışık gördüğümde 3 2 diye kücültüyorum fakat 1 e düşürmüyorum tam durcakken boşa alıyorum bu sıkıntı yaratır mı? yada yanlış mı?
  • 26-07-2024, 00:34:47
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Giden araba 1 e çekilmez hocam

    Yavaş dahi gitseniz 1. vites kalkış içindir.
  • 26-07-2024, 00:35:33
    #3
    1 zaten kalkış vitesidir hocam 1 e atılmaz, sürekli vites düşürmenize de gerek yok arabanın yediği kadar frenleyin devir iyice düşünce debriyaja basar durursunuz
  • 26-07-2024, 00:35:33
    #4
    KlaudX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Giden araba 1 e çekilmez hocam
    kırmızı ışıkta durucaz ya hocam hızımı düşürüp vites kücültüyorum fakat 2 den sonra iyice yavaşlayıp boşa alıp durduruyorum
  • 26-07-2024, 00:35:47
    #5
    Şahsen o şekilde vites freni yaptığını düşünüyorum hocam, lakin bunu tavsiye etmiyorum.
    En azından ben
    ( Vites ile frenleme sadece kaygan zeminler ve karlı havalarda iş yapar ve güvenlidir 5'den 3'e 3'den 1'e atlamalı şekilde düşürülmez şanzımanı yersiniz. Tek tek, devire göre hıza göre düşürülmelidir. )

    Baktım kırmızı ışık arabayı ya vitesde bırakırım kendi yavaşlar ya da boşa alırım duracağım mesafe de frene basarım.
    Aksi durumda el kargaşası yaşanabilir, debriyajı yanlışlıkla çekebilirsin vs.
    Boşa İş yükü ve dikkat dağıtıcı bir hareket diye düşünüyorum.

    Ya viteste bırak yavaşlasın, debriyaj fren, Ya da boşa al fren yap direkt hangisi kolayına gelirse
  • 26-07-2024, 00:36:22
    #6
    lorxy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 zaten kalkış vitesidir hocam 1 e atılmaz, sürekli vites düşürmenize de gerek yok arabanın yediği kadar frenleyin devir iyice düşünce debriyaja basar durursunuz
    hocam şöyle bi soru sorsam 3 ile gidiyorum direk hızımı düşürüp boşa alabilir miyim ışıklarda tamamen durmam gerektiğinde
  • 26-07-2024, 00:39:18
    #7
    hiç vites atma frenle yavaşla devir ve hız 1. vites içinse debriyajla dur direkt vites fazla oynamaya gerek yok bence
  • 26-07-2024, 00:39:32
    #8
    moosy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam şöyle bi soru sorsam 3 ile gidiyorum direk hızımı düşürüp boşa alabilir miyim
    balatanın ömrü için ve durma mesafesini kısaltmak için direk boşa atılıp durulmaması gerekir, ama evet 3. viteste arabanın yediği kadar frenleyin sonrasınında da boşa alabilirsiniz, sizin konuda bahsettiğiniz durum genelde yüksek hızlarda geçerli hızınız çok yüksek değilse vitesin yediği kadar frenleyip sonra boşa atıp durabilirsiniz
  • 26-07-2024, 00:39:42
    #9
    hocam şöyle yapın, mesela 4 vitest gidiyorsunuz ıkırmızıda duracaksınız, hemen vites kücültmeyin, ayağınızı gazdan cekil yavaş yavaş yaklaşsın ışıklara yaklaştıkca vites düşersin en son 2. vitest ilen iyice yavaşlar 1. vites hızına geldiğinde boşa almaz firenle yavaşlamayarak debriyaj basarsın..
    yüksek devirlerde vistes düşmek çok zararlıdır, düşük devirlerdede yüksek viteste olmasıda aracın zıplamasına teklemesine sebep olur.