Şahsen o şekilde vites freni yaptığını düşünüyorum hocam, lakin bunu tavsiye etmiyorum.
En azından ben
( Vites ile frenleme sadece kaygan zeminler ve karlı havalarda iş yapar ve güvenlidir 5'den 3'e 3'den 1'e atlamalı şekilde düşürülmez şanzımanı yersiniz. Tek tek, devire göre hıza göre düşürülmelidir. )
Baktım kırmızı ışık arabayı ya vitesde bırakırım kendi yavaşlar ya da boşa alırım duracağım mesafe de frene basarım.
Aksi durumda el kargaşası yaşanabilir, debriyajı yanlışlıkla çekebilirsin vs.
Boşa İş yükü ve dikkat dağıtıcı bir hareket diye düşünüyorum.
Ya viteste bırak yavaşlasın, debriyaj fren, Ya da boşa al fren yap direkt hangisi kolayına gelirse